Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

 

Fonduri pentru finantarea afacerilor romanilor din strainatate

finantare afaceri romani
Guvernul a modificat si completat printr-un proiect de lege cadrul legislativ privind procedura de acordare a finantarilor nerambursabile din bugetul Ministerului pentru Romanii de Pretutindeni pentru programele, proiectele sau actiunile privind sprijinirea activitatii romanilor de pretutindeni si a organizatiilor reprezentative ale acestora.


Astfel, se propune actualizarea Legii 321/2006, in sensul adaptarii acesteia la contextul actual al realitatilor cu care se confrunta romanii in afara granitelor tarii, pentru a imbunatati si flexibiliza sistemul de finantare a actiunilor, proiectelor si programelor dedicate sprijinirii romanilor de pretutindeni.

Principalele modificari si completari aduse actului normativ se refera la:
  1.     Introducerea posibilitatii de finantare a unor proiecte care vizeaza mentinerea legaturii romanilor din strainatate cu tara, suplimentar fata de tematicile finantate pana in prezent, circumscrise identitatii culturale, etnice, lingvistice si religioase, dreptului la libera intrunire si asociere;
  2.     Completarea definitiei beneficiarilor de finantari nerambursabile, conform necesitatilor rezultate din practica de pana in prezent. Astfel, pot beneficia de finantari nerambursabile asociatiile, fundatiile, unitatile de cult, alte categorii de organizatii neguvernamentale ale romanilor de pretutindeni si organizatiile internationale si alte persoane fizice autorizate sau juridice de drept public sau privat din Romania sau din strainatate;
  3.     Posibilitatea stabilirii de prioritati geografice si tematice multianuale pentru acordarea de finantari nerambursabile in sprijinul romanilor de pretutindeni, prin Strategia nationala pentru romanii de pretutindeni, in scopul asigurarii implementarii politicilor publice privind romanii de pretutindeni.
  4. Proiectul de act normativ stabileste trei tipuri de acordare de finantare, si anume: pentru proiecte cu implementare directa, ce vizeaza actiunile proprii intreprinse de catre Ministerul pentru Romanii de Pretutindeni, pentru proiecte cu implementare indirecta, derulate de catre beneficiarii de finantari, precum si prin acordarea de granturi.

Proiectele proprii, realizate prin implementare directa, se desfasoara prin:

a) achizitii publice de bunuri, lucrari si servicii necesare pentru implementarea proiectelor, programelor sau actiunilor proprii, in conditiile prevazute de legislatia privind achizitiile publice;

b) donatii – ex. carti pentru comunitati;

c) acordare de burse de studiu si cercetare.

Evaluarea propunerilor privind finantarea indirecta se realizeaza de catre o Comisie MRP, la care pot participa in calitate de invitati, in functie de domeniul de competenta, si reprezentanti ai Grupului interministerial pentru romanii de pretutindeni.

Granturile:

a) ofera posibilitatea implementarii unor prioritati tematice si geografice prin apeluri competitive de acordare de finantari, care sa sustina rezolvarea problemelor prioritare ale comunitatilor din afara granitelor.

b) ofera posibilitatea ca fondurile alocate sa fie justificate pe baza atingerii rezultatelor urmarite;

c) ofera MRP un instrument eficient si flexibil de implementare a politicilor publice aprobate in Guvern, in conditiile in care, in prezent, actiunile MRP sunt conditionate de existenta unor initiative ale asociatiilor.

Pot fi beneficiari eligibili pentru granturi:

a) organizatiile internationale si agentii ale acestora;

b) organizatiile neguvernamentale din Romania si din alte state;

c) intreprinderi cu scop lucrativ din Romania si din alte state, fara a fi posibila finantarea de activitati economice (ex. mass-media inregistrate ca societati comerciale);

d) autoritati publice locale si centrale din alte state (ex. Ministerul Culturii, pentru a dota cu fond de carte biblioteci pentru comunitatile romanesti);

f) unitati si institutii de invatamant din Romania si din alte state;

g) unitati de cult.

Actul normativ face parte din demersul MRP de a promova  interesele romanilor de pretutindeni, de a raspunde asteptarilor acestora, prin pastrarea legaturilor cu comunitatile romanesti din afara granitelor tarii, in acord cu Programul de guvernare.


Sursa: gov.ro



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
finantare afaceri romani

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 21 Iulie 2017
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Fonduri pentru finantarea afacerilor romanilor din strainatate Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Salarii In Constructii In Anul 2019Intrebare: Revin cu o intrebare: Daca societatea are cod caen 4120, (Lucrari de constructie a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale), toti salariatii beneficiaza de prevederile OUG 114/2018? Adica muncitorii care lucreaza efectiv in constructii + personalul administrativ, femeia de serviciu, directorul, contabilul etc., sau doar cei ce lucreaza efectiv in constructii / santier primesc salariul minim de 3000 lei? Multumesc anticipat pentru raspuns.
 

Raspuns: Absolut toti angajatii beneficiaza de prevederile OUG114,<br />Actul normativ nu face distinct... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]