Documentele necesare pentru depunerea dosarului pentru recuperarea indemnizatiilor de concediu medical sunt prevazute in la art. 64 din Normele de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, aprobate prin Ordinul nr. 15/2018.
"Pentru recuperarea de la casa de asigurari a concediului medical platit de angajator ce documente trebuie sa contina dosarul?"
Raspunsul specialistului:
Astfel, aceste documente sunt:
- cererea, al carei model se regaseste in Anexa 10 la Norme;
- centralizatorul privind concediul medical, al carui model se regaseste in Anexa 1 la Norme;
- certificatele de concediu medical aferente lunii/perioadei pentru care se solicita restituirea sumelor.
Pentru obtinerea formatului editabil al cererii si centralizatorului este necesar sa verificati pagina de internet a Casei de asigurari de sanatate de care apartineti.
De asemenea, exista posibilitatea sa fie solicitate si alte documente in afara celor mentionate in norme (de ex. extras de cont al societatii, opis documente dosar sau alte documente – in functie de cerintele fiecarei case de sanatate judetene).
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Conditii efectuare concediu paternalIntrebare: Avem un coleg la care i+a nascut sotia in luna Noiembrie. Cat timp are acest coleg la dispozitie pentru a beneficia de concediul paternal si de concediul de puericultura deoarece a facut acest curs.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Incadrare in munca persoana cu handicap cu norma de lucru mai mica de 8 ore pe zi. SalariuIntrebare: Va rugam sa ne ajutati urgent cu un raspuns la urmatoarea intrebare. Avem un angajat incadrat in grad de handicap mediu. Are recomandare de reducere a programului de lucru la 6 ore. Va rugam sa ne comunicati daca se poate reduce programul de lucru, cu mentinerea salariului.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<