Legea nr. 173/2021 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 221/2020 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale conducatorilor auto si utilizarea aparatelor de inregistrare a activitatii acestora a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 636/29.06.2021.
Redam mai jos principalele prevederi:
Articol unic. — Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 221 din 30 decembrie 2020 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale conducatorilor auto si utilizarea aparatelor de inregistrare a activitatii acestora, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1329 din 31 decembrie 2020, cu urmatoarele modificari si completari:
(...)
7. La articolul I, punctul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

Consilier Codul Muncii - Varianta Stick

Revista Romana de Legislatia Muncii Salarizare si ReviSal

KIT-ul de documente instant obligatorii in Legislatia Muncii si Salarizare
„9. La articolul 8 alineatul (2), literele l), m) si hh) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
«l) utilizarea in conditii necorespunzatoare a posibilitatii de derogare prevazute la art. 8 alin. (6a) din Regulamentul (CE) nr. 561/2006 sau la art. 8 alin. (6) lit. b) din Acordul AETR, dupa caz;
m) remunerarea de catre intreprindere/operatorul de transport rutier a conducatorilor auto angajati sau pusi la dispozitia sa in functie de distanta parcursa, de rapiditatea livrarii si/sau de cantitatea de marfuri transportata, chiar si sub forma de prime sau majorari salariale, numai in cazul in care o asemenea remunerare este de natura sa pericliteze siguranta rutiera si/sau sa incurajeze incalcarea prevederilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006, ale Acordului AETR sau ale Acordului UE-UK, dupa caz; ...............................................................................................
hh) nerespectarea de catre conducatorul auto a prevederilor privind efectuarea perioadelor de repaus saptamanal sau nerespectarea de catre conducatorul auto a prevederilor privind compensarea in cazul efectuarii perioadelor de repaus saptamanal reduse;»."
8. La articolul I punctul 10, literele kk)—mm) ale alineatului (2) al articolului 8 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
„kk) depasirea a 12 perioade consecutive de 24 de ore dupa perioada precedenta de repaus normala, cu 12 ore sau mai mult, in cazul aplicarii derogarii prevazute la art. 8 alin. (6a) din Regulamentul (CE) nr. 561/2006 sau la art. 8 alin. (6) lit. b) din Acordul AETR, dupa caz, de catre un conducator auto care asigura un singur serviciu ocazional de transport international de persoane;
ll) nerespectarea perioadei de repaus saptamanal luat dupa 12 perioade consecutive de 24 de ore, in situatia in care aceasta este mai mica sau egala cu 65 de ore, in cazul aplicarii derogarii prevazute la art. 8 alin. (6a) din Regulamentul (CE) nr. 561/2006 sau la art. 8 alin. (6) lit. b) din Acordul AETR, dupa caz, de catre un conducator auto care asigura un singur serviciu ocazional de transport international de persoane;
mm) nerespectarea perioadei de conducere intre orele 22,00 si 6,00, in situatia in care aceasta este mai mare sau egala cu 4,5 ore inainte de pauza, daca vehiculul nu este condus de mai multi conducatori auto, in cazul aplicarii derogarii prevazute la art. 8 alin. (6a) din Regulamentul (CE) nr. 561/2006 sau la art. 8 alin. (6) lit. b) din Acordul AETR, dupa caz, de catre un conducator auto care asigura un singur serviciu ocazional de transport international de persoane;". (...)