Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Ce trebuie sa contina dosarul pentru cercetarea unui eveniment?


Cercetarea evenimentelor se finalizeaza cu intocmirea unui dosar, care trebuie sa cuprinda cel putin urmatoarele elemente:

- opisul actelor aflate in dosar;

- procesul-verbal de cercetare;

- nota de constatare la fata locului, care va fi incheiata imediat dupa producerea evenimentului de catre:

a) lucratorul desemnat sau de catre serviciile de prevenire si protectie, in cazul evenimentelor a caror cercetare intra in competenta dvs. in calitate de angajator. In acest caz, nota de constatare va fi semnata de catre dvs., in calitate de angajator;

b) inspectorul de munca, in cazul evenimentelor care se cerceteaza de catre inspectoratul teritorial de munca sau de catre Inspectia Muncii.

Util
Nota de constatare de la punctul a) va cuprinde precizari referitoare la pozitia victimei, existenta sau inexistenta echipamentului individual de protectie, starea echipamentelor de munca, modul in care functionau dispozitivele de protectie, inchiderea fisei de instruire individuala prin barare si semnatura, ridicarea de documente sau prelevarea de probe si orice alte indicii care pot clarifica toate cauzele si imprejurarile producerii evenimentului.
---

INFO
Nota de constatare la fata locului poate fi intocmita si de alte organe de cercetare abilitate si incheiata in prezenta si cu participarea reprezentantilor inspectoratului teritorial de munca.

Atentie!
Nota de constatare nu se va intocmi in situatiile in care se mentine o stare de pericol grav si iminent de accidentare, care nu permite accesul inspectorilor de munca la locul evenimentului.

- schite si fotografii referitoare la eveniment;

- declaratiile accidentatilor, in cazul evenimentului urmat de incapacitate temporara de munca sau de invaliditate;

- declaratiile martorilor si ale oricaror persoane care pot contribui la elucidarea imprejurarilor si a cauzelor reale ale producerii evenimentului;

- copii ale actelor si ale documentelor necesare pentru elucidarea imprejurarilor si a cauzelor reale ale evenimentului;

- copii ale certificatului constatator sau ale oricaror alte autorizatii in baza carora va desfasurati activitatea in calitate de angajator;

- copii ale fisei de identificare a factorilor de risc profesional si ale fisei de aptitudine, intocmite potrivit prevederilor legale;

- copii ale contractelor individuale de munca ale victimelor;

- copii ale fiselor de instruire individuala in domeniul securitatii si sanatatii in munca ale victimelor. In caz de deces, aceste fise se vor anexa in original;

- concluziile raportului de constatare medico-legala, in cazul accidentului mortal;

- copie a hotararii judecatoresti prin care se declara decesul, in cazul persoanelor date disparute;

- copie a certificatelor de concediu medical, in cazul accidentului urmat de incapacitate temporara de munca;

- copie a deciziei de incadrare intr-un grad de invaliditate, in cazul accidentului urmat de invaliditate;

- copii ale actelor/documentelor emise/completate de unitatile sanitare care au acordat asistenta medicala victimelor, inclusiv asistenta medicala de urgenta, din care sa rezulte data si ora cand accidentatul s-a prezentat pentru consultatie, precum si diagnosticul;

- copie a procesului-verbal de cercetare la fata locului, incheiat de serviciile politiei rutiere, in cazul accidentelor de circulatie pe drumurile publice.

Dosarul mai poate cuprinde, dupa caz, orice alte acte si documente necesare pentru a determina caracterul accidentului, cum ar fi:

- copie a autorizatiei, in cazul in care victima desfasura o activitate care necesita autorizare;

- copie a diplomei, a adeverintei sau a certificatului de calificare a victimei;

- acte de expertiza tehnica, intocmite cu ocazia cercetarii evenimentului;

- acte doveditoare, emise de catre organele autorizate, din care sa se poata stabili locul, data si ora producerii evenimentului sau sa se poata justifica prezenta victimei la locul, la ora si la data producerii evenimentului;

- documente din care sa rezulte ca accidentatul indeplinea indatoriri de serviciu;

- corespondenta cu alte institutii/unitati in vederea obtinerii actelor solicitate;

- adresele de prelungire a termenelor de cercetare;

- actul medical emis de unitatea sanitara care a acordat asistenta medicala de urgenta, din care sa rezulte diagnosticul la internare si/sau externare;

- procesul-verbal incheiat dupa producerea evenimentului;

- formularul pentru inregistrarea accidentului de munca – FIAM.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 11 Iulie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Ce trebuie sa contina dosarul pentru cercetarea unui eveniment? Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Cand Se Acorda Punctajul Suplimentar De 25% Pentru Grupa A II A De MuncaIntrebare: Buna ziua Am o decizie medicala pentru pensia de invaliditate si voi depune dosarul la Casa de pensii. Va rog sa-mi spuneti daca voi putea beneficia de art. 100 litera a) din legea pensiilor 263/2010, respectiv de marirea cu 25% a punctajelor lunare, avand in vedere ca am lucrat in grupa a II a respectiv conditii deosebite de munca in perioada 1.06.1999 - 17.04.2019, in proportie de 100% din timp (19 ani, 10 luni si 17 zile). Care sunt condtiile de acordare a acestei mariri? Eu adun 35 de ani
 

Raspuns: da... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]