legislatiamuncii.ro
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Noi obligatii pentru administratorii de bloc!

24 Martie 2014
24 Martie 2014
obligatii administrator blocnoi obligatii administrator blocatributii administrator bloc
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Noi obligatii apar in responsabilitatea administratorilor de bloc, conform prevederilor unui proiect ce se afla in dezbatere la Camera Deputatilor.

Legea nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de poprietari prevede urmatoarele atributii pentru administratorul de bloc:


    prestarea serviciilor in mod profesional;
    gestionarea bunurilor materiale si a fondurilor banesti;
    efectuarea formalitatilor necesare in angajarea contractelor cu furnizorii de servicii pentru exploatarea si intretinerea cladirii, derularea si urmarirea realizarii acestor contracte;
    asigurarea cunoasterii si respectarii regulilor cu privire la proprietatea comuna;
    gestionarea modului de indeplinire a obligatiilor cetatenesti ce revin proprietarilor in raport cu autoritatile publice. Obligatiile cetatenesti sunt cele stabilite, potrivit legii, de adunarea generala a proprietarilor;
    indeplinirea oricaror alte obligatii expres prevazute de lege.

In prezent, parlamentarii doresc introducerea unei noi obligatii pentru administratorii, obligatie referitoare la informarea periodica a proprietarilor cu privire la cheltuielile si veniturile asociatiei, cu asumarea raspunderii pentru aceste informatii.

Obligatia ar urma sa fie introduse printr-un proiect de lege pentru completarea art. 36 din Legea nr. 230 din 2007.

Astfel, administatorii trebuie sa informeze  proprietarii, trimestrial, in scris sau online, cu privire la cheltuieli, venituri, incasari si plati aferente asociatiei de proprietari. Informarea va fi semnata de administrator si contrasemnata de presedintele si de cenzorul asociatiei de proprietari.

Proiectul de lege a fost deja adoptat de Senat si inregistrat la Camera Deputatilor pentru dezbatere. Proiectul de lege a primit aviz favorabil al Comisiei pentru administratia publica si amenajarea teritorului. Documentul trebuie aprobat de Camera Deputatilor si trimis catre presedinte, in vederea promulgarii. Proiectul intra in vigoare in trei zile de la data publicarii in Monitorul Oficial.


NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca"
Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]