Programul de dezvoltare a sistemului de control managerial intern al MMFPS

16 Februarie 2011
16 Februarie 2011
ministerul munciiplanul strategic institutionalsistem de control managerialpuncte taripuncte slabe
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale a postat, pe site-ul oficial, „Planul strategic institutional pentru perioada 2011-2013”. La unul dintre puncte se enumera punctele tari si punctele slave ale programului de dezvoltare a sistemului de control managerial intern al MMFPS:

PUNCTE TARI
- MMFPS este principalul factor in elaborarea si implementarea politicilor in domeniul social, fapt ce contribuie la vizibilitatea institutiei;

- institutie cu o importanta deosebita care isi justifica alocarea resurselor umane, materiale si financiare;

- implicarea personalului existent si capacitatea acestuia de solutionare a problemelor din domeniu;

- managementul institutiei asigura relatii de buna colaborare cu ceilalti factori implicati in aplicarea si implementarea legislatiei in domeniul social ;

- proceduri de lucru elaborate si preocuparea permanenta pentru imbunatatirea si dezvoltarea acestora;

- adaptarea masurilor de protectie sociala, in functie de nevoile sociale identificate; capacitate de relationare cu organismele internationale si de indeplinire a responsabilitatilor derivate din calitatea de stat membru UE;

- capacitate de identificare a problemelor din domeniul social prin structurile deconcentrate ale ministerului si relationarea permanenta cu autoritatile administratiei publice locale, cu organizatiile neguvernamentale si cu cetatenii;

- capacitatea de coordonare unitara si de corelare intersectoriala a politicilor din domeniul protectiei sociale (asistenta sociala, ocupare, salarizare si legislatia muncii, pensii si asigurari sociale, egalitate de sanse);

- MMFPS este si Autoritate de Management pentru Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, fapt ce asigura vizibilitatea institutiei si posibilitatea corelarii nevoilor identificate pe piata muncii cu
obiectivele acestui program si respectiv cu obiectivele liniilor de finantare deschise de aceasta structura.

- Buletinul statistic al MMFPS (aparitii trimestriale si anuale) cu prezentarea tabelelor cu date statistice bilingv (româna/engleza).

- existenta site-ului www.mmuncii.ro care ofera informatii din domeniul coordonat.


PUNCTE SLABE
- modificarile frecvente in plan legislativ implica un volum mare de munca facând astfel , pe termen lung, sistemul neatractiv pentru persoanele angajate, cât si pentru atragerea de personal calificat nou;

- personal calificat insuficient in domeniul administrarii si implementarii proiectelor cu finantare europeana nerambursabila si gestionarii Fondului Social European;

- spatiul/sediul unde isi desfasoara activitatea personalul ministerului este inadecvat;

- distribuirea/repartizarea neuniforma a sarcinilor in cadrul diferitelor departamente;

- lipsa unui spatiu intranet organizat eficient unde materialele directiilor de specialitate sa poata fi consultate cu usurinta si care sa faciliteze comunicarea in cadrul fiecarei structuri.

- oportunitati reduse de promovare si de dezvoltare a carierei.

- vulnerabilitatea sistemului informational, lipsa de instruire a personalului in domeniul utilizarii IT&C

- lipsa unui sistem de orientare si integrare la locul de munca pentru persoanele nou-venite in minister/cele care sunt mutate in alt compartiment;

- lipsa unei structuri specializate si a unor proceduri standardizate in domeniul managementului proiectelor finantate din fonduri structurale
implementate la nivelul MMFPS.

- existenta unui sistem rigid, inflexibil si putin deschis catre metode inovative care sa conduca la cresterea eficacitatii activitatii personalului
(flexibilitatea programului in raport cu proiectele de maxima prioritate, motivarea personalului prin alte metode decât cele financiare, cum ar fi crearea unui mediu prietenos si recunoasterea competentei, intarirea relatiilor de echipa prin activitati de tip team-building);

- dificultatea participarii personalului la programele de formare continua din cauza volumului mare de lucru;

- lipsa unei strategii de comunicare si de promovarea a imaginii institutiei necesara câstigarii capitalului de incredere al cetatenilor.

- monitorizarea si evaluarea insuficienta (numai cantitativa) a programelor de asistenta sociala (prestatii si servicii) si a rezultatelor/impactului acestora.

NOUTATI din Legislatie muncii

Atentie: La 1 septembrie 2024 intra in vigoare NOUA LEGE A PENSIILOR!


Descopera lucrarea Noua Lege a Pensiilor. Ghid practic - trateaza intr-o maniera completa
si 100% profesionista absolut toate aspectele pensionarii!

Afla:

- ce tipuri de pensie exista
- care sunt modalitatile si conditiile de pensionare
- ce acte trebuie sa contina dosarul de pensionare
- cum se calculeaza cuantumul pensiei
- cum inceteaza contractul individual de munca
- posibilitati de continuare a raporturilor de munca
- modalitati de cumulare a pensiei cu alte venituri etc.


...Vezi AICI detaliile complete <<


 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 
Descarca GRATUIT
“Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]