Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

1. Reglementari din domeniul concediului medical

concediu medical


1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158 din 17 noiembrie 2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.074 din 29 noiembrie 2005.

2. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1 din 12 ianuarie 2006 pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale in domeniul asigurarilor sociale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 57 din 20 ianuarie 2006.

3. Ordin al ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 60/32 din 27 ianuarie 2006 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 147 din16 februarie 2006.

4. Ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei nr. 95 din 7 februarie 2006 privind modificarea Ordinului ministrului muncii si solidaritatii sociale nr. 340/2001 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 170 din 22 februarie 2006 (art. III).

5. Legea nr. 346 din 5 iunie 2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 454 din 27 iunie 2002.

6. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 147 din 31 octombrie 2002 pentru reglementarea unor probleme financiare si pentru modificarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 821 din 13 noiembrie 2002.

7. Legea nr. 232 din 31 mai 2003 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 36/2003 privind corelarea unor dispozitii din legislatia financiar-fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 373 din 31 mai 2003.

8. Ordonanta Guvernului nr. 86 din 28 august 2003 privind reglementarea unor masuri in materie financiar-fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 624 din31 august 2003.

9. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 107 din 24 octombrie 2003 pentru modificarea si completarea Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 747 din 26 octombrie 2003.

10. Legea nr. 609 din 22 decembrie 2003 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 86/2003 privind reglementarea unor masuri in materie financiar-fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 930 din 23 decembrie 2003.

11. Legea nr. 598 din 22 decembrie 2003 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 107/2003 pentru modificarea si completarea Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 936 din 24 decembrie 2003.

12. Ordonanta Guvernului nr. 94 din 26 august 2004 privind reglementarea unor masuri financiare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 803 din 31 august 2004.

13. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 74 din 30 septembrie 2004 pentru modificarea sicompletarea Ordonantei Guvernului nr. 94/2004 privind reglementarea unor masuri financiare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 924 din 11 octombrie 2004.

14. Ordin al ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 233/125 din 14 martie 2006 pentru aprobarea modelului unic al certificatului de concediu medical si a instructiunilor privind utilizarea si modul de completare a certificatelor de concediu medical pe baza carora se acorda indemnizatii asiguratilor din sistemul asigurarilor sociale de sanatate, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 254 din 21 martie 2006.

15. Legea nr. 95 din 14 aprilie 2006 privind reforma in domeniul sanatatii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 372 din 28 aprilie 2006.

16. Ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei nr. 450 din 6 iunie 2006 si al ministrului sanatatii publice nr. 825 din 5 iulie 2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, cu modificarile si completarile ulterioare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 708 din 17 august 2006.

17. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 72 din 20 septembrie 2006 pentru modificarea si completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii si pentru abrogarea unor dispozitii din alte acte normative in domeniul sanitar, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 803 din 25 septembrie 2006.

18. Rectificare la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 72/2006 pentru modificarea si completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii si pentru abrogarea unor dispozitii din alte acte normative in domeniul sanitar, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 803 din 25 septembrie 2006, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,Partea I, nr. 823 din 6 octombrie 2006.

19. Legea nr. 399 din 30 octombrie 2006 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 901 din 6 noiembrie 2006.

20. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 91 din 22 noiembrie 2006 privind unele masuri referitoare la asigurarile sociale de stat si asigurarile sociale de sanatate, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 958 din 28 noiembrie 2006 (aprobata prin Legea nr. 97/2007, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 264 din 19 aprilie 2007).

21. Ordin nr. 830/175 al ministrului sanatatii publice si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate din 23 aprilie 2007 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 60/32/2006 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, cu modificarile si completarile ulterioare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 519 din 1 august 2007.


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
concediu medical

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 30 Septembrie 2005
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


1. Reglementari din domeniul concediului medical Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

Comentarii (1)


