Pontaj pentru angajatii aflati in telemunca. Cum tineti evidenta orelor lucrate

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
22 Decembrie 2020
22 Decembrie 2020
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
pontaj telemuncapontaj angajati telemuncapontaj salariati in telemuncaevidenta ore telemuncapontaj telesalariati
Pontaj pentru angajatii aflati in telemunca. Cum tineti evidenta orelor lucrate
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum se tine evidenta orelor lucrate in telemunca de salariatii societatii? In baza a ce se va intocmi pontajul?
 
Raspunsul salariatului:
 
Conform art. 4 alin. (1) din Legea 81/2018 cu privire la telemunca, in vederea indeplinirii atributiilor ce le revin, telesalariatii organizeaza programul de lucru de comun acord cu angajatorul, in conformitate cu prevederile contractului individual de munca, regulamentului intern si/sau contractului colectiv de munca aplicabil, in conditiile legii.
 
Conform art. 5 alin. (2) din Legea 81/2018, in cazul activitatii de telemunca, contractul individual de munca contine, in afara elementelor prevazute la art. 17 alin. (3) din Codul muncii - Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, urmatoarele:
 
a) precizarea expresa ca salariatul lucreaza in regim de telemunca;
 
b) perioada si/sau zilele in care telesalariatul isi desfasoara activitatea la un loc de munca organizat de angajator;
 
c) locul/locurile desfasurarii activitatii de telemunca, convenite de parti;
 
d) programul in cadrul caruia angajatorul este in drept sa verifice activitatea telesalariatului si modalitatea concreta de realizare a controlului;
 
e) modalitatea de evidentiere a orelor de munca prestate de telesalariat;
 
f) responsabilitatile partilor convenite in functie de locul/locurile desfasurarii activitatii de telemunca, inclusiv responsabilitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca in conformitate cu prevederile art. 7 si 8;
 
g) obligatia angajatorului de a asigura transportul la si de la locul desfasurarii activitatii de telemunca al materialelor pe care telesalariatul le utilizeaza in activitatea sa, dupa caz;
 
h) obligatia angajatorului de a informa telesalariatul cu privire la dispozitiile din reglementarile legale, din contractul colectiv de munca aplicabil si/sau regulamentul intern, in materia protectiei datelor cu caracter personal, precum si obligatia telesalariatului de a respecta aceste prevederi;
 
i) masurile pe care le ia angajatorul pentru ca telesalariatul sa nu fie izolat de restul angajatilor si care asigura acestuia posibilitatea de a se intalni cu colegii in mod regulat;
 
j) conditiile in care angajatorul suporta cheltuielile aferente activitatii in regim de telemunca.
 
In cazul contractelor individuale de munca existente se va incheia act aditional in care se va mentiona expres activitatea de telemunca precum si elementele mai sus prevazute, inclusiv modalitatea de evidentiere a orelor de munca prestate de telesalariat. 
 
Astfel, Legea 81 prevede ca telesariatii isi organizeaza programul de lucru de comun acord cu angajatorul, dar nu face niciun fel de referire la modalitatea de evidentiere a timpului de lucru.
 
Intrucat se prevede ca este necesar acordul celor doua parti cu privire la programul de lucru apreciem ca si modalitatea de evidenta a timpului de lucru poate fi stabilita de comun acord intre cele doua parti. Spre exemplu se poate stabili de cele doua parti ca evidentierea orelor de munca prestate de telesalariat se face prin internet in platforma angajatorului, la deschiderea si inchiderea platformei-program a unitatii sau printr-un email transmis de salariat atat la inceperea cat si la sfarsitul programului de lucru. In baza acordului si a modalitatii de evidentiere a timpului de lucru se intocmeste pontajul.
 
Raspuns oferit de Alexandra Nedelcu, expert Legislatia muncii, pentru PortalCodulMuncii.ro
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Ce obligatii noi a adus pentru dvs. Legea nr. 367/2022?


Pe 25 decembrie 2022 a intrat in vigoare Legea nr. 367/2022, care a abrogat celebra Lege nr. 62/2011 a dialogului social si a adus obligatii noi pentru dvs., cu aplicabilitate imediata. Aceste obligatii, care au schimbat multe lucruri din vechea legislatie, vizeaza aspecte importante ale relatiei cu angajatii, cum ar fi:
  •     incheierea contractele colective de munca si clauzele minime ale acestora
  •     alegerea reprezentantilor salariatilor
  •     conditiile de infiintare a sindicatelor (...mai multe aici >>)

Explicatii pe larg gasiti in lucrarea Ghid practic. Contractul colectiv de munca. Legislatie explicata + modele de formulare!
...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]