"Referitor la obligatia societatilor de a declara la ANOFM locurile de munca vacante, cu 5 zile inainte de vacantare, pana de curand noi am declarat aceste locuri de munca prin e-mail. Mai este acceptata acum transmiterea acestor formulare prin corespondenta electronica (e-mail)? Mai exista obligatia de a transmite aceste locuri vacante cu 5 zile inainte? Sau e suficienta si o singura zi?"
Solutia specialistului:
Art. 10 din
Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca stabileste astfel:
(1) Angajatorii au obligatia sa comunice agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, denumite in continuare agentii pentru ocuparea fortei de munca, in caror raza isi au sediul, respectiv domiciliul, toate locurile de munca vacante, in termen de 5 zile lucratoare de la vacantarea
acestora.
(2) Furnizorii de servicii de ocupare acreditati au obligatia de a comunica lunar agentiilor pentru ocuparea fortei de munca in a caror raza isi au sediul date privind numarul somerilor mediati si incadrati in munca.
3) Angajatorii au obligatia sa comunice agentiilor pentru ocuparea fortei de munca teritoriale ocuparea locurilor de munca vacante care au fost comunicate potrivit alin. (1), in termen de o zi de la data ocuparii acestora, in conditiile legii.
Conform Normelor metodologice de aplicare a
Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca:
Art.3. – (1) Prin sintagma locuri de munca vacante, potrivit art. 10 alin. (1) si (3) din lege, se intelege locurile de munca devenite disponibile ca urmare a incetarii raporturilor de munca sau de serviciu, precum si locurile de munca nou create.
(2) Comunicarea de catre angajatori a locurilor de munca vacante, precum si comunicarea de catre angajatori a ocuparii locurilor de munca vacante care au fost comunicate se vor face pe suport hartie sau in format electronic, conform formularelor prevazute in anexa nr. 1A, respectiv in anexa nr. 1B. Prin format electronic se intelege suport
magnetic, e-mail ori serviciul online pentru comunicarea locurilor de munca vacante sau ocuparea acestora, oferit de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca.
Concret, Revista Romana de Legislatia Muncii, Salarizare si Revisal va aduce in atentie:
- Noutati legislative comentate si explicate (cum anume se aplica textul de lege)
- Rezolvarea unor spete controversate sau cel mai des intalnite din domeniile HR, Salarizare si legislatia muncii
- Greseli de evitat, exceptii de la reguli
- Opinia expertilor, cu recomandari si atentionari
- Cele mai interesante decizii ale instantelor de judecata
Abonamentul dvs. la
“Revista Romana de Legislatia Muncii, Salarizare si Revisal” este disponibil la un
pret special!
Beneficiati
ACUM de abonamentul pentru 12 luni, in care aveti incluse...
detalii AICI >>> Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.