"Conform art. 148 alin. (5), angajatorul este obligat sa stabileasca programarea concediilor de odihna astfel incat fiecare salariat sa efectueze intr-un an calendaristic cel putin 10 zile lucratoare de concediu neintrerupt. Este reglementata cumva perioada cand trebuie sa fie programat acest concediu (vara/iarna/intr-o luna anume)?"
Raspunsul specialistului:
Potrivit art. 148 alin. (5) din
Legea 53/2003 Codul muncii cu modificarile si completarile ulterioare se prevede ca „In cazul in care programarea concediilor se face fractionat, angajatorul este obligat sa stabileasca programarea astfel incat fiecare salariat sa efectueze intr-un an calendaristic cel putin 10 zile lucratoare de concediu neintrerupt.
Atentie, s-a modificat legislatia privind concediile! S-au introdus prevederi noi privind concediul medical, concediul de maternitate si concediul de acomodare!
GHIDUL practic 17 tipuri de concedii. Regim juridic si fiscal, in care gasiti solutii complete si argumentate impecabil pentru orice problema care poate aparea la gestionarea unui concediu, detalii AICI >>>
Asadar, programarea concediilor este o obligatie a angajatorului.
Concediul de odihna se efectueaza astfel cum a fost programat la sfarsitul anului pentru anul urmator dar numai la cererea salariatului.
Angajatorul atunci cand intocmeste planificarea concediului are grija ca daca concediul se efectueaza in mai multe transe, una dintre transe sa fie de cel putin 10 zile lucratoare de concediu neintrerupt.
Asadar, angajatorul este obligat sa stabileasca programarea astfel incat fiecare salariat sa efectueze intr-un an calendaristic cel putin 10 zile lucratoare de concediu neintrerupt.
Nu este stabilita o alta prevedere cu privire la perioada, ci numai faptul ca daca programarea concediilor se face fractionat, angajatorul este obligat sa stabileasca programarea astfel incat fiecare salariat sa efectueze intr-un an calendaristic cel putin 10 zile lucratoare de concediu neintrerupt.
Un raspuns oferit de catre expertii de la PortalCodulMuncii, in decembrie 2023. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si resurse umane.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Angajare persoane cu handicap. Obligatia de informareIntrebare: ANPDPD SI ANOFM au emis Ordinul comun nr. 28/28.01.2025 privind procedura pe care angajatorii trebuie sa o urmeze pentru integrarea persoanelor cu dizabilitati pe piata muncii. In cazul in care angajatorul cu peste 50 de angajati nu are persoane cu dizabilitati angajate si, totodata, nu exista posturi vacante pentru persoanelor cu dizabilitati, are obligatia oricum sa trimita o situatie centralizata ANOFM si ANPDPD ? Sau e valabila informarea doar pentru cei care au posturi vacante?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Evaluarea angajatilorIntrebare: Societatea noastra este casa de expeditii si ritmul este foarte dinamic, motiv pentru care targhetele sunt modificate uneori si trimestrial. Din acest motiv targhetele sunt comunicate pe e-mail si nu sunt trecute in fisa postului. Daca un coleg care la evalure a luat calificativul suficient, nu indeplineste targhetele trimise pe e-mail, poate fi sanctionat? Poate fi concediat? Cu stima, Cristina Turcu
vezi AICI raspunsul specialistilor <<