Administrarea creantelor bugetare reprezentand comisionul datorat de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca

creante bugetareadministrarea creantelor bugetarecomisionul datorat de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Creantele bugetare reprezentand comisionul datorat pana la data de 31 decembrie 2010 de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca pentru pastrarea si completarea carnetelor de munca, respectiv pentru certificarea legalitatii inregistrarilor efectuate in baza prevederilor Legii nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca, republicata, precum si obligatiile accesorii aferente, stabilite prin titluri de creanta si neachitate pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi, se fac venit la bugetul de stat si au regim de creanta bugetara.

Procedurile de administrare a creantelor bugetare prevazute la alin. (1) vor fi continuate de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si unitatile sale subordonate, care se subroga in drepturile si obligatiile inspectoratelor teritoriale de munca. Administrarea creantelor prevazute la alin. (1) se indeplineste potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Sumele reprezentand comisionul inclusiv dobanzile, penalitatile de intarziere sau majorarile de intarziere pentru care dreptul de a cere executarea silita s-a prescris pana la data preluarii in administrare a acestora de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, raman in responsabilitatea inspectoratelor teritoriale de munca.

Pentru creantele bugetare inspectoratele teritoriale de munca vor preda organelor fiscale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, competente in administrarea contribuabililor, in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, urmatoarele:

a) inscrisurile, in original, in care sunt individualizate creantele datorate si neachitate pana la data intrarii in vigoare a prevederilor prezentei legi si care reprezinta titluri executorii, neatacate in termenul legal sau dispozitivul hotararii judecatoresti irevocabile prin care s-a solutionat contestatia formulata impotriva acestora;
b) dosarele aflate pe rolul instantelor de judecata pentru litigiile avand ca obiect contestatiile la executarea silita sau contestatiile impotriva actelor prin care se dispun si se duc la indeplinire masurile asiguratorii, precum si in cazul litigiilor care privesc procedurile de insolventa, aferente creantelor;
c) situatia soldurilor creantelor prevazute la alin. (1);
d) situatia sumelor platite in plus fata de obligatia de plata;
e) orice alte informatii/documente disponibile, necesare urmaririi si verificarii sumelor datorate.

Procedura de predare-primire a documentelor si a informatiilor prevazute la alin. (4) va fi aprobata prin ordin comun al ministrului finantelor publice si al ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi.

Incepand cu data intrarii in vigoare a prevederilor prezentei legi, comisioanele prevazute la alin. (1), inclusiv obligatiile accesorii aferente acestora, se achita la unitatile Trezoreriei Statului din cadrul organelor fiscale in raza carora sunt luati in administrare contribuabilii, intr-un cont distinct de venituri al bugetului de stat, codificat cu codul de identificare fiscala a contribuabililor.

Pentru litigiile avand ca obiect contestatiile la executarea silita/procedurile de insolventa, Agentia Nationala de Administrare Fiscala si unitatile sale subordonate se subroga in toate drepturile si obligatiile procesuale ale Inspectiei Muncii si inspectoratelor teritoriale de munca, dupa caz, si dobandesc calitatea procesuala a acestora, la implinirea termenului prevazut la art. 1 alin. (4), in toate procesele si cererile aflate pe rolul instantelor judecatoresti, indiferent de faza de judecata.

Prezenta lege intra in vigoare la 3 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, cu exceptia prevederilor art. 1 alin. (2), care intra in vigoare la 60 de zile de la data publicarii.

La data intrarii in vigoare a prevederilor art. 1 alin. (2), se abroga art. I si IV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2011 privind administrarea creantelor bugetare reprezentand comisionul datorat, pana la data de 31 decembrie 2010, de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul sistemului asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 145 din 28 februarie 2011, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 41/2012.

La data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga Legea nr. 403/2005 pentru modificarea si completarea Legii nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 16 din 9 ianuarie 2006.

(Legea nr. 170 din 16 decembrie 2014 privind administrarea creantelor bugetare reprezentand comisionul datorat de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 925 din 18 decembrie 2014)
 
 

de Gabriela Dita


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
creante bugetareadministrarea creantelor bugetarecomisionul datorat de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 12 Ianuarie 2015
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Administrarea creantelor bugetare reprezentand comisionul datorat de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Prevederi in CIM. Program de lucruIntrebare: 1.Programul nostru in CIM este 9-18 insa am salariati care lucreaza si in alte intervale care se tot schimba; lucreaza tot 8h pe zi / 40h pe sapt si cu 2 zile repaus ; de ex posibil 4h dimineata , 4 h seara. Este in regula sa le fac act aditional cu aceasta formulare?: "Programul de lucru se desfasoara inegal (durata turei poate varia), in intervalul 00:00-24:00, conform intelegerii dintre salariat si manager si se reflecta in programul ERP Intern."
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Kurzarbeit. Program inegalIntrebare: In luna mai am redus programul de lucru al salariatilor cu 50% lunar-kurzarbeit. Primele 4 zile si ultimele 2 zile (6 zile total) nu s-a lucrat deloc, 12 zile s-a lucrat 6 ore si 2 zile 4 ore. In situatia in care, s-a stat zilele de la inceputul lunii (cele 4) si apoi in cursul lunii unii salariati au adus concediu medical, la finalul lunii, orele prestate nu mai sunt egale cu orele reduse (50%-50%), sunt ex 50 lucrate si 70 reduse. In aceasta situatie, pe platforma aici.gov cum completam in pdf...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la documentele solicitate la controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor"
Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la documentele solicitate la controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]