Senatul a adoptat saptamana aceasta proiectul pentru modificarea Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca, in sensul flexibilizarii relatiilor de munca desfasurate in aceste conditii.
Proiectul isi doreste sa elimine obligatia ca angajatul sa isi desfasoare activitatea doar dintr-un punct fix de munca, precum si obligatia deplasarilor pentru a prelua documente care pot fi transmise si in mod electronic.
"In domeniul securitatii si sanatatii in munca a telesalariatului, exista in prezent o serie de anomalii in legislatia aferenta telemuncii dintre care obligatia angajatorului de a asigura instruirea in domeniul securitatii si sanatatii in munca adecvata locului de desfasurare a telemuncii, ori tocmai aceasta este esenta telemuncii - faptul ca angajatul nu are un loc de munca specific, prin utilizarea instrumentelor IT&C putandu-si desfasura activitatea din orice locatie respectiv in oricate zile din luna doreste", se arata in Expunerea de motive.
Odata cu noile modificari, potrivit expunerii de motive, se doreste eliminarea unor prevederi "desuete, inaplicabile in raport cu sensul activitatii de telemunca din legislatia actuala, simplificarea si adaptarea realitatilor curente a activitatii de telemunca".
Conform proiectului adoptat, angajatorul este in drept sa verifice activitatea telesalariatului prin utilizarea tehnologiei informatiei si comunicatiilor, in conditiile stabilite prin contractul individual de munca, regulamentul intern si/sau contractul colectiv de munca aplicabil, in conditiile legii.
O noutate in ce priveste adoptarea proiectului consta intr-un amendament care vine la pachet cu nenumarate potentiale amenzi noi pentru angajatorii cu salariati in telemunca, mai ales daca acestia nu respecta reglementarile in domeniul
SSM.
"Nerespectarea prevederilor referitoare la obligatia angajatorului de a asigura conditii pentru ca telesalariatul sa primeasca o instruire suficienta si adecvata in domeniul securitatii si sanatatii in munca, in special sub forma de informatii si instructiuni de lucru privind utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare: la angajare, la introducerea unui nou echipament de munca, la introducerea oricarei noi proceduri de lucru, se sanctioneaza cu amenda de 2.000 lei", mentioneaza noul amendament.
Forma initiala a proiectului poate fi consultata
aici.
Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.