Obligatii si proceduri privind posturile vacante

Mara Dobrin
Mara Dobrin
18 Octombrie 2021
18 Octombrie 2021
Mara Dobrin
Mara Dobrin
posturi vacante firmaanuntare posturi vacantedesfiintarea postului
Obligatii si proceduri privind posturile vacante
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
 

Conform art. 10 alin. (1) din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, angajatorii au obligatia sa comunice agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, denumite in continuare agentii pentru ocuparea fortei de munca, in a caror raza isi au sediul, respectiv domiciliul, toate locurile de munca vacante, in termen de 5 zile lucratoare de la vacantarea acestora.
 
Alin. (3) al aceluiasi articol stabileste ca angajatorii au obligatia sa comunice agentiilor pentru ocuparea fortei de munca teritoriale ocuparea locurilor de munca vacante care au fost comunicate potrivit alin. (1), in termen de o zi de la data ocuparii acestora, in conditiile legii.
 
Asadar, angajatorii au obligatia sa comunice agentiei locurile de munca vacante in termen de 5 zile lucratoare, iar comunicarea ocuparii acestora se face in termen de o zi de la ocupare.
 
 
Sanctiunea nerespectarii acestor obligatii consta in amenda de la 3.000 lei la 5.000 lei.
 
 
In ceea ce priveste desfiintarea postului, apreciem ca acest aspect este la latitudinea angajatorului, care are dreptul si isi poate configura schema de posturi si de personal conform nevoilor sale. Astfel, daca ulterior vacantarii unui post, la nivelul angajatorului se modifica structura organizatorica anterior expirarii termenului de 5 zile lucratoare aferent obligatiei notificarii AJOFM, in sensul desfiintarii anumitor posturi, inclusiv a postului vacant, apreciem ca aceasta decizie apartine angajatorului si este po si bila, in
masura in care exista o justificare care sa sustina masurile propuse.
 
In situatia in care, la un moment dat, chiar si in cursul aceluiasi an, angajatorul ia decizia modificarii structurii organizatorice, prin infintarea unuia dintre posturile desfiintate, apreciem ca acest lucru este de asemenea posibil si legal.
 
Insa apreciem ca nu se poate mentiona ca un anumit post se desfiinteaza pana la identificarea unui candidat compatibil, solutia fiind desfiintarea in prima faza a acestuia si, ulterior, reinfiintarea sa, in mod justificat, legea neinstituind un anumit termen in care un post vacant desfiintat poate fi reinfiintat.
 

Conditii pentru angajarea somerilor

 
Unul dintre obiectivele principale ale oricarui guvern european il constituie stimularea ocuparii fortei de munca si reducerea somajului.
 
 
Masurile pentru stimularea ocuparii fortei de munca vizeaza:
 
a) cresterea sanselor de ocupare a persoanelor in cautarea unui loc de munca
 
Persoana in cautarea unui loc de munca este persoana care face demersuri pentru a-si gasi un
loc de munca, prin mijloace proprii sau prin inregistrare la agentia pentru ocuparea fortei de munca in a carei raza teritoriala isi are domiciliul sau, dupa caz, resedinta ori la alt furnizor de servicii de ocupare, acreditat in conditiile legii;
 
b) stimularea angajatorilor pentru incadrarea in munca a somerilor si crearea de noi locuri de munca
 
Somerul este persoana care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
 
– este in cautarea unui loc de munca de la varsta de minimum 16 ani si pana la indeplinirea conditiilor de pensionare;
– starea de sanatate si capacitatile fizice si psihice o fac apta pentru prestarea unei munci;
– nu are loc de munca, nu realizeaza venituri sau realizeaza, din activitati autorizate potrivit legii,
venituri mai mici decat valoarea indicatorului social de referinta al asigurarilor pentru somaj si stimularii ocuparii fortei de munca, in vigoare;
– este disponibila sa inceapa lucrul in perioada imediat urmatoare, daca s-ar gasi un loc de munca;
 
 
Probleme sensibile legate de angajare, intalnite in practica!
 
Stiati ca…
 
1) …un contract individual de munca nu poate cuprinde orice clauze? Si asta chiar daca atat dvs. cat si angajatul sunteti de acord cu ele? Stipularea in contractul individual de munca a unor clauze contrare dispozitiilor din Codul muncii constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 2.000 la 5.000 de lei.
 
2) ...este interzisa modificarea fara acordul salariatului a atributiilor trecute in fisa postului, pe parcursul executarii contractului individual de munca? Daca salariatul este de acord, modificarea trebuie redactata si anexata CIM sub forma unui act aditional.
 
3) …nicio sanctiune nu mai poate fi dispusa (cu exceptia avertismentului scris) fara efectuarea unei cercetari disciplinare prealabile? Detalii AICI >>>

 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Ati modificat Regulamentul Intern conform noutatilor legislative?


Hotararea Guvernului 970 a  MODIFICAT Regulamentul Intern!

Scapati ACUM de stresul intocmirii Regulamentului Intern!

In lucrarea Regulament Intern. Modele editabile. Legislatie comentata. Studii de caz gasiti modificarile din lege si MODELELE Editabile!

Vezi AICI 10 modele gata redactate de Regulament Intern >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]