legislatiamuncii.ro
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Organizarea activitatii de aparare impotriva incendiilor in spatiile si constructiile pentru birouri

Ioana Pavel
Ioana Pavel
18 Martie 2025
18 Martie 2025
Ioana Pavel
Ioana Pavel
aparare impotriva incendiilor birouriorganizare aparare impotriva incendiilor birouri
Organizarea activitatii de aparare impotriva incendiilor in spatiile si constructiile pentru birouri
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cuprins

Spatiile si constructiile pentru birouri se clasifica, din punct de vedere constructiv, in:

a) constructii independente pentru birouri
b) spatii pentru birouri inglobate in alte constructii.

Spatiile si constructiile pentru birouri pot fi reprezentate:

• de proprietar,
• de conducatorul institutiei sau operatorului economic care isi desfasoara activitatea in aceste spatii,
• de persoana desemnata de proprietar sau de conducatorul institutiei sau operatorului economic, numita in continuare administrator, sau
• de persoana care le utilizeaza in baza unui contract, a unei conventii sau a unui act juridic similar incheiat in acest sens, denumita in continuare locatar.

 

Obligatii pentru apararea impotriva incendiilor

Obligatiile pentru apararea impotriva incendiilor revin, potrivit legii:

• proprietarului,
• conducatorului institutiei sau operatorului economic
• ori administratorului, dupa caz.

In cazul spatiilor pentru birouri inglobate in alte constructii, obligatiile pentru apararea impotriva incendiilor revin:

• proprietarului, conducatorului institutiei sau operatorului economic ori administratorului, pentru spatiile comune;
• locatarilor, pentru spatiile inchiriate, daca nu se prevede altfel prin contractul, conventia sau alt act juridic similar incheiat intre parti.


Care sunt actele de autoritate privind apararea impotriva incendiilor


Organizarea apararii impotriva incendiilor in spatiile si constructiile pentnu birouni presupune emiterea urmatoarelor acte de autoritate:

1) dispozitia de numire a cadrului tehnic sau a personalului de specialitate cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor, dupa caz;
2) dispozitia privind stabilirea modului de organizare si a responsabilitatilor privind apararea impotriva incendiilor;
3) instructiunile de aparare impotriva incendiilor si atributiile salariatilor la locurile de munca;
4) dispozitia privind reglementarea lucrului cu foc deschis si a fumatului;
5) dispozitia privind organizarea instruirii personalului;
6) dispozitia de constituire a serviciului privat pentru situatii de urgenta ori contract sau conventie cu un serviciu privat pentru situatii de urgenta, dupa caz;
7) regulile si masurile de aparare impotriva incendiilor la utilizarea, manipularea, transportul si depozitarea substantelor periculoase specifice, dupa caz;
8) conventiile sau contractele cuprinzand raspunderile ce revin partilor pe linia apararii impotriva incendiilor, in cazul transmiterii temporare a dreptului de folosinta asupra bunurilor imobile;
9) dispozitia privind modul de gestionare a deseurilor din materiale combustibile.
Actele de autoritate privind apararea impotriva incendiilor sunt emise de proprietar, de conducatorul institutiei sau operatorului economic ori de administrator.

Care sunt obligatiile personalului cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor

In spatiile si constructiile pentru birouri, atributiile in domeniul apararii impotriva incendiilor pot fi exercitate de:

• cadrul tehnic cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor;
• personalul desemnat din cadrul serviciului privat pentru situatii de urgenta, in cazul in care este constituit si functioneaza un astfel de serviciu;
• persoana sau persoanele care indeplineste/indeplinesc prin cumul atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor;
• persoana fizica sau persoana juridica autorizata pentru desfasurarea activitatii de aparare impotriva incendiilor, pe baza de contract;
• administrator, pentru spatiile in care isi desfasoara activitatea mai putin de 10 angajati.

Stop! Afla chiar ACUM!

