Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Ce trebuie sa contina un plan de interventie in caz de incendiu

inteventie in caz de incendiuprotectie incendiu


Intre documentele specifice activitatii de aparare impotriva incendiilor pe care trebuie sa le emita un operator economic, un loc important il ocupa planul de interventie.

Planurile de interventie se intocmesc pentru asigurarea desfasurarii in conditii de operativitate si eficienta a operatiunilor de interventie in situatii de urgenta.

Un plan de interventie va cuprinde cel putin urmatoarele elemente:

Datele de identificare ale operatorului economic/institutiei
  • Denumirea
  • Sediul, numar de telefon, fax, e-mail
  • Profilul de activitate

Planul general al operatorului economic/institutiei

Planul general se traseaza la scara si va contine urmatoarele elemente
  • amplasarea cladirilor, instalatiilor tehnologice si a depozitelor in incinta;
  • caile de acces si de interventie din incinta si cele adiacente acesteia;
  • retelele si sursele proprii de alimentare cu apa;
  • rezervele de agenti de stingere si de mijloace de protectie a personalului de interventie;
  • retelele si racordurile de alimentare cu energie electrica, agent termic, gaze si alte fluide combustibile;
  • retelele de canalizare;
  • vecinatatile.

Modul de organizare si de desfasurare a interventiei in caz de incendiu

In aceasta sectiune a planului de interventie se vor regasi urmatoarele informatii:

Concluziile privind interventia, rezultate din scenariul de securitate la incendiu sau din evaluarea capacitatii de aparare impotriva incendiilor;

Particularitatile tactice de interventie pentru:
  • evacuarea utilizatorilor (persoane si, dupa caz, animale sau bunuri);
  • acordarea primului ajutor si protejarea bunurilor periclitate;
  • localizarea si lichidarea incendiilor;
  • protectia personalului de interventie;
  • protectia vecinatatilor;
  • inlaturarea efectelor negative majore produse de incendiu.

Fortele de interventie in caz de incendiu:

Serviciul privat pentru situatii de urgenta (dotare, incadrare);

Serviciile publice voluntare pentru situatii de urgenta cu care se coopereaza (categoria, localitatea, distanta, itinerarul de deplasare, telefonul sau alte mijloace de alarmare si alertare);

Subunitatea de pompieri militari de raion (localitatea, distanta, itinerarul de deplasare, telefonul sau alte mijloace de alarmare si alertare);

Alte forte cu care se coopereaza si modul de anuntare a acestora (de exemplu, ambulanta).

Sursele de alimentare cu apa in caz de incendiu, exterioare unitatii:

Retele de alimentare cu apa:
  • debite;
  • presiuni;
  • amplasarea hidrantilor exteriori si stabilirea distantelor fata de incinta unitatii.

Alte surse artificiale sau naturale de apa:
  • felul si capacitatea acestora;
  • platforme (puncte) de alimentare si distantele fata de unitate.

Planul fiecarei constructii, instalatii tehnologice sau platforme de depozitare

Aceste planuri se vor executa la scara si vor contine date privind:
  • destinatia spatiilor (incaperilor);
  • suprafata construita si aria desfasurata;
  • regimul de inaltime (numarul de niveluri);
  • numarul de persoane care utilizeaza constructia, pe niveluri si pe total;
  • caile interioare de acces, evacuare si de interventie;
  • natura materialelor si a elementelor de constructii;
  • nivelurile criteriilor de performanta privind securitatea la incendiu asigurate;
  • instalatiile utilitare aferente;
  • instalatiile, sistemele, dispozitivele si aparatele de prevenire si stingere a incendiilor cu care este echipata;
  • dispozitivul de interventie in caz de incendiu.

INFO
Operatorii economici si institutiile care au numai constructii, instalatii tehnologice sau platforme de depozitare cu risc mic de incendiu si care nu se incadreaza in categoriile de cladiri inalte si foarte inalte, fara sali aglomerate ori cu aglomerari de persoane si fara depozite de mari valori nu sunt obligati sa intocmeasca planurile detaliate prevazute la sectiunea VI a planului de interventie. In aceste situatii, in conturul constructiilor, instalatiilor tehnologice si al platformelor de depozitare, marcate in planul general al incintei unitatii ori intr-un tabel separat, se inscriu suplimentar: destinatia, suprafata, numarul de niveluri, rezistenta la foc si, dupa caz, categoriile pericolului de incendiu.

Dupa ce este intocmit, planul de interventie trebuie avizat de inspectoratul pentru situatii de urgenta judetean sau al municipiului Bucuresti, dupa caz.

Un exemplar al planului de interventie avizat ramane la dispozitia inspectoratului pentru situatii de urgenta, pentru efectuarea recunoasterilor si a studiilor tactice si pentru punerea acestora in aplicare cu prilejul exercitiilor, aplicatiilor tactice de interventie, precum si in situatiile de urgenta.


SANCTIUNE
Neindeplinirea de catre administrator sau conducatorul institutiei a obligatiei de a asigura intocmirea si actualizarea planurilor de interventie si conditiile pentru aplicarea acestora in orice moment constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei la 2.500 lei, potrivit art. 44 alin. I lit. e) din Legea nr. 307/2006 privind apararea impotriva incendiilor.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inteventie in caz de incendiuprotectie incendiu

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 12 Februarie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Ce trebuie sa contina un plan de interventie in caz de incendiu Nota: 3.8 din 5 - 5 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Decizie De Recalculare Pensie Dupa Hotarare Judecatoreasca FavorabilaIntrebare: Dupa un proces inceput in anul 2017 , am obtinut o hotarare judecatoreasca favorabila, in luna februarie 2019. In luna mai am primit si decizia de recalculare. Cuantumul nou al pensiei este calculat la valoarea punctului de pensie 1000 lei, atat cat era la data de 01.08.2017, data de la care se acorda diferenta cuvenita. Presupun ca automat pentru anii 2018 si 2019 acest cuantum va creste prin cresterea punctului de pensie de la 1000 la 1100. Am dreptate ? Adica se acorda punctajul mediu an
 

Raspuns: Da... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]