S-a reintrodus obligativitatea de a stampila adeverintele de vechime eliberate de catre angajator la incetarea CIM?

stampilare adeverinta vechime in muncaadeverinta vechime in munca angajator
S-a reintrodus obligativitatea de a stampila adeverintele de vechime eliberate de catre angajator la incetarea CIM?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

"Incepand cu data de 01.09.2023, s-a reintrodus obligativitatea de a stampila adeverintele de vechime eliberate de catre angajator la incetare CIM?"
 
Raspunsul specialistilor: 
 
Prin art.I pct.3 din OUG nr.70/2023 s-au adus modificari Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare, in sensul completarii dispozitiilor acesteia cu un nou articol, art.165^1 care stabileste ca „Adeverintele eliberate de angajatori sau de catre detinatorii legali de arhive, precum si documentele necesare stabilirii si/sau recalcularii drepturilor de pensie emise potrivit dispozitiilor legale in vigoare se certifica prin stampila si semnatura olografa a conducatorului entitatii sau a persoanei delegate in acest sens.”
 
Astfel, prin actul normativ sus-mentionat s-a dispus completarea Legii nr. 263/2010, cu modificarile si completarile ulterioare cu reglementari potrivit carora, adeverintele eliberate de angajatori sau de catre detinatorii legali de arhive precum si documentele necesare stabilirii si/sau recalcularii drepturilor de pensie emise potrivit dispozitiilor legale in vigoare, se certifica prin stampila si semnatura olografa a conducatorului entitatii sau a persoanei delegate in acest sens.
 
Acest lucru a fost considerat necesar potrivit Notei de fundamentare averenta OUG nr.70/2023, avand in vedere ca „documentele prezentate de catre solicitantii unui drept acordat in sistemul public de pensii, trebuie sa indeplineasca nevoile si cerintele de legalitate si regularitate, intrucat stau la baza angajarii de cheltuieli pe seama bugetului general consolidat al statului”.
 
Prin urmare, avand in vedere ca reglementarile in discutie sunt cuprinse in cadrul legislatiei in domeniul pensiilor si reglementeaza modul in care trebuie sa fie prezentate documentele pe baza carora casele de pensii verifica si stabilesc sau, dupa caz, recalculeaza drepturile de pensie, apreciem ca obligativitatea de certificare prin stampila si semnatura olografa a conducatorului entitatii sau a persoanei delegate in acest sens se refera doar la acele adeverinte eliberate de angajator/detinatorii legali de arhive, inclusiv adeverintele de vechime, sau alte documente emise de acesta, care fac obiectul analizei casei de pensii si stau la baza stabilirii drepturilor de pensie ce urmeaza sa fie platite din bugetul general consolidat al statului.
 
Asadar, prin raportare la aceste noi dispozitii legale in domeniul pensiilor publice, opinam ca obligativitatea certificarii adeverintelor de vechime prin stampila unitatii si semnatura olografa a conducatorului acesteia trebuie analizata si dispusa doar in functie de scopul in care a fost solicitata eliberarea acesteia, respectiv dupa cum acestea sunt solicitate pentru stabilirea drepturilor de pensie, in celelalte cazuri (atestare vechime in munca sau in specialitate, s.a.) legiuitorul neinstituind o astfel de obligatie.
 
Un raspuns oferit in octombrie 2023, de catre specialistii de la PortalCodulMuncii. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si resurse umane.
 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Atentie! Regulamentul Intern trebuie modificat conform actelor normative intrate in vigoare in ultima perioada!
Riscati amenzi de pana la 30.000 de lei!

Scapati instantaneu de stresul
intocmirii Regulamentului Intern!

In lucrarea pe stick „Regulament Intern. Modele editabile. Legislatie comentata. Studii de caz” gasiti TOT!

...Vezi AICI detalii complete <<

de Ioana Pavel


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
stampilare adeverinta vechime in muncaadeverinta vechime in munca angajator

Data aparitiei: 10 Octombrie 2023
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

S-a reintrodus obligativitatea de a stampila adeverintele de vechime eliberate de catre angajator la incetarea CIM? Nota: 5 din 5 - 4 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]