Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Rezolvarea surplusului de personal fara a renunta la relatiile contractuale de munca - Studiu de caz

surplus de personalore suplimentarepolitica resurselor umane
Societatea de confectii MODERN S.R.L. functioneaza de 10 ani si are un numar de 500 de angajati (peste 95% sunt femei).


Activitatea sa a cunoscut o dezvoltare semnificativa pana in anul 2009, in special datorita productiei in lohn, care i-a adus o multime de comenzi pentru brand-uri cunoscute pe piata din vestul Europei.

Incepand cu anul 2010, odata cu transformarile ce au avut loc pe piata internationala a confectiilor, MODERN S.R.L. se confrunta cu urmatoarea situatie: are perioade in care abia daca face fata comenzilor, iar intreg personalul trebuie sa realizeze un numar de ore suplimentare pentru a respecta termenele de livrare, dar are si perioade, destul de mari, in care lucreaza doar la maximum 60% din capacitatea societatii.

Confruntata cu aceasta situatie, conducerea societatii a apelat la urmatoarea strategie in ceea ce priveste politica resurselor umane:

Concediile de odihna se acorda, pe cat posibil, in aceeasi perioada pentru majoritatea angajatilor. In acest fel se poate corela perioada de inactivitate a fabricii cu efectuarea timpului de odihna obligatoriu pentru angajati.

Aceasta decizie interna a provocat la inceput o serie de nemultumiri, deoarece multe dintre angajate (majoritatea de peste 95% a personalului fiind reprezentata de femei) ar fi dorit sa-si efectueze concediul in perioadele in care si familiile lor dispuneau de timp liber.

Ca raspuns la doleante, conducerea a initiat un program de dialog cu toate angajatele, in care li s-a explicat situatia cu care se confrunta societatea, precum si consecintele care ar putea decurge daca nu s-ar pune in aplicare strategia respectiva.

In fata perspectivei de a pierde comenzi importante, cu consecinte asupra veniturilor si chiar a existentei societatii, majoritatea angajatelor au acceptat solutia propusa de management.

Deoarece solutia acordarii unitare a concediilor de odihna, a recuperarilor, a suspendarii contractelor individuale de munca si chiar a concediilor fara plata in perioadele fara activitate nu a rezolvat pe deplin surplusul de personal, conducerea MODERN S.R.L. a trebuit sa apeleze si la o alta strategie: si-a completat obiectul de activitate al firmei cu „inchirierea de personal” pentru prestarea de servicii catre terti.

Astfel, in momentele de reducere a activitatii, firma Modern S.R.L. a inchiriat personal catre alte firme.

De asemenea, angajatelor care nu au o calificare superioara in domeniul confectiilor sau care abia au debutat in meserie li s-a oferit posibilitatea de a presta alt gen de activitati, ce nu necesita o calificare prea mare, in alte unitati, pe durata determinata in care MODERN S.R.L. se afla in deficit de comenzi.

Datorita modului deschis in care au fost abordate, precum si a atmosferei din societate, aceste angajate au acceptat propunerea, dorind sa-si pastreze locul de munca si, eventual, sa obtina o calificare superioara in domeniu.

Pentru a evita situatiile de surplus de personal tehnic, MODERN S.R.L. a recurs la  externalizarea partiala a serviciilor de acest gen.

Astfel, in loc sa angajeze cu contract de munca pe perioada nedeterminata 5 tehnicieni electricieni, cat ar fi fost nevoie in situatia functionarii societatii la capacitate maxima, a angajat doar 3.

Pentru acoperirea necesarului de personal in situatii de comenzi mari, firma angajeaza punctual un numar suplimentar de tehnicieni, cu contract part-time, pe perioada determinata, sau ca persoane fizice autorizate, acolo unde este cazul.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
surplus de personalore suplimentarepolitica resurselor umane

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 27 Martie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Rezolvarea surplusului de personal fara a renunta la relatiile contractuale de munca - Studiu de caz Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Pensionare Anticipată Legea 144/2017Intrebare: Bună ziua! Sunt născut pe 01.01.1956, m-am angajat pe 01.09.1979, după stagiul militar de 9 luni-termen redus și 4 ani facultate de matematică, secția informatică. ntre 01.09.1979 și 08.02.1987 am lucrat la Oltchim SA, CIPA Rm.Vlcea, avnd grupa II-a de muncă. Locuiesc n Rm.Vlcea de la absolvirea facultății. n cartea de muncă cineva de la Resurse umane a scris ca am lucrat intre 01.09.1979 și 02.09.1987 avnd grupa II-a de
 

Raspuns: Va puteti pensiona anticipat partial la varsta de 63 de ani fara sa mai fiti penalizat pentru cei 2 ... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

eNews Resurse Umane

7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018
Descarcati GRATUIT raportul special

"7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018"
 

 

 


 
7 modele de Documente pentru Departamentul HR
- actualizate conform GDPR in 2018 -
Cum le intocmiti rapid si corect?

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]