Ministrul Finantelor, Florin Citu, a anuntat la inceputul acestei saptamani ca ANAF a luat mai multe masuri pentru a veni in sprijinul contribuabililor si firmelor afectate de criza provocata de pandemia Coronavirus.
Astfel, se suspenda sau, dupa caz, se dispune neinceperea executarii silite a creantelor bugetare, rambursarea TVA, precum si actiunile de control.
„In aceasta perioada, avand in vedere contextul economic dificil cauzat de raspandirea infectiei cu virusul COVID – 19, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a pregatit o serie de masuri pentru sprijinirea mediului de afaceri, cele mai importante fiind:
- suspendarea sau, dupa caz, neinceperea executarii silite a creantelor bugetare; In acest sens, nu se mai emit somatii, popriri asupra disponibilitatilor banesti si a veniturilor urmaribile si nu vor mai fi instituite sechestre asupra bunurilor. Exceptie fac sumele provenite din hotararile judecatoresti pronuntate in materie penala.
Cititi si
Anunt de la presedintele Romaniei: Se suspenda controalele ITM
- rambursarea TVA, in cursul lunii martie, pentru toate deconturile solutionate si pentru care s-au emis decizii de rambursare la zi;
- implementarea unui nou mecanism de rambursare a TVA, care vizeaza solutionarea cu celeritate a deconturilor, incepand cu data de 1 aprilie 2020;
- suspendarea actiunilor de control fiscal (a inspectiilor fiscale, a controalelor antifrauda) cu exceptia verificarilor ce pot fi efectuate de la distanta, precum si a cazurilor de evaziune fiscala, acolo unde sunt indicii in acest sens;
- suspendarea actiunilor antifrauda privind Filtru II si a activitatilor specifice din Punctele de Trecere a Frontierei cu Ungaria si Bulgaria.
Masurile vor fi aplicate atat in perioada in care in Romania este declarata stare de urgenta, cat si pentru o perioada de 30 de zile de la incetarea acestei stari.
Totodata, se amana termenul de depunere a declaratiilor fiscale de la 25 martie 2020, pana la data de 25 aprilie 2020”, a scris ministrul Citu pe pagina retelei sale de socializare.
De asemenea, ministrul a anuntat ca aceste masuri intra in vigoare in aceasta saptamana printr-o noua ordonanta de urgenta, urmand sa fie aplicat si un sistem de bonusare pentru cei care isi achita impozitele la timp.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Incadrarea deplasarii salariatului se stabileste in functie de motivul deplasariiIntrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Fisa de post pentru Inginer de dezvoltare a produselor softwareIntrebare: Va rog sa-mi trimiteti un model fisa de post pentru codul COR 251207: Inginer de dezvoltare a produselor software.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<