Calificarea la munca, pentru o societate neautorizata

calificarea la locul de munca 2021ucenicia la locul de muncaconditii calificare la locul de munca
Calificarea la munca, pentru o societate neautorizata
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Calificarea la locul de munca este reglementata de Codul Muncii. Asa ca va reamintim ca referitor la calificarea salariatilor organizata de angajator, chiar la locul de munca, Legea nr. 53/2003 Codul muncii precizeaza in mod expres la art. 202 si 203 modul de realizare a acesteia.
 
Din aceste prevederi legale rezulta, ca pentru a organiza cursuri de calificare pentru salariati, angajatorul trebuie sa fie autorizat.
 

Calificarea la munca 2021 - ce precizeaza Codul Muncii?

 
Art. 202 din Codul Muncii prevede urmatoarele.
 
(1) Contractul de calificare profesionala este cel in baza caruia salariatul se obliga sa urmeze cursurile de formare organizate de angajator pentru dobandirea unei calificari profesionale.
 
(2) Pot incheia contracte de calificare profesionala salariatii cu varsta minima de 16 ani impliniti, care nu au dobandit o calificare sau au dobandit o calificare ce nu le permite mentinerea locului de munca la acel angajator.
 
(3) Contractul de calificare profesionala se incheie pentru o durata cuprinsa intre 6 luni si 2 ani.
 

Care va fi procedura in cazul unei societati neautorizate?

 
"Care este procedura pentru calificarea la locul de munca pentru salariatii unei societati neautorizate la Min Muncii? Exista si optiunea contractelor de ucenicie la locul de munca? In caz de raspuns afirmativ, care este procedura pentru aceste contracte?"
 
 
In cazul in care nu este autorizat, apreciem ca angajatorul ar avea doua optiuni:
 
1. Sa contracteze de pe piata un furnizor autorizat de formare profesionala care poate organiza si desfasura cursurile de calificare, finalizate cu certificat de calificare, necesare salariatilor. 
 
Aceasta nu reprezinta o calificare la locul de munca in sensul clasic al notiunii, dar este un mod prin care angajatorul poate asigura formarea profesionala, in cazul de fata la nivel de calificare, a salariatilor proprii.
 
Avand in vedere ca aceasta ar fi o formare profesionala initiata de angajator, toate cheltuielile sunt suportate de catre acesta (art. 197 din Codul muncii). In acest caz sunt aplicabile si prevederile art. 196, 198 si 200 din Codul muncii, in care practic se prevede ca modalitatea concreta de formare profesionala, drepturile si obligatiile partilor, durata formarii profesionale, precum si orice alte aspecte legate de formarea profesionala, inclusiv obligatiile contractuale ale salariatului in raport cu angajatorul care a suportat cheltuielile ocazionate de formarea profesionala, se stabilesc prin acordul partilor si fac obiectul unor acte aditionale la contractele individuale de munca.
 
2. O alta cale ar fi certificarea formarii profesionale a salariatului/salariatilor la un Centru de evaluare a competentelor profesionale.
 
Aceasta cale poate fi utilizata numai in cazul in care salariatul a dobandit cunostintele specifice unei anumite calificari, fie pe cale nonformala (practicand activitati specifice la locul de munca, eventual invatand meserie de la un coleg de serviciu care are acea calificare, sau prin autoinstruire), fie partial nonformal si partial formal (prin cursuri – autorizate sau nu - prin care a dobandit competente specifice calificarii respective). Acest salariat se poate prezenta la un Centru evaluare a competentelor profesionale autorizat, poate sustine examenul pentru obtinerea calificarii si apoi acest centru ii elibereaza certificatul de calificare.
 

Ucenicia la locul de munca - presupune o forma de calificare?


Referitor la ucenicia la locul de munca, aceasta este intr-adevar o forma de calificare la locul de munca ce presupune incheierea unui contract de ucenicie intre angajator si ucenic.
 
Formarea profesionala realizata la locul de munca in baza unui contract de ucenicie se organizeaza la initiativa angajatorilor, de furnizori de formare profesionala autorizati in conditiile Ordonantei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Modul de organizare si de desfasurare a uceniciei la locul de munca sunt reglementate prin legislatie specifica, respectiv prin Legea nr. 279/2005 privind ucenicia la locul de munca, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si prin Normele metodologice de aplicare a acestei legi, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 855/2013, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Pentru sprijinirea organizarii uceniciei la locul de munca sunt acordate subventii angajatorilor prin agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca.
 
Referitor la organizarea uceniciei la locul de munca, practic trebuie sa respectati in intregime prevederile celor doua acte normative mentionate.
 
 
Pentru mai multe raspunsuri specializate vizitati PortalCodulMuncii >>>
 
 

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
calificarea la locul de munca 2021ucenicia la locul de muncaconditii calificare la locul de munca

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 01 Octombrie 2021
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Calificarea la munca, pentru o societate neautorizata Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Salariul minim de 2550 lei. RevisalIntrebare: De la data de 01.01.2022 salariu minim va fi 2550 lei,cand se inregistreaza in Revisal majorarea,in luna decembrie 2021 sau in primele zile ale lunii ianuarie 2022?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Decesul salariatului care este si asociat unic si administrator. Incetare contract de muncaIntrebare: Avem o societate la care asociatul unic care este si administrator a decedat. Acesta era si singurul angajat pe firma. In acest caz cine poate semna decizia de incetare a contractului de munca si adeverinta de vechime? Poate prestatorul extern de servicii de resurse umane si salarizare sa semneze aceste acte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021
Descarcati GRATUIT raportul special

"Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021"
 

 


 
Atentie la pontaj si programul de lucru!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Timpul de munca si Programul de lucru: 7 Studii de caz pentru 2021"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]