In perioada 3 decembrie 2020, ora 10.00 – 29 ianuarie 2021, ora 20.00, firmele pot aplica pentru granturi de investitii intre 50.000 si 200.000 euro.
Procedura de implementare a masurii "Granturi pentru investitii" si formularele necesare poate fi accesata
AICI.
Pentru participarea la masura “Granturi pentru investitii acordate IMM-urilor” fiecare solicitant trebuie sa se inregistreze cu user si parola in prima etapa (demarata din 15 septembrie), generand prin aceasta actiune un cont de utilizator.
Dupa crearea contului de utilizator, aplicantii vor avea acces la acesta pe toata perioada de implementare a masurii, vor putea accesa documentatia transmisa si vor avea posibilitatea semnarii contractului, descarcarii si incarcarii de documente diverse aferente platii sau raportarii, in mod electronic. Adresa de e-mail trebuie sa apartina beneficiarului si sa se regaseasca in toata documentatia, aceeasi adresa va fi folosita pentru toata corespondenta pe intreaga perioada de implementare si monitorizare a programului.
Aplicatia va trimite pe toata perioada de implementare a masurii automat pe adresa de e-mail a solicitantului mesaje de avertizare asupra corespondentei cu MEEMA/AIMMAIPE, corespondenta prin care aplicantii vor fi informati asupra actiunilor ulterioare inscrierii precum contract aprobat, clarificari, mesaje de incarcare documente, etc.
Proiectele beneficiaza de ajutor in functie de punctele acumulate pe grila de punctaj oficiala. In situatia in care vor fi obtinute punctaje egale, pentru departajare se vor lua in calcul urmatoarele:
- procentul cofinantarii,
- valoarea cifrei de afaceri si
- ordinea inscrierii aplicatiei.
In ce priveste Masura 3, firmele care obtin granturi trebuie sa asigure cofinantare proprie a proiectului in procent de minimum 15% din valoarea eligibila a proiectului de investitii solicitat pentru finantare pentru implementarea in regiunile mai putin dezvoltate, iar pentru locatia implementarii in regiunea Bucuresti-Ilfov, de minimum 30% din valoarea eligibila a proiectului solicitat la finantare.
Procedura de implementare a Masurii 3 a fost aprobata prin Ordinul ministrului Economiei 3396 /2020 si publicata in Monitorul Oficial nr. 1163 bis, de miercuri, 2 decembrie 2020, Partea I.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Punerea la dispozitia unui colaborator a unui vehicul. Incadrare venituri salarialeIntrebare: Avem un colaborator caruia ii punem la dispozitie gratis masina firmei societatii luata in leasing, nu este angajat. Exista oare riscul ca la un control sa fie considerat ca exista o dependenta a colaboratorului fata de firma societate? Astfel incat sa se considere ca este salariat? Mentionez ca restul conditiilor de independenta sunt indeplinite.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Fisa de post Consilier in ManagementIntrebare: Va rog sa mi trimiteti fisa postului pentru Cod COR 263101Consilier/expert/inspector/referent/economist in Management.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<