Vrem sa va reamintim, de asemenea, ca doua legi dificile modifica substantial reglementarile in domeniu. S-a schimbat totul in domeniu de la aparitia Legii nr. 196/2018 si a Ordinului nr. 1.058/2019 privind aprobarea continutului-cadru al statutului asociatiei de proprietari si al regulamentului condominiului.
Lucrarea pe stick Asociatiile de proprietari este unica in Romania si este, fara nicio exagerare, cea mai buna sursa de explicatii, comentarii si solutii legate de:
- Drepturile si obligatiile proprietarilor
- Asociatiile de chiriasi
- Organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari (Adunarea generala, Comitetul executiv etc)
- Atributiile, obligatiile si raspunderea presedintelui, cenzorului, administratorului etc
- Veniturile si cheltuielile asociatiilor de proprietari
Toate informatiile din lucrare sunt in perfecta concordanta cu prevederile Legii nr. 196/2018
si Ordinul nr. 1.058/2019, cu modificarile si completarile ulterioare!
- Sunteti administrator sau presedinte al unei asociatii de proprietari?
- Sunteti contabil, jurist sau cenzor al unei astfel de asociatii?
- Sunteti programator si vreti sa concepeti ori sa actualizati un program informatic destinat asociatiilor de proprietari?
- Sau, pur si simplu, sunteti interesat de administrarea de imobile, ca posibila profesie (foarte profitabila) pentru dvs.?
Lucrarea
Asociatiile de proprietari va furnizeaza informatii detaliate despre responsabilitatile dvs. in contextul modificarilor legislative,
Detalii AICI >>>
Iata cateva dintre prevederile care va privesc in mod direct ca administrator de BLOC
1 Nu oricine poate fi administrator al unei asociatii de proprietari
Pentru a putea presta aceasta activitate aveti nevoie de un certificat de calificare profesionala si de un atestat eliberat de primar plus cazierul judiciar care sa dovedeasca faptul ca nu ati suferit nicio condamnare pentru o infractiune economico-financiara. Atentie, incalcarea acestor prevederi mentionate la art. 64 din Legea nr. 196/2018 se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 la 10.000 de lei! De asemenea, termenul pentru obtinerea certificatului de calificare profesionala pentru administratorii care au fost atestati conform Legii nr. 230/2007 a fost prelungit.
2 Ca administrator vi se poate solicita sa incheiati o polita de asigurare de raspundere civila profesionala
Inainte de Legea nr. 196 incheierea unei astfel de polite era facultativa. Acum insa, daca asociatia de proprietari va cere acest lucru, sunteti obligat sa o incheiati, in caz contrar riscati o amenda intre 500 si 3.000 de lei! Retineti, o astfel de polita nu este o conditie pentru a va putea desfasura activitatea de administrator, ci doar o posibila cerinta din partea asociatiei.
3 Sunteti obligat sa intocmiti un statutul asociatiei de proprietari si regulamentul condominiului
Este vorba despre “statutul asociatiei de proprietari” ce reprezinta ansamblul dispozitiilor, adoptat de cel putin jumatate plus unu din numarul proprietarilor din condominiu, prin care se reglementeaza scopul, structura si modul de organizare si functionare a asociatiei de proprietari si “regulamentul condominiului”, un document care va stabili normele de comportament si buna vecinatate intre proprietari, precum si conditiile de folosire a partilor comune ale cladirii.
Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.