"Referitor la obligatia societatilor de a declara la ANOFM locurile de munca vacante, cu 5 zile inainte de vacantare, pana de curand noi am declarat aceste locuri de munca prin e-mail. Mai este acceptata acum transmiterea acestor formulare prin corespondenta electronica (e-mail)? Mai exista obligatia de a transmite aceste locuri vacante cu 5 zile inainte? Sau e suficienta si o singura zi?"
Solutia specialistului:
Art. 10 din
Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca stabileste astfel:
(1) Angajatorii au obligatia sa comunice agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, denumite in continuare agentii pentru ocuparea fortei de munca, in caror raza isi au sediul, respectiv domiciliul, toate locurile de munca vacante, in termen de 5 zile lucratoare de la vacantarea
acestora.
(2) Furnizorii de servicii de ocupare acreditati au obligatia de a comunica lunar agentiilor pentru ocuparea fortei de munca in a caror raza isi au sediul date privind numarul somerilor mediati si incadrati in munca.
3) Angajatorii au obligatia sa comunice agentiilor pentru ocuparea fortei de munca teritoriale ocuparea locurilor de munca vacante care au fost comunicate potrivit alin. (1), in termen de o zi de la data ocuparii acestora, in conditiile legii.
Conform Normelor metodologice de aplicare a
Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca:
Art.3. – (1) Prin sintagma locuri de munca vacante, potrivit art. 10 alin. (1) si (3) din lege, se intelege locurile de munca devenite disponibile ca urmare a incetarii raporturilor de munca sau de serviciu, precum si locurile de munca nou create.
(2) Comunicarea de catre angajatori a locurilor de munca vacante, precum si comunicarea de catre angajatori a ocuparii locurilor de munca vacante care au fost comunicate se vor face pe suport hartie sau in format electronic, conform formularelor prevazute in anexa nr. 1A, respectiv in anexa nr. 1B. Prin format electronic se intelege suport
magnetic, e-mail ori serviciul online pentru comunicarea locurilor de munca vacante sau ocuparea acestora, oferit de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca.
Concret, Revista Romana de Legislatia Muncii, Salarizare si Revisal va aduce in atentie:
- Noutati legislative comentate si explicate (cum anume se aplica textul de lege)
- Rezolvarea unor spete controversate sau cel mai des intalnite din domeniile HR, Salarizare si legislatia muncii
- Greseli de evitat, exceptii de la reguli
- Opinia expertilor, cu recomandari si atentionari
- Cele mai interesante decizii ale instantelor de judecata
Abonamentul dvs. la “Revista Romana de Legislatia Muncii, Salarizare si Revisal” este disponibil la un pret special!
Beneficiati
ACUM de abonamentul pentru 12 luni, in care aveti incluse...
detalii AICI >>>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Tichetele de masa se acorda la functia de bazaIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta: daca in cadrul unei companii se acorda tichete de masa (este inclusa o prevedere in acest sens si in Regulamentul Intern), este posibil ca un angajat care va avea norma de 2h/zi sa nu beneficieze de aceste tichete, avand in vedere faptul ca nu are norma intreaga?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Contract de mandat. Regim juridic si fiscalIntrebare: Perioada lucrata in baza unui contract de mandat este considerata vechime in munca la stabilirea pensiei? Care este regimul fiscal al veniturilor obtinute in baza unui contract de mandat?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<