Va informam ca numarul firmelor dizolvate a crescut cu aproape 16% in primele cinci luni din acest an, pana la 19.229, fata de 16.608 in perioada similara a anului trecut.
Aceste date au fost centralizate de Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), conform
Agerpres.
Cele mai multe dizolvari au fost inregistrate in Bucuresti, respectiv 4.038 de firme (numar in crestere cu 14,59% fata de ianuarie - mai 2023) si in judetele Ilfov (1.082, plus 48,22%), Cluj (1.017, plus 22,97%), Constanta (998, plus 28,77%), Timis (867, minus 2,36%) si Iasi (744, plus 39,59%).
La polul opus, cele mai putine dizolvari de firme au fost consemnate in judetele Covasna, respectiv 96 (plus 6,67% fata de primele cinci luni din 2023), Ialomita (107, plus 16,30%), Mehedinti (125, plus 25%) si Caras-Severin (127, plus 17,59%).
Domeniul de activitate care a inregistrat cele mai multe dizolvari de firme, in ianuarie - mai 2024, este comertul cu ridicata si cu amanuntul, repararea autovehiculelor si motocicletelor, unde s-au inregistrat 5.201 de dizolvari la nivel national. Fata de aceeasi perioada a anului anterior, dizolvarile din acest sector au crescut cu 12,72%.
Constructiile, activitatile profesionale, stiintifice si tehnice, precum si industria prelucratoare sunt alte domenii de activitate unde s-a consemnat un numar mare de dizolvari de firme, si anume 1.957 (plus 27,82%), 1.878 (plus 13,61%), respectiv 1.633 (plus 15,16%), concluzioneaza ONRC.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Revenire din CCC. Model cerere si decizie incetare suspendare CIMIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu pasii ce trebuie urmati la revenirea din CCC a unei colege. Conform calculelor, ar trebui sa revina la birou pe 19.07.2025 insa nu stiu care sunt pasii de urmat. Banuiesc ca trebuie sa faca o cerere de revenire, un control medical de med muncii si ar trebui sa existe si o decizie de reactivare a CIM. Ma puteti ajuta cu mai multe detalii, o cronologie si modele de cereri/ decizii pentru aceasta speta? Si orice alt necesar?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Reges Online. Semnatura digitala necesara pentru semnarea documentelor de imputernicitiIntrebare: Am urmatoarea nelamurire in ceea ce priveste necesitatea semnaturii electronice a imputernicitului la depunerea cererii de acces in REGES pentru angajator. eu, persoana salariata in cadrul firmei sunt imputernicita prin procura notariala de catre reprezentul legal al firmei sa fac toate operatiunile necesare inregistrarii si operarii in REGES. Mi-am creat cont si am obtinut identificarea cu ROeID. Cand am accesat Registru angajator si am vrut sa ma inregistrez ca imputernicit, pentru a depune...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<