Cum sa luati cea mai corecta decizie chiar sub presiunea unei situatii de urgenta - Manualul care va acorda primul ajutor in situatii de urgenta, detalii AICI >>>

 

Personalul cu atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor in spatiile si constructiile pentru birouri are in principal urmatoarele obligatii:

  •  indruma si controleaza modul de aplicare a prevederilor legale pentru apararea impotriva incendiilor si informeaza proprietarul, conducatorul institutiei sau operatorului economic ori administratorul asupra deficientelor constatate;
  •  participa la controlul pe linia apararii impotriva incendiilor desfasurat de inspectorii de prevenire din cadrul inspectoratelor pentru situatii de urgenta judetene sau al municipiului Bucuresti;
  •  asigura tematica si desfasurarea activitatii de instruire periodica in domeniul situatiilor de urgenta, in limita competentelor detinute, a salariatilor si a personalului cu responsabilitati in domeniul situatiilor de urgenta;
  •  participa, in limita atributiilor conferite, la evacuarea utilizatorilor in caz de incendiu;
  •  asigura intocmirea, completarea si reactualizarea planurilor de protectie impotriva incendiilor si verifica periodic nivelul de cunoastere a acestora de catre personal;
  •  informeaza operativ proprietarul sau conducatorul institutiei sau operatorului economic privind problemele aparute pe linia apararii impotriva incendiilor, modul de solutionare a acestora si urmareste indeplinirea masurilor stabilite in acest scop;
  •  participa, cu aprobarea proprietarului, conducatorului institutiei sau operatorului economic ori a administratorului, la actiuni pe tema apararii impotriva incendiilor, precum cursuri, instructaje, analize organizate de inspectoratele pentru situatii de urgenta judetene sau al municipiului Bucuresti sau de alte organe imputernicite prin lege si propune organizarea unor astfel de actiuni;
  •  participa la evaluarea anuala a nivelului de aparare impotriva incendiilor, efectuat de proprietar, conducatorul institutiei sau operatorului economic ori administrator si propune alocarea de fonduri necesare pentru procurarea de mijloace tehnice noi de aparare impotriva incendiilor si pentru mentinerea functionalitatii celor existente;
  •  verifica existenta, modul de amplasare si starea fizica a indicatoarelor de securitate;
  •  asigura functionarea corespunzatoare a mijloacelor tehnice de prevenire si stingere a incendiilor si a mijloacelor de semnalizare, conform reglementarilor tehnice specifice;
  •  se asigura ca verificarea, intretinerea si/sau repararea mijloacelor tehnice cu rol de protectie la foc se realizeaza numai de catre personal calificat;
  •  verifica periodic, cel putin anual, ca in spatiile si constructiile pentru birouri, cantitatile de materiale si substante combustibile utilizate sa nu conduca la depasirea densitatii sarcinii termice stabilite prin reglementari tehnice sau prin documentatiile tehnice de proiectare.

...mai multe obligatii legale si sfaturi de la specialisti vei regasi in Manualul care va acorda primul ajutor in situatii de urgenta, comanda ACUM >>>

NOUTATI din Legislatia muncii

REGES-ONLINE: Ce trebuie sa faceti pana pe 30 septembrie 2025?


 Conform reglementarilor, angajatorii au doua obligatii esentiale:

1. Inregistrarea in platforma REGES-ONLINE
2. Completarea si transmiterea tuturor datelor pentru contractele active de munca care nu sunt deja inregistrate in sistemul anterior

Incepeti acum tranzitia catre REGES-ONLINE cu ajutorul
Ghidului practic de operare in ReviSal (Reges)

...Vezi AICI detalii complete <<


     

     
    Atentie!
    Descarcati raportul GRATUIT
    Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca

    Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


     

     
     
     

    Descarcati raportul GRATUIT
    “Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca”

    exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


     
    NOU in CODUL MUNCII
    Descarcati raportul
    GRATUIT
    "Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca"
    Adauga mai jos adresa ta de email
    si primesti Raportul Gratuit
    Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
    [x]