Procedura de inregistrare a cererilor angajatilor. Ce OBLIGATII are angajatorul, potrivit legii?

Isabela Alexe
Isabela Alexe
18 Septembrie 2019
18 Septembrie 2019
Isabela Alexe
Isabela Alexe
procedura inregistrare cereri angajaticereri angajatiregulament intern 2019art 241 codul muncii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Va readucem aminte ca, procedura concreta privind inregistrarea cererilor la nivelul angajatorului se stabileste prin reglementarile de la nivelul angajatorului, respectiv prin regulamentul intern.

Daca prin regulamentul intern este prevazut ca toate cererile se vor inregistra intr-un registru de intrari-iesiri al unitatii, angajatorul este obligat sa procedeze astfel.


Model Regulament Intern 2019


Regulamentul intern este un act juridic al angajatorului, elaborat cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, prin care se stabilesc o serie de reguli, in principal disciplinare, aplicabile la locul de munca.

Conform art. 241, Regulamentul intern se intocmeste de catre angajator, insa doar dupa ce s-a consultat cu sindicatul sau cu reprezentantul salariatilor.


Iata dispozitiile minime pe care trebuie sa le regasim detaliate in orice regulament intern, detalii GRATUITE aici >>>


"Este obligat angajatorul sa inregistreze cererile salariatilor in registrul firmei (numarul si data inregistrarii)? (cereri concediu de odihna, cereri concediu fara plata, cereri lichidare)."


Daca, la nivel de angajator, este reglementat si cunoscut faptul ca anumite cereri se considera a fi tranmise pe cale electronica, salariatii pot transmite astfel cererile si cererea se considera transmisa a doua zi dupa transmiterea email-ului sau se poate stabili o madalitate de confirmare a primirii cererii.

Astfel, in lipsa unor conditii de forma stabilite de lege privind cererile de efectuare a concediului de odihna, a concediului fara plata etc. si privind aprobarea/respingerea acestora apreciem ca cererile se pot face si in format electronic.

IMPORTANT:

Este, insa, important ca indiferent de forma cererii, sa existe posibilitatea inregistrarii datei cand aceasta a fost formulata precum si posibilitatea inregistrarii rezolutiei (aprobare/respingere) cu privire la aceasta si data acesteia.

In concluzie, cererile de efectuare a concediului de odihna, a concediului fara plata etc. pot fi facute online in format electronic insa, indiferent de forma cererii sa existe posibilitatea inregistrarii datei cand aceasta a fost formulata precum si posibilitatea inregistrarii rezolutiei (aprobare/respingere) cu privire la aceasta si data rezolutiei.



Un raspuns oferit de specialistii de la PortalCodulMuncii >>>




 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]