Guvernul a aprobat procedura de decontare si plata a indemnizatiilor destinate angajatilor si angajatorilor si de stimulare a cresterii ocuparii fortei de munca in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS - CoV – 2.
Pentru acordarea indemnizatiei pentru timpul redus de munca al salariatilor, angajatorii trebuie sa depuna cereri la agentiile teritoriale pentru ocuparea fortei de munca din raza in care iÅŸi au sediul social, in luna curenta pentru plata indemnizatiei din luna anterioara si dupa plata impozitelor si contributiilor. Cererile vor fi insotite de o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte indeplinirea conditiilor de aplicare a reducerii timpului de munca si de decontare a indemnizatiei, precum si de lista persoanelor pentru care se solicita decontarea.
Pentru acordarea indemnizatiei profesionistilor definiti de Codul civil, cererile se depun la agentiile teritoriale pentru plati si inspectie sociala in raza carora iÅŸi au sediul social, in luna curenta pentru plata indemnizatiei din luna anterioara. Fiecare cerere va fi insotita de copia actului de identitate si de o declaratie pe propria raspundere.
Guvernul a stabilit ca ambele masuri sa se aplice pana la data de 31 decembrie 2020.
Pentru sumele acordate beneficiarilor de lucrari care utilizeaza forta de munca ziliera, cererile vor fi facute de beneficiarii de lucrari si depuse la agentiile teritoriale pentru plati si inspectie sociala in raza carora isi desfasoara activitatea sau isi au sediul social, in luna curenta pentru plata sumelor din luna anterioara. Pe langa cerere va fi depusa si lista zilierilor beneficiari, care va fi verificata de agentia pentru plati si inspectie sociala, cu sprijinul inspectoratului teritorial de munca. Decontarea sumelor se va face numai pentru zilierii care se regasesc in Registrul electronic de evidenta a zilierilor.
Pentru sumele acordate angajatorilor pentru angajatii cu contract individual de munca pe perioada determinata de pana la 3 luni, angajatorii depun cereri la agentiile teritoriale pentru ocuparea fortei de munca in raza carora isi au sediul social, in luna curenta pentru plata indemnizatiei din luna anterioara si dupa plata impozitelor si contributiilor aferente. Cererile vor fi insotite de o declaratie pe proprie raspundere din care sa rezulte indeplinirea conditiilor si de lista persoanelor pentru care se solicita decontarea sumei, aceasta lista urmand sa fie verificata de agentiile pentru ocuparea fortei de munca, prin consultarea Registrului general de evidenta a salariatilor.
Aceste doua masuri prevazute de
OUG nr.132/2020 se aplica pentru o perioada de 3 luni, la alegerea beneficiarului de lucrari/angajatorului, dar nu mai tarziu de 31 decembrie 2020.
Executivul a stabilit ca pentru decontarea acestor indemnizatii documentele sa fie depuse in format electronic, prin completarea modelelor de cereri si a formularelor electronice disponibile pe platforma aici.gov.ro, sau in format letric. In cazul zilierilor, documentele pentru acordarea sumelor vor fi depuse in format electronic.
Decontarea sumelor se va face in cel mult 10 zile de la data depunerii cererii si a documentelor justificative, dupa plata impozitelor si contributiilor in cazul angajatorilor care apeleaza la masura de reducere a timpului de munca si pentru lucrarile sezoniere.
Modelele documentelor urmeaza sa fie aprobate prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale, in cel mult 10 zile de la intrarea in vigoare a Hotararii de Guvern.
Sursa: Ministerul Muncii
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Aplicarea facilitatilor in sectorul constructiiIntrebare: O societate desfasoara activitate conform codului CAEN 4120 a Lucrari de constructii a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale. In anul 2019 societatea inregistreaza o cifra de afaceri de 5.083.954 lei, din care cifra de afaceri aferenta constructiilor este de 3.859.577 lei. In acest caz, in anul 2019 cifra de afaceri din constructii este inferioara pragului de 80% din cifra de afaceri (4.067.163 lei). In anul 2020, intrucat in anul precedent societatea nu a indeplinit conditiile, activitatea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Obligatii privind stabilirea drepturilor salarialeIntrebare: O societate cu obiect de activitate Restaurante 5611, desfasoara activitatea in zile lucratoare si in weekend si salariatii primesc spor de weekend proportional cu perioada lucrata conform CIM. La intocmirea pontajului de catre administratorul restaurantului, exista situatia in care un salariat a efectuat doar 18 zile din numarul de zile lucratoare din luna respectiva, exemplu 21 zile lucratoare in acea luna. Administratorul restaurantului doreste sa plateasca salariu de baza intreg (salariu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<