Control ITM: Aspecte in legatura cu care puteti fi chestionati, verbal sau in scris!

chestionarea angajatorilorangajatiangajatori si inspectori itminspectori in control
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Clarificarea unor aspecte rezultate din completarea chestionarelor de identificare a persoanelor prezente la locul de munca controlat si a datelor rezultate din documentele puse la dispozitie de catre angajator se face si prin discutarea acestora cu reprezentantul unitatii, in timpul controlului.

    Astfel, va puteti astepta sa fiti chestionati in legatura cu:

- formele de angajare utilizate in cadrul unitatii (contracte individuale de munca - durata acestora, normele de munca; contractele civile de prestari servicii; raporturile juridice cu lucratorii zilieri);
- durata timpului de munca si a timpului de odihna;
- organizarea timpului de lucru (programul de lucru, munca in zilele de sambata sau duminica sau in zilele declarate sarbatori legale);
- situatia juridica a unor salariati (existenta unor stari conflictuale);
- existenta persoanei cu atributii privind sanatate si securitatea in munca,
- periodicitatea controalelor de medicina a muncii.

    Chestionarea se poate face prin discutie libera, dar nu este exclusa solicitarea unui punct de vedere scris al angajatorului asupra unor aspecte.

Analiza informatiilor dobandite si verificarea concordantei intre specificul activitatii desfasurate efectiv si prescriptiile legale.


    Analiza comparativa a informatiilor provenite din multiple surse: persoanele identificate la locul de munca, punctul de vedere al reprezentatului angajatorului, documentatia pusa la dispozitie, precum si sursele de informare proprii ale inspectorului de munca se sintetizeaza in cadrul unui proces verbal care se intocmeste fie in locatia angajatorului, fie la sediul institutiei de control, in functie de cele stabilite in momentul controlului.

    In masura in care activitatea dvs. este complexa si presupune un numar mare de salariati, precum si o modalitate de organizare complexa a timpului de munca, va puteti astepta ca perioada de analiza a documentelor sa dureze cateva zile, iar controlul sa nu se finalizeze in ziua descinderii organului de control.

Intocmirea, semnarea si comunicarea documentelor de control.
    Documentele intocmite cu ocazia controlului sunt procesele verbale de control. Modalitatea de intocmire a anexelor difera insa de la inspector la inspector si de la ITM la ITM.     In functie de constatarile facute, inspectorii de munca pot decide aplicarea unor sanctiuni contraventionale angajatorului, intocmind in acest sens un proces verbal de constatare si sanctionare.

        Inscrierea rezultatelor controlului in registrul unic de control.
        La finalul controlului, inspectorul de munca va solicita inca o data registrul unic de control si va inscrie in cuprinsul acestuia, obiectivele si rezultatele controlului, mentionand incheierea procesului verbal de control si, dupa caz sanctiunile contraventionale dispuse prin procesul verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor.


 
Gabriela Dita
Consilier juridic

Studii
ianuarie – februarie 2010 – curs formator formare profesionala
2005 – 2006 masterand al Facultatii de Drept al Universitatii Bucuresti cu specialitatea „Relatii de munca si Industriale avand ca tema pentru lucrarea de disertatie Formele de suspendare a contractului individual de munca la disciplina Contractul individual de munca sub indrumarea prof. dr. Alexandru Atanasiu;

2003 – 2004 absolvent al studiilor postuniversitare de dreptul muncii organizate de Academia de Politie „Alexandru Ioan Cuza avand ca lucrare de absolvire tema: „Cazurile de suspendare a contractului individual de munca prevazute de Legea nr. 19/2000 sub coordonarea conf. univ. dr. Vlad Barbu;

2002 – 2003 atestat inspector resurse umane al Scolii Romane de Afaceri de pe langa Camera de Comert si Industrie a Romaniei;

1999 – licentiata in stiinte juridice a Facultatii de Drept a Universitatii Bucuresti avand ca lucrare de licenta „Acordul de asociere a Romaniei la Uniunea Europeana sub indrumarea si cordonarea prof. univ. dr. Augustin Fuerea.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
chestionarea angajatorilorangajatiangajatori si inspectori itminspectori in control

Data aparitiei: 19 Septembrie 2014
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Control ITM: Aspecte in legatura cu care puteti fi chestionati, verbal sau in scris! Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Detasare salariat. Statul in care se platesc contributiile socialeIntrebare: In cazul in care avem un salariat detasat in UE de 5 ani de zile cu reinnoire detasare la 6 luni, unde trebuie sa ii fie declarate taxele, in Romania sau in tara unde isi desfasoara activitatea, tinand cont de Articolul 12 Reguli speciale in care se mentioneaza: (1) Persoana care desfasoara o activitate salariata intr-un stat membru, pentru un angajator care isi desfasoara in mod obisnuit activitatile in acest stat membru, si care este detasata de angajatorul respectiv in alt stat membru pentru...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Certificat medical cod 08. CASS ianuarie - aprilieIntrebare: OUG 34/2024 care intra in vigoare incepand cu data de 12 aprilie prevede eliminarea CASS CM 08 Intrebarea mea este: Daca am o salariata care a beneficiat de CM 08 din data 27.12 2023 (CM initial dec 2023) pana la data de 30.04.2024 (perioada de acordare inceteaza dupa data de 12.04.2024), conform Oug 32 trebuie sa ii fac recalculul indemnizatiei nete (sa nu mai retin CASS) pentru perioada ian-martie? Pentru luna aprilie nu retin CASS.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]