07-Feb-2012

Catre, Presedintele Romaniei Traian Basescu Guvernul Romaniei Prim Ministru Emil Boc Curtea Constitutionala a Romaniei Ministerul Sanatatii Ministerul Muncii, familiei si protectiei familiei In atentia viitorului presedinte al Romaniei DAN DIACONESCU Stimata Doamna Ministru si stimati Domni, Conducatori ai destinelor romanilor, ATENTIE MARE DOMNULE PRESEDINTE SI DOMNILOR PARLAMENTARI CARE DECIDETI NIVELUL DE TRAI PE CATEGORII DE ANIMALE SI OAMENI IN ROMANIA!!!!!! COMPARATI DATELE DE MAI JOS DIN LEGISLATIA VOTATA DE DOMNIILE VOASTRE SI INTREBATI-VA DACA ASA ESTE CORECT SAU, SCHIMBATI-LE IN CONFORMITATE CU PREVEDERILE CONSTITUTIONALE!!!!!!!! IN CAZUL CAND NU VETI LUA DE URGENTA MASURILE DE INDREPTARE A DECIZIILOR CRIMINALE DIN LEGILE VOTATE OAMENI VOR TREBUI SA ALEAGA INTRE A MURII SAU A SAVARSII O INFRACTIUNE CARE SA LE ADUCA CONDAMNAREA LA INCHISOARE =COMUTAREA PEDEPSEI CU MOARTEA LA INCHISOAREA PE VIATA UNDE FIIND ALOCATE CEL PUTIN 2.480 LEI/DETINUT/LUNA VOR AVEA ASIGURATE: ADAPOST, INGRIJIRE, EDUCATIE, CAT SI HRANA FARA SA TREBUIASCA SA INDEPLINEASCA UN STAGIU DE COTIZARE. FATA DE ACEASTA ATENTIONARE VA SOMEZ SA TRANSMITETI DE URGENTA MASURILE PE CARE CONSIDERATI DUPA JUDECATA VOASTRA CA TREBUIE SA LE ADOPTATI PENTRU A INTRA IN RANDUL OAMENILOR CIVILIZATI DIN SECOLUL 21!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Va transmit pentru analiza si raspuns legal in regim de urgenta, situatia nepotului meu Postolache Constantin care se pare ca, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare, este condamnat la eutanasiere, astfel, pe cand pentru un caine comunitar, tot conform legilor, se aloca suma minima de 150 lei/luna, pentru dansul care asa cum rezulta si din decizia atasata, privind acordarea pensiei de invaliditate gradul 1, conf. Legii 263/2010 suma alocata este zero lei, desi a lucrat 9 ani 3 luni si 2 zile. Fata de acest aspect de respingere a solicitarii de acordare a pensiei de invaliditate intrucat nu sunt indeplinite prevederile art.731 din legea nr. 263/2010 deoarece nu a realizat stagiul de cotizare necesar in raport cu varsta avuta la data emiterii deciziei medicale. Pot sa va informez ca m-am interesat la Casa Judeteana de pensii Bacau, care a emis decizia atasata si am intrebat daca macar de pensia de insotitor poate beneficia, raspunsul primit telefonic a fost foarte clar: atata timp cat nu are calitate de pensionar de invaliditate de gradul 1 categoric nu poate beneficia nici de pensia pentru insotitor si mai mult de atat pierzandu-si complet capacitatea de munca si de autoservire ne mai putand lucra, automat nu mai are nici calitatea de angajat si implicit de asigurat si in consecinta, nu va mai putea beneficia nici de asistenta medicala gratuita. In acest caz eu consider ca prevederile Legii 263/2010 art.73 nu numai ca sunt, discriminatorii si in acelasi timp, incalca drepturile constitutionale inclusiv dreptul la viata si reprezinta in fapt Decizie de condamnare la moarte pentru cei care se imbolnavesc inainte de a reusi sa realizeze un stagiu, prevazut in mod criminal in lege. Daca in lege s-ar fi prevazut si posibilitatea acordarii pensiei de invaliditate in cuantum corelat cu stagiul de cotizare care sa poata permite acordarea unei pensii de ivaliditate minima macar cat pentru un caine comunitar, atunci puteam conchide ca viata unui om in Romania este echivalenta macar cu viata unui caine. Considerand ca aceste aspecte, intra in competenta si raspunderea, Presedintelui Romaniei,Curtii Constitutionale a Romaniei, Guvernului, Ministerului Sanatatii si respectiv Ministerului Muncii familiei si protectiei sociale, va solicitam sa ne remiteti un raspuns care sa ne lamureasca in concret daca nepotul meu are dreptul la viata sau ramane condamnat la moarte, caz in care, solicitam ministerului pe care cu onoare il conduceti, in solidar cu ceilalti conducatori ai destinelor romanilor, sa ne sponsorizeze