Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu
Raporturile de munca ale PFA

 

Ajutor pentru deces in 2015: Procedura de urmat si cuantumul ajutorului de deces

ajutor de decesajutor deces 2015cuantum ajutor decesprocedura acordare ajutor de decesdeces salariatcontract de munca
Ce trebuie sa stim despre ajutor pentru deces in 2015? Care este procedura care se urmeaza? Care sunt cele mai importante aspecte pe care sa le retinem? Care este cuantumul ajutorului de deces in 2015?


Toate aceste informatii le aflam de la specialistii PortalCodulMuncii.ro:


Cuantumul ajutorului de deces in anul 2015, pentru persoana asigurata sau pentru persoana pensionata, este de 2.415 lei (art. 17 lit. a) din Legea nr. 187/2014, publicata in M. Of. nr. 961 din 30 decembrie 2014).


Atentie mare la faptul ca dupa efectuarea platii ajutorului de deces, platitorul are obligatia de a inscrie pe versoul certificatului de deces original, in baza caruia se solicita ajutorul de deces, mentiunea ACHITAT, data, semnatura si stampila.

Potrivit prevederilor art. 38 din Legea 263/2010 privind sistemul public de pensii, sumele reprezentand ajutor de deces, care se platesc de angajator asiguratilor, potrivit prevederilor prezentei legi, in contul asigurarilor sociale, se retin de acesta din contributiile de asigurari sociale datorate pentru luna respectiva. Sumele reprezentand ajutor de deces platite de angajator asiguratilor, potrivit prevederilor prezentei legi, care depasesc suma contributiilor datorate de acesta in luna respectiva se recupereaza din contul asigurarilor sociale de la casa teritoriala de pensii in raza careia se afla sediul acestuia, respectiv de la casa de pensii sectoriala.

Conform specialistilor PortalCodulMuncii.ro, sumele care au fost acordate ca ajutor de deces in contul asigurarilor sociale se vor retine de angajator din contributiile de asigurari sociale datorate pentru luna respectiva. In situatia in care se depaseste suma contributiilor datorate in luna respectiva se recupereaza din contul asigurarilor sociale de la casa teritoriala de pensii in carei raza angajatorul isi are sediul.

In declaratia 112, in situatia expusa, in Anexa 1.1 Angajator, se completeaza Caseta "Ajutor de deces" dupa cum urmeaza:
- "Numar cazuri" - se completeaza cu numarul total de cazuri pentru care s-au acordat ajutoare de deces, la nivel de unitate.
- "Suma" - se completeaza cu suma totala a ajutoarelor de deces acordate la nivel de unitate, suportate din bugetul asigurarilor sociale de stat.

Motivarea angajatilor
Motivarea angajatilor

Vezi detalii aici

 Codul Muncii 2017
Codul Muncii 2017

Vezi detalii aici

Bune practici in HR
Bune practici in HR

Vezi detalii aici





Doar atunci cand ajutorul de deces depaseste contributia de asigurari sociale datorata, in declaratia 112 Sectiunea C C.1 Conditii de munca la Randul 6 "Total suma de recuperat de angajator de la BASS, aferenta lunii de raportare" - se completeaza cu suma reprezentand ajutor de deces care se recupereaza de catre angajator de la bugetul asigurarilor sociale de stat.

Nu uitam faptul ca ajutorul de deces se suporta din bugetul asigurarilor sociale de stat si se acorda, la cerere, pe baza certificatului de deces.

Demn de mentionat este faptul ca ajutorul de deces se achita in termen de 24 de ore de la solicitare de:


a) angajator, in cazul decesului asiguratului prevazut la art. 6 alin. (1) pct. I, II si V, respectiv al unui membru de familie al acestuia;
b) institutia care gestioneaza bugetul asigurarilor pentru somaj, in cazul decesului somerului, respectiv al unui membru de familie al acestuia
c) casa teritoriala de pensii, respectiv casa de pensii sectoriala, in cazul decesului pensionarului sau al asiguratului prevazut la art. 6 alin. (1) pct. IV si alin. (2), respectiv al unui membru de familie al acestuia.

Precizam faptul ca ajutorul de deces poate fi solicitat, pe baza actelor justificative, in cadrul termenului general de prescriptie de 3 ani, calculat de la data decesului.

Cuantumul ajutorului de deces solicitat se achita la nivelul cuvenit la data decesului.


Analiza realizata de specialistii PortalCodulMuncii.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 06 Octombrie 2015
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Ajutor pentru deces in 2015: Procedura de urmat si cuantumul ajutorului de deces Nota: 2 din 5 - 3 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Data Depuneri Dosarului De Iesire La PensieIntrebare: cand pot depune dosarul de pensionare daca in luna aprilie 2017 indeplinesc conditiile necesare iesiri la pensie?
 

Raspuns: Art. 103 DIN lEGEA 263 DIN 2010<br />(1) Pensia se acorda la cererea persoanei indreptatite, a... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Noutatile anului 2017 in REVISAL”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

REVISAL-ul a fost modificat (din nou) in 2017

 
Descarca GRATUIT raportul special
Noutatile anului 2017 in REVISAL
 
Toate schimbarile aparute in REVISAL
sunt explicate detaliat in raportul
 
"Noutatile anului 2017 in REVISAL"

 

 

 

 

 
 
 



 
REVISAL-ul a fost modificat in 2017!
Atentie la toate noutatile aduse de modificarea legii! Este obligatoriu sa respectati noua lege in 2017.

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutatile anului 2017 in REVISAL"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii
[x]