"Referitor la obligatia societatilor de a declara la ANOFM locurile de munca vacante, cu 5 zile inainte de vacantare, pana de curand noi am declarat aceste locuri de munca prin e-mail. Mai este acceptata acum transmiterea acestor formulare prin corespondenta electronica (e-mail)? Mai exista obligatia de a transmite aceste locuri vacante cu 5 zile inainte? Sau e suficienta si o singura zi?"
Solutia specialistului:
Art. 10 din
Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca stabileste astfel:
(1) Angajatorii au obligatia sa comunice agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, denumite in continuare agentii pentru ocuparea fortei de munca, in caror raza isi au sediul, respectiv domiciliul, toate locurile de munca vacante, in termen de 5 zile lucratoare de la vacantarea
acestora.
(2) Furnizorii de servicii de ocupare acreditati au obligatia de a comunica lunar agentiilor pentru ocuparea fortei de munca in a caror raza isi au sediul date privind numarul somerilor mediati si incadrati in munca.
3) Angajatorii au obligatia sa comunice agentiilor pentru ocuparea fortei de munca teritoriale ocuparea locurilor de munca vacante care au fost comunicate potrivit alin. (1), in termen de o zi de la data ocuparii acestora, in conditiile legii.
Conform Normelor metodologice de aplicare a
Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca:
Art.3. – (1) Prin sintagma locuri de munca vacante, potrivit art. 10 alin. (1) si (3) din lege, se intelege locurile de munca devenite disponibile ca urmare a incetarii raporturilor de munca sau de serviciu, precum si locurile de munca nou create.
(2) Comunicarea de catre angajatori a locurilor de munca vacante, precum si comunicarea de catre angajatori a ocuparii locurilor de munca vacante care au fost comunicate se vor face pe suport hartie sau in format electronic, conform formularelor prevazute in anexa nr. 1A, respectiv in anexa nr. 1B. Prin format electronic se intelege suport
magnetic, e-mail ori serviciul online pentru comunicarea locurilor de munca vacante sau ocuparea acestora, oferit de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca.
Concret, Revista Romana de Legislatia Muncii, Salarizare si Revisal va aduce in atentie:
- Noutati legislative comentate si explicate (cum anume se aplica textul de lege)
- Rezolvarea unor spete controversate sau cel mai des intalnite din domeniile HR, Salarizare si legislatia muncii
- Greseli de evitat, exceptii de la reguli
- Opinia expertilor, cu recomandari si atentionari
- Cele mai interesante decizii ale instantelor de judecata
Abonamentul dvs. la “Revista Romana de Legislatia Muncii, Salarizare si Revisal” este disponibil la un pret special!
Beneficiati
ACUM de abonamentul pentru 12 luni, in care aveti incluse...
detalii AICI >>>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Salariul minim. Stabilirea celor 24 de luniIntrebare: Cum socotim cel 24 luni in sectoarele agricultura si constructii in sensul majorarii salariului minim brut incepand cu 01.01.2025. Exemplu: avem un salariat angajat din 01.01.2007, ultima majorare a fost prin O.U.G. nr. 93/2023, respectiv i s-a majorat salariul de la 3.000 lei la 3463 lei cu 01.11.2023, facem precizarea ca acesta a fost angajat numai pe salariul minim brut pe tara in perioada 01.01.2007 - 31.12.2024. Care este perioada retroactiva de 24 luni? tinand cont ca in sectoarele...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Spor pentru munca in zilele de repaus saptamanalIntrebare: Cum se aplica urmatorul spor pentru angajatii care lucreaza in ture de 12/24 12/48: Pentru orele suplimentare prestate in zilele de repaus saptamanal, cuantumul sporului va fi dublu, adica 150% din salariul de baza.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<