"Buna ziua, As vrea sa stiu, daca pentru o constructie veche (1962) si care nu are Autorizatie de Securitate la incendiu in care si-a desfasurat activitatea o gradinita, daca isi schimba proprietarul, care tot o gradinita organizeaza, este necesara Autorizatia de securitate la incendiu. Va rog baza legala."
Raspunsul specialistului:
In prezent avizele si autorizatiile de securitate la incendiu se emit pentru categoriile de constructii si amenajari prevazute in H.G.R. 571/2016 si in conditiile art. 30 din Legea 307/2006 cu modificarile si completarile ulterioare, iar documentele necesare sunt cele prevazute de O.M.A.I. 129/2016.
Conform H.G.R. 571/2016, in momentul de fata, pentru cladiri sau spatii amenajate in cladiri avand destinatia de invatamant, supraveghere, ingrijire sau cazare/adapostire a copiilor prescolari, elevilor, studentilor, batranilor, persoanelor cu dizabilitati sau lipsite de adapost, cu aria desfa?urata mai mare sau egala cu 150 mp, este necesara obtinerea avizului/autorizatiei de securitate la incendiu;
Pentru cladirile existente, la care nu au fost efectuate modificari si/sau schimbari ale destinatiei, avand documente justificative in acest sens, nu este necesara obtinerea autorizatiei de securitate la incendiu. Anul de referinta este 1992, atunci cand au inceput sa apara reglementari privind categoriile de constructii sau amenajari pentru care este necesara obtinerea autorizatie de securitate la incendiu. Aceste reglementari s-au schimbat de mai multe ori (1998,2002,2006, 2014), in momentul de fata fiind in vigoare H.G.R. 571/2016.
Prin urmare, pentru o constructie veche din anul 1962, care a avut destinatia gradinita, in situatia in care nu au fost efectuate modificari si/sau schimbari ale destinatiei, nu este necesara obtinerea autorizatiei de securitate la incendiu.
Pentru a avea un document oficial, ar trebui solicitat de la Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta Judetean/Bucuresti-Ilfov, un punct de vedere referitor la necesitatea obtinerii avizului/autorizatiei de securitate la incendiu. Atasam la cerere documente justificative cum ar fi: documente de proprietate, planuri de arhitectura, documente din care sa reiasa destinatia constructiei, s,a,
Un raspuns valabil la data de 5.04.2022, oferit de expertii de la
PortalSSM >>>
In ce conditii firma este obligata sa elibereze adeverinte cu tote veniturile din 1957-2001 conform noii L360/2023. Firma este din 1957, detinem arhiva, din statele vechi si mai apoi fluturasi se poate deduce baza de calul a pensiei care difera de la o perioada la alta, totodata, nu sunt incluse toate veniturile la calulul CAS-lui si pensia suplimentara L80/1992.Legea intra in vigoare din septembrie, suntem obligati sa eliberam pana atunci aceste adeverinte?
Va rog frumos sa ne trimit fisa post pentru urmatorul cod cor: 112018 - director vanzari.