Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Procedura de inregistrare a cererilor angajatilor. Ce OBLIGATII are angajatorul, potrivit legii?

procedura inregistrare cereri angajaticereri angajatiregulament intern 2019art 241 codul muncii
Va readucem aminte ca, procedura concreta privind inregistrarea cererilor la nivelul angajatorului se stabileste prin reglementarile de la nivelul angajatorului, respectiv prin regulamentul intern.

Daca prin regulamentul intern este prevazut ca toate cererile se vor inregistra intr-un registru de intrari-iesiri al unitatii, angajatorul este obligat sa procedeze astfel.


Model Regulament Intern 2019


Regulamentul intern este un act juridic al angajatorului, elaborat cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, prin care se stabilesc o serie de reguli, in principal disciplinare, aplicabile la locul de munca.

Conform art. 241, Regulamentul intern se intocmeste de catre angajator, insa doar dupa ce s-a consultat cu sindicatul sau cu reprezentantul salariatilor.


Iata dispozitiile minime pe care trebuie sa le regasim detaliate in orice regulament intern, detalii GRATUITE aici >>>


"Este obligat angajatorul sa inregistreze cererile salariatilor in registrul firmei (numarul si data inregistrarii)? (cereri concediu de odihna, cereri concediu fara plata, cereri lichidare)."


Daca, la nivel de angajator, este reglementat si cunoscut faptul ca anumite cereri se considera a fi tranmise pe cale electronica, salariatii pot transmite astfel cererile si cererea se considera transmisa a doua zi dupa transmiterea email-ului sau se poate stabili o madalitate de confirmare a primirii cererii.

Astfel, in lipsa unor conditii de forma stabilite de lege privind cererile de efectuare a concediului de odihna, a concediului fara plata etc. si privind aprobarea/respingerea acestora apreciem ca cererile se pot face si in format electronic.

IMPORTANT:

Este, insa, important ca indiferent de forma cererii, sa existe posibilitatea inregistrarii datei cand aceasta a fost formulata precum si posibilitatea inregistrarii rezolutiei (aprobare/respingere) cu privire la aceasta si data acesteia.

In concluzie, cererile de efectuare a concediului de odihna, a concediului fara plata etc. pot fi facute online in format electronic insa, indiferent de forma cererii sa existe posibilitatea inregistrarii datei cand aceasta a fost formulata precum si posibilitatea inregistrarii rezolutiei (aprobare/respingere) cu privire la aceasta si data rezolutiei.



Un raspuns oferit de specialistii de la PortalCodulMuncii >>>


de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
procedura inregistrare cereri angajaticereri angajatiregulament intern 2019art 241 codul muncii

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 18 Septembrie 2019
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Procedura de inregistrare a cererilor angajatilor. Ce OBLIGATII are angajatorul, potrivit legii? Nota: 4.25 din 5 - 8 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Pensionare La Limita De VarstaIntrebare: Sotul meu este nascut la 10.01.1964, incadrat in munca din anul 1982, are o vechime in munca de aproxim. 35 ani si 9 luni, in perioada 06.01.1983- 27.08.1984 a satisfacut serviciul militar, in perioadele 07.07.1982-31.12.1982 si 10.04.1984-01.02.1991 a fost incadrat in Grupa I de munca iar in perioadele 20.05.2013-05.08.2013 si 13.02.2017-17.03.2017 a beneficiat de indemnizatia de somaj. Va rog sa-mi spuneti cand ar putea sa se pensioneze la limita de varsta. Multumesc.
 

Raspuns: DUPA CE IMPLINESTE VARSTA DE 61 DE ANI SI 6 LUNI.PENTRU CEI 7 ANI DE LUCRU IN CONDITII DE GRUPA I A ... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Aflati totul despre modificarile din contractele part-time
in 2020!

Descarcati gratuit Raportul Special
"CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii"
CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Aflati totul despre modificarile din contractele part-time in 2020!
Descarcati gratuit Raportul Special

"CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]