Hotararea Guvernului nr.355/2007 privind supravegherea sanatatii lucratorilor, cu modificarile si completarile ulterioare prevede, la art. 5 alin.(2) ca evaluarea riscului asupra sanatatii se actualizeaza daca s-au produs schimbari semnificative din cauza carora evaluarea ar fi depasita sau atunci cand rezultatele supravegherii sanatatii o impun.
"Este nevoie de fisa de aptitudine de fiecare data cand se schimba o functie?"
Raspunsul specialistilor:
La art.9 alin.(1) din HG nr.335/2007 se prevede ca aptitudinea in munca reprezinta capacitatea lucratorului din punct de vedere medical de a desfasura activitatea la locul de munca in profesia/functia pentru care se solicita examenul medical.
La art. 15 alin. (1) lit. c) se mentioneaza ca in cazul lucratorilor care isi schimba meseria sau profesia este necesar un nou examen medical.
La art.19 din HG nr.335/2007 se prevede ca efectuarea examenului medical periodic are urmatoarele scopuri: a) confirmarea sau infirmarea la perioade de timp stabilite a aptitudinii in munca pentru profesia/functia si locul de munca pentru care s-a facut angajarea si s-a eliberat fisa de aptitudine.
In modelul Fisei de aptitudine din Anexa nr.5 la HG nr.335/2007 sunt prevazute rubrici cu denumirile: Ocupatia/functia, Post si locul de munca.
Din aceste prevederi legale constatam ca Fisa de aptitudine este legata de functia, postul, locul de munca ocupat, chiar daca factorii de risc nu se modifica si, prin urmare, apreciem ca la modificarea acestor elemente este necesar a se face demersurile necesare pentru intocmirea unei fise de aptitudine corespunzatoare noii functii ocupate de salariat.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Detasare salariati. Declaratia 112Intrebare: Salariatii detasati de la alta societate (societatea Y) si care sunt platiti de angajatorul la care sunt detasati (societatea X) trebuie declarati in D112 de catre angajatorul care ii plateste (societatea X)? Detasarea in cazul acestor salariati trebuie sa apara in D112?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Comunicare CCM si RI catre un fost salariat. Returnare venit necuvenitIntrebare: Avem speta urmatoare: un fost angajat, cu nelamuriri legate de anumite aspecte salariale, solicita a-i fi trimise RI si CCM la nivel de unitate. Fiind fost angajat, consideram ca aceste documente privesc doar angajatii actuali, astfel nu se justifica transmiterea acestor documente. 1. Care este parerea dvs, in aceasta speta? Este justificata abordarea noastra? 2. Iar in ceea ce priveste aspectele salariale, daca pe fisa de lichidare este mentionat un venit necuvenit, este suficient pentru a fi...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<