eutanasierea. Va adaug in extras prevederile legale la care m-am referit: Art. 68 1 Pensia de invaliditate se cuvine persoanelor care Èi-au pierdut total sau cel puÅ£in jumÄtate din capacitatea de muncÄ, din cauza: a accidentelor de muncÄ Èi bolilor profesionale, conform legii; b neoplaziilor, schizofreniei Èi SIDA; c bolilor obiÈnuite Èi accidentelor care nu au legÄturÄ cu munca. Art. 73 1 Persoanele care Èi-au pierdut capacitatea de muncÄ din cauza unor boli obiÈnuite sau a unor accidente care nu au legÄturÄ cu munca beneficiazÄ de pensie de invaliditate dacÄ au realizat stagiul de cotizare necesar în raport cu vârsta, conform tabelului nr. 3. Tabelul nr. 3 ----------------------------------------------------------------------------- | Varsta persoanei la data emiterii deciziei | Stagiul de cotizare necesar | | medicale asupra capacitatii de munca | ani | ----------------------------------------------------------------------------- | pana la 20 ani | 1 | ----------------------------------------------------------------------------- | de la 20-23 ani | 2 | ----------------------------------------------------------------------------- | 23-25 ani | 3 | ----------------------------------------------------------------------------- | 25-29 ani | 6 | ----------------------------------------------------------------------------- | 29-33 ani | 9 | ----------------------------------------------------------------------------- | 33-37 ani | 11 | ----------------------------------------------------------------------------- | 37-41 ani | 14 | ----------------------------------------------------------------------------- | 41-45 ani | 17 | ----------------------------------------------------------------------------- | 45-49 ani | 20 | ----------------------------------------------------------------------------- | 49-53 ani | 23 | ----------------------------------------------------------------------------- | 53-57 ani | 25 | ----------------------------------------------------------------------------- | 57-60 ani | 26 | ----------------------------------------------------------------------------- | Peste 60 de ani | 27 | ----------------------------------------------------------------------------- Art. 75 1 La stabilirea pensiei de invaliditate se acordÄ un stagiu potenÅ£ial, determinat ca diferenÅ£Ä Ã®ntre stagiul complet de cotizare prevÄzut în anexa nr. 5 sau, dupÄ caz, anexa nr. 6 Èi stagiul de cotizare realizat pânÄ la data acordÄrii pensiei de invaliditate. 2 Stagiul potenÅ£ial rezultat conform alin. 1 nu poate fi mai mare decât stagiul de cotizare pe care persoana l-ar fi putut realiza de la data acordÄrii pensiei de invaliditate pânÄ la împlinirea vârstei standard de pensionare, prevÄzutÄ Ã®n anexa nr. 5 sau, dupÄ caz, anexa nr. 6, la care poate solicita pensie pentru limitÄ de vârstÄ. Art. 77 1 Pensionarii de invaliditate încadraÅ£i în gradul I de invaliditate au dreptul, în afara pensiei, la o indemnizaÅ£ie pentru însoÅ£itor, în cuantum fix. 2 Cuantumul indemnizaÅ£iei pentru însoÅ£itor reprezintÄ 80% din valoarea unui punct de pensie, stabilitÄ Ã®n condiÅ£iile legii. 3 IndemnizaÅ£ia pentru însoÅ£itor se suportÄ de la bugetul de stat. Art. 98 1 Pentru stagiul potenÅ£ial, acordat persoanelor în drept sÄ obÅ£inÄ o pensie de invaliditate, punctajul lunar este de: a 0,70 puncte pentru gradul I de invaliditate; Sursa datelor pentru caini Adevarul.ro 24 octombrie 2008 rubrica actualitate AlocaÅ£ia câinilor, mai mare decât cea a copiilor Un copil primeÅte de la stat o alocaÅ£ie lunarÄ de 40 de lei, în timp ce pentru un maidanez autoritÄÅ£ile cheltuiesc între 400 Åi 750 de lei. Locuitorii de la oraÅ plÄtesc lunar bani grei pentru strângerea câinilor vagabonzi. PrimÄriile îi irosesc, fÄrÄ ca problema sÄ fie rezolvatÄ. 