Documentele necesare pentru depunerea dosarului pentru recuperarea indemnizatiilor de concediu medical sunt prevazute in la art. 64 din Normele de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, aprobate prin Ordinul nr. 15/2018.
"Pentru recuperarea de la casa de asigurari a concediului medical platit de angajator ce documente trebuie sa contina dosarul?"
Raspunsul specialistului:
Astfel, aceste documente sunt:
- cererea, al carei model se regaseste in Anexa 10 la Norme;
- centralizatorul privind concediul medical, al carui model se regaseste in Anexa 1 la Norme;
- certificatele de concediu medical aferente lunii/perioadei pentru care se solicita restituirea sumelor.
Pentru obtinerea formatului editabil al cererii si centralizatorului este necesar sa verificati pagina de internet a Casei de asigurari de sanatate de care apartineti.
De asemenea, exista posibilitatea sa fie solicitate si alte documente in afara celor mentionate in norme (de ex. extras de cont al societatii, opis documente dosar sau alte documente – in functie de cerintele fiecarei case de sanatate judetene).
La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
Va rog sa-mi spuneti daca este specificat undeva cite zile libere se acorda la casatoria unui salariat. Suntem intreprindere mica si nu avem contract colectiv de munca doar regulament unde am prevazut 2 zile libere pentru casatorie. Este alta reglementare in afara de Codul muncii unde spune ca se acorda zile libere pentru casatorie conform contrat colectiv de munca sau regulament? Societatea a fost infiintata in anul 2020.