legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Procedura de inregistrare a cererilor angajatilor. Ce OBLIGATII are angajatorul, potrivit legii?

procedura inregistrare cereri angajaticereri angajatiregulament intern 2019art 241 codul muncii
Va readucem aminte ca, procedura concreta privind inregistrarea cererilor la nivelul angajatorului se stabileste prin reglementarile de la nivelul angajatorului, respectiv prin regulamentul intern.

Daca prin regulamentul intern este prevazut ca toate cererile se vor inregistra intr-un registru de intrari-iesiri al unitatii, angajatorul este obligat sa procedeze astfel.


Model Regulament Intern 2019


Regulamentul intern este un act juridic al angajatorului, elaborat cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, prin care se stabilesc o serie de reguli, in principal disciplinare, aplicabile la locul de munca.

Conform art. 241, Regulamentul intern se intocmeste de catre angajator, insa doar dupa ce s-a consultat cu sindicatul sau cu reprezentantul salariatilor.


Iata dispozitiile minime pe care trebuie sa le regasim detaliate in orice regulament intern, detalii GRATUITE aici >>>


"Este obligat angajatorul sa inregistreze cererile salariatilor in registrul firmei (numarul si data inregistrarii)? (cereri concediu de odihna, cereri concediu fara plata, cereri lichidare)."


Daca, la nivel de angajator, este reglementat si cunoscut faptul ca anumite cereri se considera a fi tranmise pe cale electronica, salariatii pot transmite astfel cererile si cererea se considera transmisa a doua zi dupa transmiterea email-ului sau se poate stabili o madalitate de confirmare a primirii cererii.

Astfel, in lipsa unor conditii de forma stabilite de lege privind cererile de efectuare a concediului de odihna, a concediului fara plata etc. si privind aprobarea/respingerea acestora apreciem ca cererile se pot face si in format electronic.

IMPORTANT:

Este, insa, important ca indiferent de forma cererii, sa existe posibilitatea inregistrarii datei cand aceasta a fost formulata precum si posibilitatea inregistrarii rezolutiei (aprobare/respingere) cu privire la aceasta si data acesteia.

In concluzie, cererile de efectuare a concediului de odihna, a concediului fara plata etc. pot fi facute online in format electronic insa, indiferent de forma cererii sa existe posibilitatea inregistrarii datei cand aceasta a fost formulata precum si posibilitatea inregistrarii rezolutiei (aprobare/respingere) cu privire la aceasta si data rezolutiei.



Un raspuns oferit de specialistii de la PortalCodulMuncii >>>


de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
procedura inregistrare cereri angajaticereri angajatiregulament intern 2019art 241 codul muncii

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 18 Septembrie 2019
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Procedura de inregistrare a cererilor angajatilor. Ce OBLIGATII are angajatorul, potrivit legii? Nota: 4.25 din 5 - 8 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Contract clauza de telemunca. Data de sfarsitIntrebare: Ne aflam in situatia in care o parte din angajatii companiei sunt nevoiti de situatia actuala legata de pandemia Covid 19 sa lucreze in regim de telemunca. In acest sens dorim incheierea unor acte aditionale cu clauza de telemunca. Va rugam sa ne comunicati urmatoarele: - este nevoie sa fie specificata si data de sfarsit a regimului de telemunca - prin estimare (necunoscandu-se aceasta informatie de la inceput) ? - daca in perioada estimata angajatii alterneaza perioade de telemunca cu perioade...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Sprijin financiar pentru telesariati. Valoarea achizitieiIntrebare: Am rugamintea sa-mi spuneti daca in situatia acordarii sumei de 2500 lei pentru fiecare salariat care a lucrat in perioada de urgenta minim 15 zile in telemunca, se pot achizitiona si produse de valoare mai mare. Nu este precizat in OUG nr. 132/2020 nimic legat de sumele totale de achizitie a bunurilor, motiv pentru care ma gandesc ca daca achizitionez un produs de valoare 4000 spre exemplu, sa nu mai fie eligibila decontarea sumei de 2500 lei de la buget. Cum vedeti aceasta situatie?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Fisele de Post ale angajatilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi"
Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Fisele de Post ale angajatilor!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Fise de Post modificate de Pandemie - 12 modele actualizate la zi"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]