Contributii datorate conform OUG nr. 58/2010

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Intrebare:
Care sunt veniturile de natura profesionala altele decat salariale prevazute la art. III din OUG 58/2010? Daca asupra acestor venituri, oricare ar fi ele, platitorul de venit are obligatia calcularii, retinerii si platii contributiilor individuale de asigurari sociale, iar pe de alta parte art. 24 alin(1) din Legea 192000 prevede ca baza lunara de calcul a contributiei angajatorului o constituie suma veniturilor care constituie baza de calcul a contributiei individuale cf. art.23, asta inseamna ca se retine si contributie platitor de venit (angajator)? Mentionez ca lnici a art. 23 si nici la art. 5 din Legea 192000 nu apar veniturile de natura profesionala altele decat cele salariale, cel putin deocamdata. Aceeasi intrebare se poate pune si pentru contributia de asigurari de sanatete, respectiv somaj. Intrebarea este pusa si in contextul in care casa de asigurari respinge cu eroare declaratiile la care bazele de calcul pentru contributiile individuale, respectiv angajator sunt diferite."

Raspuns:
Art. III al Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 58/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal si alte masuri financiar-fiscale stabileste ca orice venituri de natura profesionala, altele decat cele salariale, se impoziteaza cu cota de impozit pe venit. Asupra acestor venituri  se datoreaza contributiile individuale de asigurari sociale, asigurari sociale de sanatate si asigurari de somaj. Obligatia declararii, calculului, retinerii si platii contributiilor revine platitorului de venit, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.

Asadar, actul normativ mentionat stabileste ca se datoreaza numai contributiile individuale urmand ca acestea sa fie declarate, calculate, retinute si platite de catre platitorului de venit.

 Art. 24 alin. (1) din Legea nr.19/2000 se refera la baza lunara de calcul a contributiei de asigurari sociale datorate de catre angajator. Or, O.U.G nr.58/2010 se refera la contributiile datorate asupra veniturilor profesionale, altele decat cele salariale. In aceasta situatie, platitorul de venit in sensul art. III din O.U.G nr.58/2010 nu poate avea calitatea de angajator. In cazul altor venituri decat cele de natura salariala asupra carora, potrivit Legii nr.19/2000, se datoreaza contributia de asigurari sociale, prevederile acestei legi stabilesc ca, contributia se plateste de catre beneficiarul veniturilor, in baza declaratiei de asigurare. Asa se explica eroarea din declaratia de asigurari sociale. In vederea aplicarii O.U.G nr.58/2010 sunt necesare modificari si completari ale legislatiei in ceea ce priveste completarea si depunerea declaratiilor de asigurari sociale.

O.U.G nr.58/2010 nu prevede ce se intelege, in sensul acestui act normativ, prin venituri de natura profesionala. Asa fiind, calificarea veniturilor obtinute in baza unei relatii contractuale  drept venituri de natura profesionala, urmeaza sa fie facuta  in functie dispozitiile normelor metodologice de aplicare a O.U.G nr.58/2010, ce urmeaza a fi elaborate in termen de 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei a ordonantei.

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Important! Au aparut prevederi noi obligatorii referitoare la:

-> concediul paternal
-> distribuirea bacsisului catre salariati
-> programul flexibil de lucru
-> supravegherea video a activitatii in firma etc.
-> protectia avertizorilor de integritate !
 
Aflati informatii complete din lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii

Data aparitiei: 26 Iulie 2010
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Contributii datorate conform OUG nr. 58/2010 Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]