Inspectia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de munca, a desfasurat, in perioada 4 – 31.03.2022, actiuni de control in urma carora s-au aplicat amenzi in valoare de 10.264.800 lei pentru nerespectarea prevederilor legale in domeniul relatiilor de munca si al securitatii si sanatatii in munca. Au fost aplicate 5.418 avertismente si au fost dispuse 12.916 masuri de remediere a neconformitatilor constatate.
In luna martie, au fost identificate 420 persoane desfasurand munca nedeclarata, dintre acestea, 260 nu aveau intocmit contract individual de munca; 115 nu aveau contract individual de munca transmis in Revisal, 9 persoane prestau activitate avand contractul de munca suspendat, iar 36 persoane prestau activitate in afara programului de lucru din contractul part-time.
”Incalzirea vremii are ca rezultat o crestere considerabila a activitatilor de lucru desfasurate in aer liber, in special in domeniul constructiilor si cel agricol. Si in acest sezon, vom concentra activitatea de control operativ pe informarea lucratorilor si a angajatorilor cu privire la riscurile la care se expun si la obligatiile legale pe care le au, dar vom insista si asupra raspunderii contraventionale pentru utilizarea fortei de munca fara forme legale ori subdeclararea nivelului real de salarizare. Atentionam angajatorii care desfasoara activitati in domeniile mentionate sa se asigure de deplina legalitate a activitatilor pe care le desfasoara, prin intocmirea si inregistrarea contractelor individuale de munca sau a zilierilor in aplicatia electronica acolo unde este cazul, prin respectarea normelor de securitate si sanatate in munca si instruirea corespunzatoare a personalului.” - Dantes Nicolae BRATU, inspector general de stat, conform
InspectiaMuncii.ro.
Conform art. 20 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 319/2006, aveti obligatia sa numiti in firma dvs., prin decizie scrisa, un responsabil
SSM, ales din randul salariatilor.
Responsabilul
SSM puteti fi chiar si dvs., daca firma pe care o conduceti are un numar mai mic de angajati, important este sa nu neglijati aceasta obligatie.
E suficient sa parcurgeti lucrarea pe stick Caiet practic pentru responsabili
SSM, o lucrare care vizeaza fix aceasta problema si care sintetizeaza in doar 60 de pagini absolut toate informatiile pe care trebuie sa le cunoasteti, dvs. sau responsabilul
SSM, pentru a nu avea necazuri in cazul unui control ITM,
vezi PRODUSUL aici >>>
In ce conditii firma este obligata sa elibereze adeverinte cu tote veniturile din 1957-2001 conform noii L360/2023. Firma este din 1957, detinem arhiva, din statele vechi si mai apoi fluturasi se poate deduce baza de calul a pensiei care difera de la o perioada la alta, totodata, nu sunt incluse toate veniturile la calulul CAS-lui si pensia suplimentara L80/1992.Legea intra in vigoare din septembrie, suntem obligati sa eliberam pana atunci aceste adeverinte?
Va rog frumos sa ne trimit fisa post pentru urmatorul cod cor: 112018 - director vanzari.