Va informam ca umarul firmelor dizolvate a crescut cu 14,14%, in primele sapte luni din 2023, pana la 22.193, fata de 19.443 in aceeasi perioada din 2022. Aceste informatii au fost puse la dispozitie de catre Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC).
Cele mai multe dizolvari au fost inregistrate in Bucuresti, respectiv 4.657 de firme (numar in crestere cu 28,47% fata de primele sapte luni din 2022), si in judetele Cluj (1.165, +26,36%), Timis (1.155, +33,84%), Constanta (1.030; +4,25%) si Ilfov 990, plus 22,52%), conform
Agerpres.
La polul opus, cele mai putine dizolvari de firme au fost consemnate in judetele Covasna, respectiv 122 (-12,23%), Ialomita (132, +37,5%) si Mehedinti (132, +3,94%).
Domeniul de activitate care a consemnat cele mai multe dizolvari de firme, in primele sapte luni ale acestui an, este comertul cu ridicata si cu amanuntul, repararea autovehiculelor si motocicletelor, unde s-au inregistrat 6.160 de dizolvari la nivel national. Fata de perioada similara a anului anterior, dizolvarile din acest sector au crescut cu 2,7%.
Conform ONRC, activitatile profesionale, stiintifice si tehnice, constructiile, precum si industria prelucratoare sunt alte domenii de activitate unde s-a consemnat un numar mare de dizolvari de firme, si anume 2.189 (+30,30%), 2.074 (+13,71%), respectiv 1.933 (+15,2%).
In luna iulie 2023, au fost inregistrate 2.751 dizolvari de firme, cele mai multe in Bucuresti (538) si in judetele Cluj (161), Constanta (138), Timis (138) si Ilfov (120).
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Revenire din CCC. Model cerere si decizie incetare suspendare CIMIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu pasii ce trebuie urmati la revenirea din CCC a unei colege. Conform calculelor, ar trebui sa revina la birou pe 19.07.2025 insa nu stiu care sunt pasii de urmat. Banuiesc ca trebuie sa faca o cerere de revenire, un control medical de med muncii si ar trebui sa existe si o decizie de reactivare a CIM. Ma puteti ajuta cu mai multe detalii, o cronologie si modele de cereri/ decizii pentru aceasta speta? Si orice alt necesar?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Reges Online. Semnatura digitala necesara pentru semnarea documentelor de imputernicitiIntrebare: Am urmatoarea nelamurire in ceea ce priveste necesitatea semnaturii electronice a imputernicitului la depunerea cererii de acces in REGES pentru angajator. eu, persoana salariata in cadrul firmei sunt imputernicita prin procura notariala de catre reprezentul legal al firmei sa fac toate operatiunile necesare inregistrarii si operarii in REGES. Mi-am creat cont si am obtinut identificarea cu ROeID. Cand am accesat Registru angajator si am vrut sa ma inregistrez ca imputernicit, pentru a depune...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<