Casa Nationala de Pensii Publice a emis un comunicat in atentia beneficiarilor de prestatii care se acorda prin casele teritoriale de pensii si care se platesc in cont curent sau cont de card.
Pentru persoanele care nu au fost gasite acasa si au fost avizate, documentele de informare cu privire la sumele platite (taloanele mov), nesolicitate de beneficiari, se pastrează la sediul oficiului postal pana in ultima zi lucratoare a lunii in curs, informeaza CNPP.
De asemenea, incepand cu drepturile aferente lunii martie, taloanele mov vor fi arhivate la sediul Oficiului Judetean de Posta, respectiv al Oficiilor Postale de sector pe o perioada de 24 luni, fara a mai fi restituite caselor teritoriale de pensii. Aceste documente de informare pot fi transmise, la cerere, la domiciliul persoanelor interesate – beneficiari sau imputernicitii acestora.
Dupa expirarea celor 24 de luni, documentele de informare vor fi transmise catre casele teritoriale de pensii.
Va reamintim ca Ministrul Muncii, Raluca Turcan, a anuntat recent ca, incepand de la jumatatea lunii martie, talonul mov ajunge deja la toti pensionarii care primesc pensiile prin cont bancar.
”Din 15 martie am rezolvat o problema plimbata de ani de zile: talonul mov ajunge la pensionarii care primesc pensiile prin cont bancar. Este vorba de acele cupoane de pensii pe care postasii trebuie sa le duca acasa celor care au optat sa-si primeasca drepturile prin banca. Nu a fost o mare filosofie, ci doar o discutie clara cu Posta Romana care nu respecta de 15 ani o obligatie contractuala: in baza unui contract existent si a unei plati de aproape 5 milioane de lei sa duca, lunar, taloanele mov pe care trebuie sa le primeasca cei 2,3 milioane de titulari”, a declarat ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Raluca Turcan, potrivit comunicatului oficial.
Aceeasi sursa aminteste ca, potrivit legislatiei in vigoare, toti pensionarii trebuie sa primeasca un talon de pensie. Pentru cei care incaseaza drepturile de pensie la domiciliu se emite talonul de culoare rosie, ca document de plata, iar pentru cei care au optat sa primeasca pensia prin banca se emite talonul mov, care este documentul de informare cu privire la sumele care se achita in cont.
Necunoasterea prevederilor contractuale de catre factorii postali, perpetuata ani de zile, a fost rezolvata in doar cateva zile printr-un act aditional semnat intre Casa Nationala de Pensii Publice si Compania Nationala Posta Romana la Conventia-Cadru incheiata in anul 2003. Prin aceasta Conventie se stipuleaza clar ca taloanele mov trebuie sa fie distribuite la domiciliul pensionarilor de catre factorii postali, putand fi returnate Caselor de Pensii DOAR dupa 24 de luni de la data emiterii.
Mai multe detalii aici >>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Suspendare unilaterala a unor clauze din CCMIntrebare: Printr-o decizie interna, conducatorul unitatii a suspendat unilateral o serie de clauze din contractul colectiv de munca la nivel de unitate pe motiv ca acestea nu sunt economicoase. Este vorba de clauzele care prevad ca liderii de sindicat care sunt scosi din productie, acestia avand avantaje foarte mari si produc prejudicii societatii. Este posibila o anulare in instanta a deciziei respective?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Angajare cetatean strain din Sri Lanka. Documente calificareIntrebare: Revin asupra spetei prezentate mai sus deoarece acum am realizat ca de fapt nu ni s-a pus la dispozitie diploma de calificare pt unul dintre cetatenii din Sri Lanka, respectiv pt electrician. Am primit avizul de munca pe care sunt specificate urmatoarele: pentru obtinerea vizei de lunga sedere / permisului de sedere in scop de munca in calitate de lucrator permanent, cod cor 311306 Tehnician energetician / electrician. In aceasta situatie, avand avizul de munca eliberat de IGI pe care este...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<