750 de lei pe lunÄ. Atât plÄtesc localnicii din RÄdÄuÅ£i pentru întreÅ£inerea unui câine comunitar într-un adÄpost. Cel puÅ£in aÅa reiese din facturile eliberate de societatea âServicii Comunaleâ pentru primÄria din localitate. Astfel, îngrijirea celor 80 de câini aflaÅ£i la padoc este taxatÄ cu 60.000 de lei lunar, ceea ce înseamnÄ Ã®n medie 750 de lei pe cap de maidanez. Primarul Aurel OlÄrean spune cÄ s-a speriat de facturile primite Åi a refuzat sÄ le achite. âPentru câini n-am bani. Sunt pensii de 500 de lei, Åi eu sÄ dau 150 de euro pentru un câine? Nu-mi permit luxul Ästa!â, a declarat OlÄrean. Åeful societÄÅ£ii spune cÄ va acÅ£iona PrimÄria în judecatÄ pentru recuperarea restanÅ£elor, care se ridicÄ la câteva sute de mii de lei. âContractul a fost încheiat în noiembrie anul trecut, iar vechea administraÅ£ie localÄ a mai plÄtit câte ceva. Actuala conducere a PrimÄriei nu a plÄtit nimic. Singura cale de a recupera debitele restante este prin instanÅ£Äâ, a spus Nistor TÄtar, directorul SC Servicii Comunale RÄdÄuÅ£i. Peste 400 de lei de maidanez în BucureÅti La FocÅani, ca Åi la BucureÅti, costul unui câine comunitar cazat într-un adÄpost este de peste 400 de lei pe lunÄ. Potrivit declaraÅ£iilor Simonei Panaitescu, Åefa AdministraÅ£iei pentru Supravegherea Animalelor din CapitalÄ ASA, suma acoperÄ hrana zilnicÄ â 7,9 lei, utilitÄÅ£ile - 99 lei, sterilizarea - 66,18 lei, anestezia patrupedelor, plus alte materiale sanitare Åi medicamente. âAnul trecut, lucrurile stÄteau altfel. DacÄ dupÄ zece zile câinii nu erau adoptaÅ£i, îi eutanasiam. AÅa aveam loc în adÄposturi. Anul acesta, legea s-a schimbat, dar e mai rÄu. AdÄposturile sunt pline, iar câinii adoptaÅ£i de cÄtre ONG-uri ajung iar în stradÄâ, ne-a declarat Simona Panaitescu. Panaitescu spune cÄ din luna iulie Åi pânÄ acum organizaÅ£iile nonguvernamentale au adoptat 1.000 de maidanezi. âUnde sunt aceste patrupede? Cu toÅ£ii îi vedem pe strÄzi. Sunt acei cÄÅ£ei cu cerceluÅi în ureche. Noi îi ridicÄm de pe strÄzi, la sesizarea cetÄÅ£enilor. ONG-urile îi adoptÄ, dupÄ care nu se mai Åtie unde ajungâ, a subliniat Simona Panaitescu, Åefa ASA. Banii se duc, problema rÄmâne Sistemul ar putea fi numit âcircuitul câinilor în naturÄâ. Patrupedele sunt adunate de pe strÄzi, identificate, hrÄnite, sterilizate Åi adoptate de iubitorii de animale. Apoi ajung din nou în stradÄ. DacÄ Å£inem cont de faptul cÄ pe strÄzile Capitalei sunt cam 50.000 de câini fÄrÄ stÄpân, potrivit estimÄrilor oficiale, sistemul actual este de naturÄ sÄ cheltuiascÄ Ã®n van banii bucureÅtenilor mult timp de acum înainte. 600 de lei indemnizaÅ£ia pentru mame Ceea ce pot face autoritÄÅ£ile pentru maidanezi nu pot face Åi pentru copii. Prin comparaÅ£ie, alocaÅ£ia unui copil internat în spital este de 241 de lei pe lunÄ, iar cea pentru un nou-nÄscut, de 200 de lei. Chiar Åi aceste sume par mari raportate la cuantumul alocaÅ£iei pe care copiii cu vârste între 2 Åi 18 ani o primesc de la stat â 40 de lei pe lunÄ. Din aceÅti bani, pÄrinÅ£ii nu pot cumpÄra nici mÄcar douÄ cÄrÅ£i pentru ÅcoalÄ. DacÄ ne gândim cÄ pensia minimÄ garantatÄ este în România de 300 de lei, iar nivelul salariului minim a ajuns la 540 de lei lunar rezultÄ cÄ Ã®n ochii autoritÄÅ£ilor nicio categorie socialÄ nu este la fel de importantÄ ca maidanezii. DacÄ banii daÅ£i de autoritÄÅ£i din buzunarul public ajung într-adevÄr la câinii vagabonzi, aceasta este o altÄ poveste. 2.480 de lei pentru un deÅ£inut Costul lunar al unui deÅ£inut este de 2.480 de lei.

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Cum Se Aplica Indicele De Corectie Al Punctului De Pensie?Intrebare: Daca anul acesta ma pensionez cum va afecta indicele de corectie asupra punctului de pensie? Mie mi se va aplica aceasta corectie? A, inteles ca pe anul in curs acesta este de 1.2. Corectia se aplica pentru intrgul punctaj ce se ia in calcul la stabilirea pensiei?
 

Raspuns: Am inteles. Numarul de puncte obtinut pentru stabilirea valorii pensiei se inmulteste cu 1,2 (aceast... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]