Acordarea primei unui fost salariat. Ce taxe se vor plati?

prima fost salariatacordare primacum se reglementeaza prima
Acordarea primei unui fost salariat. Ce taxe se vor plati?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

"Poate beneficia un fost administrator (cetatean UE) care s-a pensionat la 31.12.2019, de o prima/remuneratie sau alta varianta pentru activitatea desfasurata si rezultatele bune obtinute in Romania pe perioada administrata? Pe perioada administrarii nu a beneficiat de nicio remuneratie. Daca da, ce documente, impozite si declaratii fiscale sunt necesare in vederea remunerarii? Mentionez ca domiciliul l-a avut si are in Franta, acolo unde isi plateste si toate taxele".
 
 
Raspunsul specialistilor:
 
Adunarea generala a asociatilor este organul care stabileste remunerarea administratorilor. In acest sens este necesara o hotarare AGA prin care aceasta adunare sa stabileasca remunerarea fostului administrator pentru activitatea desfasurata, cu o prima.  In hotararea AGA se va mentiona ca prima se acorda pentru activitatea desfasurata si bunele rezultate obtinute in perioada in care a detinut functia de administrator de la ….. pana la ……….
 
Asadar, documentul in baza caruia se poate face plata primei este hotararea AGA.
 
Conform art. 16 din Conventia intre guvernul Republicii Socialiste Romania si guvernul Republicii Franceze privind evitarea dublei impuneri pe venit si avere:
 
Tantiemele, jetoanele de prezenta si alte retributii similare pe care un rezident al unui stat contractant le primeste in calitatea sa de membru al consiliului de administratie sau de supraveghere al unei societati care este rezidenta a celuilalt stat contractant sunt impozabile in acest celalalt stat contractant.
 
Astfel, in baza acestei prevederi, prima acordata administratorului este impozitata in Romania intrucat societatea este rezidenta in Romania. Impozitul pe venit se declara in formularul 112 pe baza NIF pe care societatea il poate obtine de la ANAF in baza formularului 030.
 
In ceea ce priveste contributiile sociale sunt aplicabile dispozitiile Regulamentului (CE) nr. 883/2004 al Parlamentului European si al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind coordonarea sistemelor de securitate sociala.
 
Conform art. 11 alin.(3) lit. a) din acest regulament:
 
(3) Sub rezerva articolelor 12-16:
(a) persoana care desfasoara o activitate salariata sau independenta intr-un stat membru se supune legislatiei din statul membru respectiv;
In situatia expusa, administratorul nu presteaza activitate in Romania asa incat apreciem ca nu se datoreaza contributii sociale in Romania ci in Franta.
 
Societatea din Romania se va interesa in Franta cu privire la contributiile sociale datorate pentru prima platita administratorului si la modalitatea in care poate sa plateasca si sa declare aceste contributii.
 
Exista posibilitatea potrivit legislatiei din Franta ca administratorul sa preia obligatia de plata a contributiilor sociale de la societate si sa plateasca si sa declare el contributiile sociale in Franta. Toate aspectele legata de contributiile sociale sunt reglementate de legislatia din Franta.
 
In acest sens sunt prevederile art. 21 din Regulamentul 987/2009 de stabilire a procedurii de punere in aplicare a Regulamentului (CE) nr. 883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate sociala (Text cu relevanta pentru SEE si Elvetia) conform carora :
 
Articolul  21
 
Obligatiile angajatorului
 
(1) Un angajator care isi are sediul social sau reprezentanta in afara statului membru competent este obligat sa respecte toate obligatiile stabilite de legislatia aplicabila angajatilorsai, mai ales obligatia de a achita cotizatiile prevazute in acea legislatie, ca si cand sediul sau social sau reprezentanta sa s-ar afla in statul membru competent.
 
(2) Angajatorul care nu are o reprezentanta in statul membru a carui legislatie este aplicabila poate cadea de acord cu angajatul ca acesta din urma sa poataindepliniobligatiile angajatorului in numele sau in ceea ce priveste plata cotizatiilor, fara a aduce atingere obligatiilor de baza ale angajatorului. Angajatorul face cunoscuta o astfel de intelegereinstitutiei competente din respectivul stat membru.
 
Un raspuns valabil la data de 14.12.2021, oferit de expertii de la PortalCodulMuncii >>>
 
 

NOUTATI din Legislatie muncii

Ce noutati au aparut in domeniul legislatiei muncii?


Parcurgeti Caietul Seminarului National de Legislatia Muncii!
Contine noutatile legislative din 2024, implicatii, controverse, solutii!


Iata mai jos cateva exemple:

1) Salariul minim
2) Concediul de crestere copil
3) Hartuirea la locul de munca
4) Telemunca pentru parinti
5) Suspendarea si incetarea CIM
6) Contractul cu fractiune de norma
7) Pauza de masa



...Vezi AICI detaliile complete <<

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
prima fost salariatacordare primacum se reglementeaza prima

Data aparitiei: 14 Decembrie 2021
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Acordarea primei unui fost salariat. Ce taxe se vor plati? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revenire din CCC. Stimulent de insertie. ConditiiIntrebare: O salariata a nascut la data de 09.09.2022, iar la data de 17.11.2022 contractul i-a fost suspendat pana la data de 09.09.2024 pt concediu de crestere copil. Tatal nu doreste sa isi ia luna/lunile tatalui, desi are acest drept. 1. In aceasta situatie, la ce data trebuie sa isi reia angajata activitatea pt a beneficia de stimulentul de insertie? 2. Exista anumite conditii pt a se reintoarce la serviciu la data de 09.09.2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Venituri pensie. Trecere pensie anticipata din pensie invaliditateIntrebare: O persoana s-a pensioat medical gr. III in cursul anului 2016. In perioada 2012- aprilie 2016, pe langa drepturile obtinute in baza contractului de munca, a indeplinit functia de membru al consiliului de administratie, incasand lunar o indemnizatie, asupra careia s-a calculat, retinut si virat contrbutia la pensie, CAS. Intrebari a) la stabilirea pensiei de invaliditate s-a valorifiat indemnizatia de administrator? Dar perioada de cinci ani, cand a urmat studii superioare la forma de invatamant...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]