Va reamintim ca, potrivit art. 148 din Codul Muncii, efectuarea concediului de odihna se realizeaza in baza unei programari colective sau individuale stabilite de angajator cu consultarea sindicatului sau, dupa caz, a reprezentantilor salariatilor, pentru programarile colective, ori cu consultarea salariatului, pentru programarile individuale. Programarea se face pana la sfarsitul anului calendaristic pentru anul urmator.
"Am rugamintea sa ma ajutati cu o clarificare privind obligativitatea arhivarii cererilor de concediu si a pontajelor. Este necesara arhivarea acestora, pe ce perioada?"
Raspunsul specialistilor:
In Legea contabilitatii nr. 82/1991, la art. 25 alin. (1) se prevede ca registrele de contabilitate obligatorii si documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara se pastreaza in arhiva timp de 10 ani, cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite, cu exceptia statelor de salarii, care se pastreaza timp de 50 de ani.
Avand in vedere aceasta prevedere legala, in conditiile in care pontajele si cererile de concediu sunt documente justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitatea financiara, apreciem ca ele trebuie pastrate in arhiva pentru o perioada de cel putin 10 ani.
Pe de alta parte, in Instructiunile privind activitatea de arhiva la creatorii si detinatorii de documente, aprobate de conducerea Arhivelor Nationale prin Ordinul de zi nr. 217 din 23 mai 1996 (emis in baza legii arhivelor nr. 16/1996), la art. 42 exista o mentiune conform careia fisele de pontaj ar trebui pastrate pe un termen intre 1 si 5 ani.
Totusi, pentru siguranta, daca aceste documente sunt considerate documente justificative pentru inregistrarile contabile, apreciem ca este recomandabil a fi pastrate pentru o perioada de 10 ani.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Punerea la dispozitia unui colaborator a unui vehicul. Incadrare venituri salarialeIntrebare: Avem un colaborator caruia ii punem la dispozitie gratis masina firmei societatii luata in leasing, nu este angajat. Exista oare riscul ca la un control sa fie considerat ca exista o dependenta a colaboratorului fata de firma societate? Astfel incat sa se considere ca este salariat? Mentionez ca restul conditiilor de independenta sunt indeplinite.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Fisa de post Consilier in ManagementIntrebare: Va rog sa mi trimiteti fisa postului pentru Cod COR 263101Consilier/expert/inspector/referent/economist in Management.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<