Activitatea sa a cunoscut o dezvoltare semnificativa pana in anul 2009, in special datorita productiei in lohn, care i-a adus o multime de comenzi pentru brand-uri cunoscute pe piata din vestul Europei.
Incepand cu anul 2010, odata cu transformarile ce au avut loc pe piata internationala a confectiilor, MODERN S.R.L. se confrunta cu urmatoarea situatie: are perioade in care abia daca face fata comenzilor, iar intreg personalul trebuie sa realizeze un numar de ore suplimentare pentru a respecta termenele de livrare, dar are si perioade, destul de mari, in care lucreaza doar la maximum 60% din capacitatea societatii.
Confruntata cu aceasta situatie, conducerea societatii a apelat la urmatoarea strategie in ceea ce priveste politica resurselor umane:
Concediile de odihna se acorda, pe cat posibil, in aceeasi perioada pentru majoritatea angajatilor. In acest fel se poate corela perioada de inactivitate a fabricii cu efectuarea timpului de odihna obligatoriu pentru angajati.
Aceasta decizie interna a provocat la inceput o serie de nemultumiri, deoarece multe dintre angajate (majoritatea de peste 95% a personalului fiind reprezentata de femei) ar fi dorit sa-si efectueze concediul in perioadele in care si familiile lor dispuneau de timp liber.
Totul despre pontaj si programul de lucru
Procedura completa de evaluare a angajatilor
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Ca raspuns la doleante, conducerea a initiat un program de dialog cu toate angajatele, in care li s-a explicat situatia cu care se confrunta societatea, precum si consecintele care ar putea decurge daca nu s-ar pune in aplicare strategia respectiva.
In fata perspectivei de a pierde comenzi importante, cu consecinte asupra veniturilor si chiar a existentei societatii, majoritatea angajatelor au acceptat solutia propusa de management.
Deoarece solutia acordarii unitare a concediilor de odihna, a recuperarilor, a suspendarii contractelor individuale de munca si chiar a concediilor fara plata in perioadele fara activitate nu a rezolvat pe deplin surplusul de personal, conducerea MODERN S.R.L. a trebuit sa apeleze si la o alta strategie: si-a completat obiectul de activitate al firmei cu „inchirierea de personal” pentru prestarea de servicii catre terti.
Astfel, in momentele de reducere a activitatii, firma Modern S.R.L. a inchiriat personal catre alte firme.
De asemenea, angajatelor care nu au o calificare superioara in domeniul confectiilor sau care abia au debutat in meserie li s-a oferit posibilitatea de a presta alt gen de activitati, ce nu necesita o calificare prea mare, in alte unitati, pe durata determinata in care MODERN S.R.L. se afla in deficit de comenzi.
Datorita modului deschis in care au fost abordate, precum si a atmosferei din societate, aceste angajate au acceptat propunerea, dorind sa-si pastreze locul de munca si, eventual, sa obtina o calificare superioara in domeniu.
Pentru a evita situatiile de surplus de personal tehnic, MODERN S.R.L. a recurs la externalizarea partiala a serviciilor de acest gen.
Astfel, in loc sa angajeze cu contract de munca pe perioada nedeterminata 5 tehnicieni electricieni, cat ar fi fost nevoie in situatia functionarii societatii la capacitate maxima, a angajat doar 3.
Pentru acoperirea necesarului de personal in situatii de comenzi mari, firma angajeaza punctual un numar suplimentar de tehnicieni, cu contract part-time, pe perioada determinata, sau ca persoane fizice autorizate, acolo unde este cazul.