Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

 

SSM: masuri de prevenire si protectie pentru eliminarea sau diminuarea unui risc profesional. Ce trebuie sa stie angajatorii

masuri de protectie ssmmasuri de prevenire si protectie ssmdiminuare risc profesional
Orice angajator trebuie sa stie ca supravegherea sanatatii lucratorilor este obligatorie, iar acestia trebuie sa asigure verificarea medicala a salariatilor la angajare, cat si periodic.


 
 
Acest fapt este reglementat de Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, Normele metodologice de aplicare ale respectivei legi aprobate prin HG nr. 1.425/2006 si HG nr. 355/2007.


 
 
Dar ce se petrece cand un angajator doreste sa previna riscurile de accidentare si imbolnavire profesionala pentru activitatea de birou? Ce masuri poate lua, in acest sens?


 
 
Iata o intrebare concludenta, din cadrul PortalSSM.ro: "Va rog sa-mi spuneti daca este corect ca, in urma evaluarii riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala pentru activitatea de birou s-a evaluat un risc la coloana vertebrala, sa zicem (termenul exact il va spune medicul) apoi venim cu masura (aprobata in CSSM) ca fiecare angajat care desfasoara activitate de birou sa beneficieze, probabil preventiv, de 15 min masaj/saptamana. Am inteles ca asa ceva se practica la institutiile private, insa nu stiu daca si la cele de stat. Ma intereseaza daca in cazul unui eventual audit financiar putem justifica acest lucru."


 
 
 
In primul rand, angajatorii trebuie sa aiba in vedere ca in urma evaluarii riscurilor pentru fiecare loc de munca/post de lucru se stabilesc masuri de prevenire si protectie, de natura tehnica, organizatorica, igienico-sanitara si de alta natura, necesare pentru asigurarea securitatii si sanatatii lucratorilor. 



 
 
Angajatorul sau reprezentantul sau legal este presedintele comitetului de securitate si sanatate in munca. De asemenea, medicul de medicina muncii face parte din CSSM.

 
 
 
Este demn de mentionat ca, pentru institutiile publice stabilirea bugetului este guvernata de Legea nr. 500/2002 privind finantele publice.



 
Implementarea masurilor de prevenire si protectie pentru eliminarea sau diminuarea unui risc profesional are un temei de legalitate daca are la baza o evaluare a riscurilor, exista avizul CSSM-ului si aprobarea angajatorului, iar stabilirea resurselor financiare pentru implementarea masurilor sanitare (in acest caz) respecta legislatia in vigoare.
 


 
ATENTIE: Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca se aplica in toate sectoarele de activitate, publice sau private.
 


 
Citeste mai multe pe PortalSSM



 
 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
masuri de protectie ssmmasuri de prevenire si protectie ssmdiminuare risc profesional

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 12 Decembrie 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


SSM: masuri de prevenire si protectie pentru eliminarea sau diminuarea unui risc profesional. Ce trebuie sa stie angajatorii Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Pot Continua Activitatea Dupa Cei 3 Ani Dupa Pensionare ?Intrebare: Buna ziua! Lucrez in sistemul bugetar. Sunt pensionare din martie 2015, si in curnd va expira perioada celor 3 ani de activitate si pensie. Mai pot continua activitatea ( cf. art 82 si 83 din CM 2018), avand in vedere ca sunt informatician si acum este o perioada foarte aglomerata cu examene , simulari de examene, finalizari de semestru, respectiv an scolar? http://legislatiamuncii.manager.ro/a/20707/drepturile-salariatilor-pensionari-tot-ce-trebuie-sa-stie-angajatii-si-angajatorii.html
 

Raspuns: Angajatorul hotaraste daca vacanteaza postul si -l va scoate la concurs.In opnia mea nu ar trebui co... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Atentie la Fisele de Post modificate de GDPR!

Modele de Fise de Post actualizate in 2018
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR"
7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Atentie la Fisele de Post modificate de GDPR!
Modele de Fise de Post actualizate in 2018

Descarcati gratuit Raportul Special

"7+1 modele de fise de post actualizate conform GDPR"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]