In unele cercuri, cuvantul interesant are o conotatie de temut. Ca si cand ar fi negativ. Acesta a pornit din inlocuirea cuvintelor si parerilor negative exprimate oral si in cadrul feedback-urilor. Insa a utiliza cat mai putin spre deloc cuvinte negative iti reformuleaza si reorganizeaza felul in care gandesti si apoi actionezi in consecinta. Este benefic. Nicidecum o prefacatorie. Deci este interesant!
Este ca o provocare din metodele gandirii laterale. Replica, este interesant, poate contribui la redirectionarea conversatiei spre tema de interes. Asa cum un angajat interesant este de preferat fata de unul care tot ce vrea este sa aiba dreptate.
Pentru a fi interesant ai nevoie sa fii interesat. Interesat de preocuparile angajatilor tai. Interesat de ei. Si sa accepti viziunile diferite fata de ale tale.
Viziunile diferite pot fi exprimate cu umor sau in mod direct. Este vreuna dintre aceste forme de exprimare dovada a lipsei de respect? Eu vad ca nu.
Umorul este productiv. Se destinde atmosfera si poate avea acelasi rol cu acela al provocarii din metodele gandirii laterale. In plus, schimbarea tonului ar putea contribui, asa cum subliniaza specialistii, la recanalizarea atentiei asupra discutiei, inlesnirea intelegerii si retinerea informatiei.
Portal Codul Muncii
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Iar daca diferenta de opinie este mare, ar fi interesant de explorat atent motivele.
Ca manager sau mediator al intalnirii profesionale, poti identifica atentia angajatilor acordata subiectului in discutie chiar si prin glumele pe care le exprima. Daca glumele nu sunt legate de subiectul in discutie, ele pot enerva interlocutorii sau, in cel mai bun caz, pot sa fie departe de atingerea scopului. Acela de a provoca buna-dispozitie.
In plus, vad ca este placut si util sa gasesti perspective diferite ale subiectului de interes. Interpretari sau sugestii ingenioase. Gandirea poate fi solemna, daca alegi, dar si joviala si armonioasa prin obisnuinta.
Asa precum in psihoterapia integrativa, sa afirmam integritatea si umanitatea celuilalt, dar si a siesi. Sa asiguram un mediu potrivit, creat impreuna, intr-un spatiu intersubiectiv.
Si, cum gandirea influenteaza vorbirea si comportamentul, ce-ar fi daca la locul de munca am fi interesanti si joviali pentru a gasi solutii impreuna? Dar pentru ca mediul de lucru sa fie parte din noi? Cat iti este de usor sa lasi in urma ceva ce are amprenta ta si cum ai lucra cand stii ca este parte din tine?
Carmen Dolores Gosa