Ministrul muncii, Violeta Alexandru, a reamintit saptamana aceasta ca somajul tehnic se va prelungi pana la data de 1 iunie pentru toate domeniile acoperite. Incepand de la 1 iunie 2020, se va mentine sustinerea somajului tehnic numai pentru anumite domenii.
“ Somajul tehnic se va prelungi cu siguranta. In prima instanta se va prelungi pana la 1 iunie pentru toate domeniile acoperite si acum, iar de la 1 iunie doar pentru cateva. E importanta si legea votata in Parlament dar si optiunea pe care Guvernul o avem pe baza studiilor epidemiologice, de a canaliza aceasta masura care totusi este pasiva. Inseamna ca persoana sta acasa, nu lucreaza.
Restul economiei va sprijinita in mod activ ca sa-si reia activitatea printr-un pachet de masuri active, adica masuri care sa sprijine revenirea in activitate, entru o perioada de 3 luni in suma fixa. Ne gandim sa acoperim o parte din costul salarial, undeva intre 35%-45%. Dupa 3 luni suma va descreste, pe masura ce companiile reintra in activitate”, a declarat ministrul muncii, pentru
Digi24.ro.
Totodata, ministrul Violeta Alexandru a precizat ca exista si unele intarzieri la plata angajatorilor pentru angajati, in ciuda faptului ca s-au facut platile pentru luna martie de catre autoritati. Angajatorul este obligat sa plateasca somajul tehnic in 3 zile de la primirea banilor.
“Vreau sa spun ca cea mai mare parte dintre angajatori au virat banii, am mesaje de la oameni. Dar sunt si semnale de la oameni care imi spun ca nu au primit banii, fondurile de somaj aferente lunii martie, si acest lucru este foarte grav”, a explicat ministrul pentru aceeasi sursa.
Violeta Alexandru a declarat, de asemenea, ca salariatii care se confrunta cu astfel de situatii trebuie sa sesizeze urgent inspectoratele teritoriale de munca din judetul in care isi desfasoara activitatea firma respectiva si ca angajatii care nu au primit somajul tehnic aferent lunii martie ar trebui sa depuna de urgenta sesizare la Inspectia Muncii.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Angajare persoane cu handicap. Obligatia de informareIntrebare: ANPDPD SI ANOFM au emis Ordinul comun nr. 28/28.01.2025 privind procedura pe care angajatorii trebuie sa o urmeze pentru integrarea persoanelor cu dizabilitati pe piata muncii. In cazul in care angajatorul cu peste 50 de angajati nu are persoane cu dizabilitati angajate si, totodata, nu exista posturi vacante pentru persoanelor cu dizabilitati, are obligatia oricum sa trimita o situatie centralizata ANOFM si ANPDPD ? Sau e valabila informarea doar pentru cei care au posturi vacante?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Evaluarea angajatilorIntrebare: Societatea noastra este casa de expeditii si ritmul este foarte dinamic, motiv pentru care targhetele sunt modificate uneori si trimestrial. Din acest motiv targhetele sunt comunicate pe e-mail si nu sunt trecute in fisa postului. Daca un coleg care la evalure a luat calificativul suficient, nu indeplineste targhetele trimise pe e-mail, poate fi sanctionat? Poate fi concediat? Cu stima, Cristina Turcu
vezi AICI raspunsul specialistilor <<