Transmiterea documentelor semnate electronic de angajator

Isabela Alexe
Isabela Alexe
20 Octombrie 2023
20 Octombrie 2023
Isabela Alexe
Isabela Alexe
transmitere documente HRdocumente semnate electronic
Transmiterea documentelor semnate electronic de angajator
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

"Conform Codului muncii contractul individual de munca (CIM) poate fi semnat electronic. Incercam implementarea semnaturii electronice pentru documente HR cu furnizorul nostru de program informatic care ne ofera solutie de semnatura calificata Certsign. Intrebarea noastra se refera la posibilitatea ca salariatul sa primeasca documentul de semnat pe o adresa de e-mail proprie avand in vedere ca avem multi salariati care nu au adresa de e-mail pe companie."
 
Raspunsul specialistilor: 
 
Nu exista niciun impediment ca salariatul sa primeasca documentele de resurse umane semnate electronic pe adresa personala de posta electronica. Insa, apreciem ca procedura privind utilizarea semnaturii electronice in societate ar trebui sa fie descrisa in Regulamentul intern si acolo puteti prevedea ca se pot utiliza, pentru transmiterea/primirea documentelor semnate electronic atat adresele de posta electronica de serviciu, cat si adresele de posta electronica personale, pentru salariatii care nu au adrese de serviciu si care sunt de acord sa utilizeze adresa personala pentru acest scop. 
 
Noul REVISAL - Ghidul Practic pentru HR cu exemple, situatii atipice si indicatii complete elimina neclaritatile de orice fel, detalii AICI >>>
 
Practic trebuie sa reglementati faptul ca, la nivelul societatii, comunicarea oficiala a actelor de resurse umane semnate electronic se face prin posta electronica, la adresele de serviciu (pentru salariatii care au asemenea adrese de posta electronica) sau, dupa caz, la adresele personale declarate de salariati.
 
De asemenea, corelat cu cele mentionate mai sus, este necesar ca fiecare salariat sa-si exprime in scris acordul cu privire la utilizarea adresei personale de posta electronica pentru corespondenta oficiala cu angajatorul cu privire la actele de resurse umane semnate electronic, urmand ca acest acord sa se regaseasca la dosarul de personal.
 
In acest mod, salariatul cunoaste, atat din regulamentul intern cat si din acordul expres pe care il exprima, faptul ca modalitatea oficiala de transmitere/primire a actelor semnate electronic este adresa personala de posta electronica.
 
 
Un raspuns oferit in octombrie 2023, de catre expertii de la PortalCodulMuncii. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si resurse umane.
 
NOUTATI din Legislatie muncii

Diurna LEGALA. Ce s-a modificat in 2024?


Atentie, au intrat in vigoare 3 acte normative noi! Modificarile sunt majore!

Descoperiti care sunt cele mai frecvente greseli care apar la acordarea diurnei!

Eplicatii detaliate din lucrarea: Totul despre Diurna. Legislatia actualizata la zi. Cazuri practice explicate.

Vedeti AICI Cazuri practice explicate >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]