Documentele necesare pentru depunerea dosarului pentru recuperarea indemnizatiilor de concediu medical sunt prevazute in la art. 64 din Normele de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, aprobate prin Ordinul nr. 15/2018.
"Pentru recuperarea de la casa de asigurari a concediului medical platit de angajator ce documente trebuie sa contina dosarul?"
Raspunsul specialistului:
Astfel, aceste documente sunt:
- cererea, al carei model se regaseste in Anexa 10 la Norme;
- centralizatorul privind concediul medical, al carui model se regaseste in Anexa 1 la Norme;
- certificatele de concediu medical aferente lunii/perioadei pentru care se solicita restituirea sumelor.
Pentru obtinerea formatului editabil al cererii si centralizatorului este necesar sa verificati pagina de internet a Casei de asigurari de sanatate de care apartineti.
De asemenea, exista posibilitatea sa fie solicitate si alte documente in afara celor mentionate in norme (de ex. extras de cont al societatii, opis documente dosar sau alte documente – in functie de cerintele fiecarei case de sanatate judetene).
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Concediere pentru inaptitudine medicalaIntrebare: Daca un angajat nu este considerat apt dpdv medical de catre medicul de medicina muncii in urma controlului periodic, care sunt pasii de urmat? in baza carui art. din Codul muncii ii putem desface CIM-ul? Suntem obligati sa-i oferim alte posturi pentru care ar putea fi apt dpdv medical?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Concediere individuala. Numar salariatiIntrebare: Cate concedieri individuale succesive se pot efectua intr-o societate pe parcusul unui an calendaristic? De exemplu : luna septembrie: salariati 110- concediati individual 4; luna octombrie salariati 101 cati salariati se pot concedia?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<