Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

ANAF suspenda controalele si executarile silite. Ce declaratii se amana

anaf controaledeclaratii 25 aprilie 2020plata impozit 2020
Ministrul Finantelor, Florin Citu, a anuntat la inceputul acestei saptamani ca ANAF a luat mai multe masuri pentru a veni in sprijinul contribuabililor si firmelor afectate de criza provocata de pandemia Coronavirus. 
 
Astfel, se suspenda sau, dupa caz, se dispune neinceperea executarii silite a creantelor bugetare, rambursarea TVA, precum si actiunile de control. 
 
„In aceasta perioada, avand in vedere contextul economic dificil cauzat de raspandirea infectiei cu virusul COVID – 19, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a pregatit o serie de masuri pentru sprijinirea mediului de afaceri, cele mai importante fiind:
 
- suspendarea sau, dupa caz, neinceperea executarii silite a creantelor bugetare; In acest sens, nu se mai emit somatii, popriri asupra disponibilitatilor banesti si a veniturilor urmaribile si nu vor mai fi instituite sechestre asupra bunurilor. Exceptie fac sumele provenite din hotararile judecatoresti pronuntate in materie penala.

Cititi si Anunt de la presedintele Romaniei: Se suspenda controalele ITM
 
- rambursarea TVA, in cursul lunii martie, pentru toate deconturile solutionate si pentru care s-au emis decizii de rambursare la zi;
 
- implementarea unui nou mecanism de rambursare a TVA, care vizeaza solutionarea cu celeritate a deconturilor, incepand cu data de 1 aprilie 2020;
 
- suspendarea actiunilor de control fiscal (a inspectiilor fiscale, a controalelor antifrauda) cu exceptia verificarilor ce pot fi efectuate de la distanta, precum si a cazurilor de evaziune fiscala, acolo unde sunt indicii in acest sens;
 
- suspendarea actiunilor antifrauda privind Filtru II si a activitatilor specifice din Punctele de Trecere a Frontierei cu Ungaria si Bulgaria.
 
Masurile vor fi aplicate atat in perioada in care in Romania este declarata stare de urgenta, cat si pentru o perioada de 30 de zile de la incetarea acestei stari.
 
Totodata, se amana termenul de depunere a declaratiilor fiscale de la 25 martie 2020, pana la data de 25 aprilie 2020”, a scris ministrul Citu pe pagina retelei sale de socializare. 
 
De asemenea, ministrul a anuntat ca aceste masuri intra in vigoare in aceasta saptamana printr-o noua ordonanta de urgenta, urmand sa fie aplicat si un sistem de bonusare pentru cei care isi achita impozitele la timp. 
 

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
anaf controaledeclaratii 25 aprilie 2020plata impozit 2020

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 17 Martie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


ANAF suspenda controalele si executarile silite. Ce declaratii se amana Nota: 4.25 din 5 - 6 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Modificarea elementelor CIM are loc prin acordul partilorIntrebare: In data de 31.03.2020 s-a organizat o sedinta cu toti angajatii in care s a hotarat de comun acord CU ANGAJATORUL ,tinand cont de situatia generata de COVID-19 ca incepand cu 01.04.2020 toti angajatii vor lucra 6 ore si vor fi platiti cu 75% din salariu. In aceasta situatie trebuiesc facute ACTE ADITIONALE pentru fiecare angajat in care scriem despre modificarea programului iar la salariu putem scrie ca salariul va fi CORESPUNZATOR PERIOADEI DE TIMP LUCRATA (ADICA 75%) sau trebuie sa scriem...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Voluntari situatii de urgenta. Obligatii angajatorIntrebare: Avand in vedere ca am primit de la mai multi angajati adeverinte, care atesta ca fac parte din Serviciul Voluntar pentru Situatii de Urgenta si sunt chemati de Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta Banat sa asigure permanenta pe raza teritoriului lor de domiciliu, care sunt obligatiile noastre in calitate de angajator fata de aceste persoane? In aceasta perioada angajatii societatii noastre, care fac parte din serviciul voluntar,beneficiaza de zile libere platite de noi? Isi pastreaza toate...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]