SSM: masuri de prevenire si protectie pentru eliminarea sau diminuarea unui risc profesional. Ce trebuie sa stie angajatorii

masuri de protectie ssmmasuri de prevenire si protectie ssmdiminuare risc profesional
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Orice angajator trebuie sa stie ca supravegherea sanatatii lucratorilor este obligatorie, iar acestia trebuie sa asigure verificarea medicala a salariatilor la angajare, cat si periodic.


 
 
Acest fapt este reglementat de Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, Normele metodologice de aplicare ale respectivei legi aprobate prin HG nr. 1.425/2006 si HG nr. 355/2007.


 
 
Dar ce se petrece cand un angajator doreste sa previna riscurile de accidentare si imbolnavire profesionala pentru activitatea de birou? Ce masuri poate lua, in acest sens?


 
 
Iata o intrebare concludenta, din cadrul PortalSSM.ro: "Va rog sa-mi spuneti daca este corect ca, in urma evaluarii riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala pentru activitatea de birou s-a evaluat un risc la coloana vertebrala, sa zicem (termenul exact il va spune medicul) apoi venim cu masura (aprobata in CSSM) ca fiecare angajat care desfasoara activitate de birou sa beneficieze, probabil preventiv, de 15 min masaj/saptamana. Am inteles ca asa ceva se practica la institutiile private, insa nu stiu daca si la cele de stat. Ma intereseaza daca in cazul unui eventual audit financiar putem justifica acest lucru."


 
 
 
In primul rand, angajatorii trebuie sa aiba in vedere ca in urma evaluarii riscurilor pentru fiecare loc de munca/post de lucru se stabilesc masuri de prevenire si protectie, de natura tehnica, organizatorica, igienico-sanitara si de alta natura, necesare pentru asigurarea securitatii si sanatatii lucratorilor. 



 
 
Angajatorul sau reprezentantul sau legal este presedintele comitetului de securitate si sanatate in munca. De asemenea, medicul de medicina muncii face parte din CSSM.

 
 
 
Este demn de mentionat ca, pentru institutiile publice stabilirea bugetului este guvernata de Legea nr. 500/2002 privind finantele publice.



 
Implementarea masurilor de prevenire si protectie pentru eliminarea sau diminuarea unui risc profesional are un temei de legalitate daca are la baza o evaluare a riscurilor, exista avizul CSSM-ului si aprobarea angajatorului, iar stabilirea resurselor financiare pentru implementarea masurilor sanitare (in acest caz) respecta legislatia in vigoare.
 


 
ATENTIE: Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca se aplica in toate sectoarele de activitate, publice sau private.
 


 
Citeste mai multe pe PortalSSM



 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
masuri de protectie ssmmasuri de prevenire si protectie ssmdiminuare risc profesional

Data aparitiei: 12 Decembrie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

SSM: masuri de prevenire si protectie pentru eliminarea sau diminuarea unui risc profesional. Ce trebuie sa stie angajatorii Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Detasare salariat. Statul in care se platesc contributiile socialeIntrebare: In cazul in care avem un salariat detasat in UE de 5 ani de zile cu reinnoire detasare la 6 luni, unde trebuie sa ii fie declarate taxele, in Romania sau in tara unde isi desfasoara activitatea, tinand cont de Articolul 12 Reguli speciale in care se mentioneaza: (1) Persoana care desfasoara o activitate salariata intr-un stat membru, pentru un angajator care isi desfasoara in mod obisnuit activitatile in acest stat membru, si care este detasata de angajatorul respectiv in alt stat membru pentru...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Certificat medical cod 08. CASS ianuarie - aprilieIntrebare: OUG 34/2024 care intra in vigoare incepand cu data de 12 aprilie prevede eliminarea CASS CM 08 Intrebarea mea este: Daca am o salariata care a beneficiat de CM 08 din data 27.12 2023 (CM initial dec 2023) pana la data de 30.04.2024 (perioada de acordare inceteaza dupa data de 12.04.2024), conform Oug 32 trebuie sa ii fac recalculul indemnizatiei nete (sa nu mai retin CASS) pentru perioada ian-martie? Pentru luna aprilie nu retin CASS.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]