Un proiect al Ministerului de Finante propune ca o parte dintre tichetele cadou pentru persoane fizice sa fie incluse in baza de calcul al contributiilor sociale obligatorii, exceptie facand cele acordate cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, in limita plafonului de 150 lei pe eveniment pe persoana.
Propunerea isi doreste sa elimine acele situatii in care regimul actual al exceptarii acestora de la plata contributiilor sociale obligatorii poate conduce la plata unor venituri salariale sub forma tichetelor cadou.
"Modificarea tratamentului fiscal aplicabil tichetelor cadou acordate persoanelor fizice, de catre angajatori/platitori, in sensul eliminarii exceptarii de la plata contributiilor sociale obligatorii si includerea in baza de calcul a acestora a valorii nominale a tichetelor cadou acordate de catre angajatori/platitori, potrivit legii, in cazul persoanelor fizice care realizeaza venituri din salarii sau asimilate salariilor, in alte situatii decat cele in care se acorda cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, in limita plafonului de 150 lei pe eveniment pe persoana. Nepromovarea masurii poate conduce la plata unor venituri salariale sub forma tichetelor cadou avand in vedere regimul actual al exceptarii acestora de la plata contributiilor sociale obligatorii", se arata in nota de a proiectului.
In prezent, valoarea nominala a tichetelor cadou acordate de catre angajatori/platitori, in cazul persoanelor fizice care realizeaza venituri din salarii sau asimilate salariilor, nu intra in baza de calcul al contributiilor sociale obligatorii.
Noile modificari vizeaza modul de determinare a ponderii cifrei de afaceri realizata efectiv din activitatea de constructii in cifra de afaceri totala, in cazul entitatilor care desfasoara activitate in domeniul constructiilor atat pe teritoriul Romaniei, cat si in strainatate.
De asemenea, se modifica regimul fiscal aplicat avantajelor de natura salarila neimpozabile si care nu se cuprind in baza de calcul al contributiilor sociale in cazul celor primite in baza unor legi speciale si/sau finantate din buget, prin neimpozitarea si neincluderea in baza de calcul al contributiilor sociale a contravalorii serviciilor turistice si/sau de tratament, inclusiv transportul, pe perioada concediului de odihna, pentru salariatii proprii si membrii de familie ai acestora acordate de angajator, in masura in care valoarea totala, intr-un an fiscal, nu depaseste nivelul unui castig salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul in care au fost acordate.
De asemenea, se propune ca termenul de depunere a declaratiei anuale de venit pentru asocierile fara personalitate juridica si entitati supuse regimului transparentei fiscale pentru anul in curs sa fie pana la data de 15 martie 2021, inclusiv.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Termenul pentru recuperarea indemnizatiilor medicale. PrescriptieIntrebare: Care este procedura legala ca un angajator sa recupereze banii din fondul FNUASS? cererile au fost depuse la Casa de Sanatate in anul 2022...In cat timp, se stinge/prescrie obligatia celor de la Casa de Sanatate de a a restutui banii catre angajator? Este vorba despre concedii medicale cu cod indemnizatie 08.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Date incetare CIMIntrebare: Un angajat, dupa perioada maxima de concediu medical, ajunge la comisie medicala pentru pensionare anticipata. Cand se incheie contractul de munca? la momentul eliberarii deciziei de catre comisia medicala de pensionare anticipata sau la momentul eliberarii deciziei de pensionare pe caz de boala?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<