Activitatea sa a cunoscut o dezvoltare semnificativa pana in anul 2009, in special datorita productiei in lohn, care i-a adus o multime de comenzi pentru brand-uri cunoscute pe piata din vestul Europei.
Incepand cu anul 2010, odata cu transformarile ce au avut loc pe piata internationala a confectiilor, MODERN S.R.L. se confrunta cu urmatoarea situatie: are perioade in care abia daca face fata comenzilor, iar intreg personalul trebuie sa realizeze un numar de ore suplimentare pentru a respecta termenele de livrare, dar are si perioade, destul de mari, in care lucreaza doar la maximum 60% din capacitatea societatii.
Confruntata cu aceasta situatie, conducerea societatii a apelat la urmatoarea strategie in ceea ce priveste politica resurselor umane:
Concediile de odihna se acorda, pe cat posibil, in aceeasi perioada pentru majoritatea angajatilor. In acest fel se poate corela perioada de inactivitate a fabricii cu efectuarea timpului de odihna obligatoriu pentru angajati.
Aceasta decizie interna a provocat la inceput o serie de nemultumiri, deoarece multe dintre angajate (majoritatea de peste 95% a personalului fiind reprezentata de femei) ar fi dorit sa-si efectueze concediul in perioadele in care si familiile lor dispuneau de timp liber.
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
40 Modele de Regulament Intern
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Legis Plus Legislatia Muncii
Ca raspuns la doleante, conducerea a initiat un program de dialog cu toate angajatele, in care li s-a explicat situatia cu care se confrunta societatea, precum si consecintele care ar putea decurge daca nu s-ar pune in aplicare strategia respectiva.
In fata perspectivei de a pierde comenzi importante, cu consecinte asupra veniturilor si chiar a existentei societatii, majoritatea angajatelor au acceptat solutia propusa de management.
Deoarece solutia acordarii unitare a concediilor de odihna, a recuperarilor, a suspendarii contractelor individuale de munca si chiar a concediilor fara plata in perioadele fara activitate nu a rezolvat pe deplin surplusul de personal, conducerea MODERN S.R.L. a trebuit sa apeleze si la o alta strategie: si-a completat obiectul de activitate al firmei cu „inchirierea de personal” pentru prestarea de servicii catre terti.
Astfel, in momentele de reducere a activitatii, firma Modern S.R.L. a inchiriat personal catre alte firme.
De asemenea, angajatelor care nu au o calificare superioara in domeniul confectiilor sau care abia au debutat in meserie li s-a oferit posibilitatea de a presta alt gen de activitati, ce nu necesita o calificare prea mare, in alte unitati, pe durata determinata in care MODERN S.R.L. se afla in deficit de comenzi.
Datorita modului deschis in care au fost abordate, precum si a atmosferei din societate, aceste angajate au acceptat propunerea, dorind sa-si pastreze locul de munca si, eventual, sa obtina o calificare superioara in domeniu.
Pentru a evita situatiile de surplus de personal tehnic, MODERN S.R.L. a recurs la externalizarea partiala a serviciilor de acest gen.
Astfel, in loc sa angajeze cu contract de munca pe perioada nedeterminata 5 tehnicieni electricieni, cat ar fi fost nevoie in situatia functionarii societatii la capacitate maxima, a angajat doar 3.
Pentru acoperirea necesarului de personal in situatii de comenzi mari, firma angajeaza punctual un numar suplimentar de tehnicieni, cu contract part-time, pe perioada determinata, sau ca persoane fizice autorizate, acolo unde este cazul.