Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Recomandarea angajarii in campul muncii a persoanelor condamnate penal si aflate in supraveghere, la simpla solicitare a acestora?

angajare persoane condamnate penalangajare persoane aflate sub supraveghereconsilieri de probatiune
O lege adoptata recent de Parlament si promulgata de presedinte in cursul zilei de luni a acestei saptamani obliga efectiv consilierii de probatiune sa emita rapoarte prin care sa recomande angajarea in campul muncii a persoanelor condamnate penal si aflate in supraveghere, la simpla solicitare a acestora.


Sindicatul National al Consilierilor din Serviciile de Probatiune (SNCSP) protesteaza fata de aceasta maniera de a impune consilierilor de probatiune, fara nicio consultare, noi sarcini prin care acestia devin practic subordonati ai condamnatilor penal (prin obligatia de a emite, la cererea acestora, un raport care sa includa recomandari privind angajarea) si ii transforma in agenti ai acestora pe piata fortei de munca, sarcini pentru care nu au nici pregatirea, nici mijloacele sau instrumentele necesare pentru a le duce la indeplinire.

Ca practicieni care lucreaza indeaproape cu persoane care au comis infractiuni, unele dintre acestea liberate conditionat din penitenciar, consilierii de probatiune sunt constienti de discriminarea la care sunt supuse aceste categorii de persoane pe piata muncii. In plus, multi dintre beneficiarii serviciilor de probatiune se confrunta cu multiple probleme si nevoi – nivel scazut de scolarizare (inclusiv analfabetism), lipsa calificarilor profesionale, lipsa unei locuinte, diverse adictii (droguri, alcool) si nu in ultimul rand, adoptarea de comportamente antisociale – care sunt tot atatea piedici in calea integrarii acestora pe piata muncii. Astfel de problematici complexe au nevoie de solutii la fel de complexe, nu pot fi rezolvate printr-un raport si o recomandare emise de consilierul de probatiune, oricat de bine intentionate ar fi acestea.

SNCSP considera ca solutia impusa de legiuitor este pe cat de inutila, pe atat de periculoasa, o ilustrare perfecta a cunoscutului dicton “Drumul spre iad e pavat cu intentii bune”.

Astfel, daca pana in prezent consilierii de probatiune intocmeau rapoarte/referate numai in relatia cu instantele de judecata, fie la cererea acestora, fie din initiativa proprie, noua lege introduce un nou tip de raport, cel intocmit la solicitarea persoanei supravegheate.

Avand in vedere ca, potrivit celor mai recente estimari, aproximativ 100.000 de persoane condamnate sunt supravegheate de numai 550 de consilieri de probatiune, noile reglementari ameninta sa genereze o avalansa de astfel de solicitari de rapoarte, care va sufoca complet serviciile de probatiune, in conditiile in care problemele deja istorice cu care se confrunta sistemul de probatiune raman in continuare nesolutionate: personal insuficient, lipsa resurselor materiale, spatiile si conditiile de lucru inadecvate etc. In plus, noua lege nu precizeaza cine este beneficiarul direct al acestor rapoarte, cui sunt ele adresate: persoanelor condamnate, potentialilor angajatori?

In plus, noua lege, care cuprinde doar doua articole, nu prevede niciun fel de criterii pe baza carora sa fie intocmite rapoartele si emise recomandarile in vederea angajarii, singura conditie fiind ca acestea sa fie solicitate de catre persoanele aflate in supraveghere. Consilierul de probatiune se va vedea astfel pus in situatia de a emite o recomandare pentru angajare, fara posibilitatea refuzului, in favoarea unei persoane care adopta conduite antisociale sau prezinta un risc ridicat de a comite noi infractiuni in viitor. Cine va raspunde daca o persoana angajata in baza unei astfel de recomandari va comite infractiuni la noul loc de munca?

Reamintim ca rolul principal indeplinit de consilierii de probatiune se refera la controlul si verificarea modului in care persoanele condamnate la pedepse neprivative de libertate si anumite categorii de persoane liberate conditionat din penitenciar respecta masurile de supraveghere si indeplinesc obligatiile impuse de instanta de judecata in cuprinsul pedepsei.

In activitatea lor, consilierii de probatiune actioneaza in vederea reducerii riscului ca aceste persoane sa comita noi infractiuni in viitor, inclusiv prin demersuri in vederea incluziunii lor pe piata muncii, prin colaborarea cu agentiile de ocupare a fortelor de munca (unde beneficiarii pot urma gratuit cursuri de calificare sau recalificare) sau organizatii neguvernamentale care se ocupa de plasarea pe piata muncii a persoanelor din categorii defavorizate, insa nu se pot substitui acestora si nici nu ar trebui.


Sursa: Mediafax



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
angajare persoane condamnate penalangajare persoane aflate sub supraveghereconsilieri de probatiune

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 15 Martie 2018
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Recomandarea angajarii in campul muncii a persoanelor condamnate penal si aflate in supraveghere, la simpla solicitare a acestora? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Cind Pot Iesi La Pensie De Drept Sau Anticipat?Intrebare: Sunt nascut la 9.04.1959 si lucrez din 1.09.1985 pina in prezent(1.09.1985 pina in 1.04.2001 am avut grupa 2, 100%). Din iunie 2017 pina in februarie 2018 am fost in somaj. Cind as putea depune dosarul de pensionare pentru limita de virsta? Dar pentru pensionare anticipata partiala? Care ar fi penalizarea in acest caz? Va multumesc anticipat pentru raspuns. Cu stima,
 

Raspuns: <br />LA LIMITA DE VARSTA CU REDUCEREA ACESTEIA , CONDITIILE DE PENSIONARE SUNT:<br />St... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Atentie la Fisele de Post modificate de GDPR!

Modele de Fise de Post actualizate in 2018
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR"
7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Atentie la Fisele de Post modificate de GDPR!
Modele de Fise de Post actualizate in 2018

Descarcati gratuit Raportul Special

"7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]