Masurile suplimentare pe care trebuie sa le ia restaurantele si hotelurile pentru a evita AMENZILE

horeca controlreprezentanti itm restaurantemasuri preventie restaurante localuriministrul muncii violeta alexandru
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a facut in acest weekend o vizita pe litoralul romanesc alaturi de reprezentanti ai ITM pentru a observa in ce masura se respecta regulile privind prevenirea si protectia impotriva raspandirii virusului SARS-CoV-2. 
 
"Agentii economici trebuie sa se implice mai mult pentru a preveni cresterea numarului de cazuri de infectie cu Covid. Guvernul a facut dovada ca este alaturi de agentii economici. Totusi, cei care administreaza cluburi, restaurante, terase, centre comerciale sa considere guvernul un partener asa cum si noi ii consideram pe dansii. Avem nevoie sa se implice mai mult si sa ia mult mai multe masuri de organizare a localurilor pentru a evita orice situatie de imbolnavire", a declarat duminica, la Constanta, Violeta Alexandru, potrivit Digi24.
 
Printre primele concluzii se numara faptul ca se fac rezervari in localuri peste numarul optim, mentionand ca acolo unde se fac aglomerari pe spatiul public, se poate apela si la Jandarmerie.
 
"Atunci cand au situatii de aglomerare la intrare trebuie sa apeleze la Jandarmerie, daca persoanele care aglomereaza acest spatiu sunt pe domeniul public. Atunci cand vad o aglomeratie la intrare, pe langa faptul ca trebuie sa trateze putin mai serios obligatia de a crea culoare de acces, trebuie sa apeleze la Jandarmerie si sa colaboreze cu institutiile pentru a putea organiza spatiul respectiv. M-a surprins ca era creat acest spatiu de asteptare, inteleg ca programarile se fac online sau prin telefon. Concluzia mea preliminara este ca agentii economici trebuie sa fie putin mai atenti la procesul de rezervare de locuri in localuri. Pare ca se preiau rezervari peste numarul optim necesar probabil in ideea in care unii dintre clienti pleaca si elibereaza spatiul si atunci vor sa fie pregatiti sa aiba pe altcineva imediat la intrare pentru a putea ocupa locul. Cert este ca aceasta zona de programare, daca tot o facem si daca tot ne straduim, pentru ca am observat ca se straduiau, niciunul dintre dansii nu mi-a dat impresia ca nu incearca sa se conformeze. Ma refer la localuri de tip terasa si cu zona aceasta intre terasa si spatiu inchis, practic unde se desfacusera geamurile si regimul era semideschis", a subliniat Violeta Alexandru, conform aceleiasi surse.
 
De asemenea, a atras atentia asupra faptului ca nu toti angajatii din HoReCa poarta mastile corect si a indemnat la responsabilitate inclusive din partea clientilor restaurantelor si hotelurilor.
 
"Am observat de asemenea ca pot fi luate masuri suplimentare pentru distantarea meselor. Nu m-am dus cu metrul sa masor. Nu acesta a fost scopul. Avem nevoie sa facem echipa Guvern - agenti economici pentru ca fara aceste masuri suplimentare ma tem ca ne putem astepta la cresterea numarului de cazuri de persoane infectate si asta inseamna inchiderea lor. Nu ne dorim, de aceea i-am si ajutat, de aceea i-am si inteles. A venit momentul sa se implice mai mult si sa-si gestioneze corespunzator activitatea in interior", a subliniat ministrul Muncii.
 
Ministrul a adaugat ca autoritatile nu au ca obiectiv inchiderea localurilor, dar este necesara de mai multa responsabilitate in organizarea spatiilor din industria HoReCa.
 
"Tinta Guvernului nu este sa inchida agentii economici. Tinta noastra este sa le transmitem nevoia pe care o resimtim de a se implica mai mult in organizarea spatiului, de a se organiza de asa maniera incat sa evitam mici scapari. Impresia mea generala a fost ca ei sunt constienti de acest lucru, se vedea ca facusera eforturi, erau zone marcate pe podea astfel incat sa creeze culoare de acces, nu prea se respectau. Justificarea era ca verificasera cu ceva timp in urma. Trebuie facut in continuu.
 
Avem nevoie sa vedem reactia celor din turism, din HoReCa, ca urmare a mesajului pe care il dau. Mai multa responsabilitate", a precizat ministrul Muncii.
 
 
 

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Ioana Pavel


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
horeca controlreprezentanti itm restaurantemasuri preventie restaurante localuriministrul muncii violeta alexandru

Data aparitiei: 13 Iulie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Masurile suplimentare pe care trebuie sa le ia restaurantele si hotelurile pentru a evita AMENZILE Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Inginer-sef piscicultura si vanatoareIntrebare: Caut Fisa post pentru Inginer sef piscicultura si vanatoare 131202 inginer-sef piscicultura si vanatoare
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Campul data la care produce efecte. Data inceperii activitatiiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]