Lista completa cu posturile disponibile se actualizeaza saptamanal si poate fi accesata la adresa afacerieuropene.mae.ro/oportunitati.
In prezent, in administratia publica europeana lucreaza peste 40.000 de persoane care provin din toate Statele Membre. La nivelul institutiilor europene exista atat posturi permanente si temporare de functionari comunitari, cat si personal specializat, angajat prin contract cu durata determinata (agenti contractuali si agenti temporari), respectiv experti nationali detasati, care sunt de obicei, functionari ai administratiilor nationale, detasati pe o perioada fixa de timp, pentru a face schimb de experienta si pentru a invata despre politicile si procedurile Uniunii Europene.
Metoda standard de recrutare a personalului permanent si contractual in cadrul institutiilor comunitare este concursul. Procesul presupune doua mari etape: selectia, organizata de Oficiul European pentru Selectia Personalului, in urma careia se stabilesc listele de rezerva, si recrutarea propriu-zisa, realizata de institutiile europene pe baza acestor liste. Orice cetatean roman care indeplineste conditiile cerute de institutiile comunitare care scot la concurs posturile vacante se poate prezenta la concursurile organizate periodic de fiecare dintre institutiile comunitare.
In privinta expertilor nationali detasati, acestia sunt recrutati prin intermediul reprezentantelor permanente la Uniunea Europeana. Detasarile se efectueaza, in principiu, pentru o perioada de cel putin sase luni si de maxim patru ani. Acelasi expert nu poate solicita o a doua detasare decat dupa o perioada de cel putin sase ani.
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
40 Modele de Regulament Intern
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
Sursa: MAE