La fel ca oricare salariat din cadrul unei companii, cei care conduc autoturisme de serviciu trebuie sa indeplineasca anumite conditii si norme, in special cele care privesc securitatea si sanatatea in munca.
Cine poate conduce autoturisme de serviciu? Ce conditii trebuie sa indeplineasca salariatii, in acest context?
Este demn de precizat urmatorul aspect: conducerea autoturismelor de serviciu este permisa salariatilor desemnati numai in conditiile prevazute de regulamentul privind circulatia pe drumurile publice, ale regulamentului intern al organizatiei si ale instructiunilor proprii de securitate si sanatate in munca.
Angajatul care are in folosinta o masina de serviciu trebuie sa stie ca i se interzic urmatoare lucruri:
- plecarea in cursa a autoturismelor de serviciu ale organizatiei care prezinta o stare tehnica si estetica necorespunzatoare
- plecarea in cursa a autoturismului de serviciu daca acesta nu este dotat cu trusa medicala de prim ajutor, triunghi reflectorizant si stingator de incendiu, omologate si in perioada de valabilitate
- utilizarea autoturismului de serviciu, daca :
- in situatia in care termenul de valabilitate al inspectiei tehnice periodice a expirat
- daca este neasigurat pentru raspundere civila pentru caz de pagube produse tertilor prin accidente de circulatie
- daca autoturismul de serviciu nu are montate placute cu numarul de inmatriculare sau de inregistrare atribuite de autoritatea competenta
- daca acestea nu sunt conforme cu standardele in vigoare, precum si in cazul in care certificatul de inmatriculare sau de inregistrare este retinut, iar dovada inlocuitoare a acestuia este eliberata fara drept de circulatie sau termenul de valabilitate a expirat
ATENTIE: Reamintim ca, in timpul conducerii autoturismului de serviciu al organizatiei, este stric interzis consumul bauturilor alcoolice, consumul de produse sau substante stupefiante ori a medicamentelor cu efecte similare acestora.
In ceea ce priveste securitatea si sanatatea in munca, specificam ca hotararea de Guvern nr. 767/2016 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul sistemului asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca si al securitatii si sanatatii in munca a fost publicate in Monitorul Oficial. Ce prevede aceasta?
Hotararea Guvernului scade durata minima, obligatorie, a instruirii lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca de la 8 ore la 1 ora.
Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)