Inspectia Muncii: amenzi de peste 640.000 lei in urma verificarilor in centrele de asistenta sociala

inspectia muncii 2023amenzi centre de ingrijire socialainspectia muncii centre de ingrijire sociala
Inspectia Muncii: amenzi de peste 640.000 lei in urma verificarilor in centrele de asistenta sociala
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Campania nationala desfasurata de Inspectia Muncii in perioada 1-18.08.2023 a vizat actiuni de control pentru pentru verificarea modului de respectare a prevederilor legale privind incheierea si executarea contractelor individuale de munca si pentru verificarea modului in care sunt respectate cerintele minime pentru imbunatatirea securitatii si protectia sanatatii lucratorilor, de catre angajatorii care desfasoara activitati in urmatoarele domenii: asistenta sociala, cu cazare – cod CAEN 8790; asistenta sociala, fara cazare - cod CAEN 8899; activitati ale centrelor de ingrijire medicala - cod CAEN 8710 si activitati ale centrelor de recuperare psihica si de dezintoxicare, exclusiv spitale - cod CAEN 8720.
 
Aflati cum sa eliminati complet riscul unui accident de munca si cum sa evitati orice problema care tine de SSM cu ajutorul Ghidului practic de sanatate si securitate in munca, detalii AICI >>>
 
Obiectivele campaniei au fost:
 
- Identificarea angajatorilor care nu respecta prevederile legale care reglementeaza relatiile de munca si luarea masurilor care se impun pentru determinarea acestora sa se
conformeze dispozitiilor legale in materie;
- Eliminarea neconformitatilor constatate, prin dispunerea de masuri obligatorii pentru remedierea neconformitatilor si aplicarea sanctiunilor contraventionale corespunzatoare;
- Cresterea gradului de constientizare a angajatorilor si a lucratorilor in ceea ce priveste necesitatea respectarii prevederilor legale in domeniul relatiilor de munca si al
securitatii si sanatatii in munca;
- Eliminarea neconformitatilor constatate in domeniul securitatii si sanatatii in munca la angajatorii din domeniile de activitate vizate de campanie.
 

Cele mai frecvente deficiente constatate in domeniul relatiilor de munca:

 
- nerespectarea obligatiei legale de a tine evidenta timpului de munca la locul de munca, prin evidentierea numarului de ore efectiv lucrate de catre salariati;
- utilizarea muncii nedeclarate, in principal prin neincheierea in forma scrisa a contractului individual de munca, anterior inceperii activitatii;
- nerespectarea dispozitiilor legale privind durata maxima a timpului de munca, necompensarea orelor suplimentare cu timp liber corespunzator sau neacordarea sporului corespunzator la salariu, in cazul in care compensarea prin ore libere platite nu este posibila;
- nerespectarea dispozitiilor legale privind munca de noapte;
- neacordarea repausului saptamanal;
 

Cele mai frecvente deficiente constatate in domeniul securitatii si sanatatii in munca:

 
Iata cum puteti preveni sau gestiona eficient orice problema legata de securitatea si sanatatea in munca!
 
Pentru aceasta, e suficient sa aveti Ghidul practic de sanatate si securitate in munca, o lucrare care detaliaza de o maniera completa si 100% profesionista toate obligatiile prevazute de lege, raspunzand oricaror posibile intrebari din partea dvs. Astfel, in principiu trebuie sa...vezi continuarea AICI >>> 
 
- lipsa verificarilor periodice, conform prescriptiilor tehnice ISCIR, pentru centrale termice, lifturi, elevatoare cu senile pentru scari si alte echipamente similare;
- lipsa lucratorilor desemnati/instruiti care aplica masurile de prim ajutor, stingerea
incendiilor si evacuarea lucratorilor;
- nu s-au asigurat stingatoare de incendiu, trusele de prim ajutor sunt expirate si incomplete;
- usile de iesire in caz de urgenta nu se deschid spre exterior;
- lipsa verificarii periodice a centurii de impamantare efectuata de persoane autorizate si instalatii electrice degradate;
- piese de mobilier nefixate corespunzator impotriva riscului de cadere;
- neefectuarea controlului medical si psihologic pentru lucratori, inclusiv pentru cei care desfasoara munca de noapte;
- lipsa autorizatiei de functionare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca;
- neasigurarea semnalizarii de securitate si/sau sanatate in munca la toate locurile de munca;
- neacordarea de echipamente individuale de protectie pentru lucratori, conform riscurilor evaluate sau nepurtarea echipamentelor individuale de protectie din dotare
de catre lucratori si instruire necorespunzatoare in domeniul securitatii si sanatatii in
munca;
- neetichetarea recipientelor cu substante chimice;
- planul de prevenire si protectie incomplet, in sensul ca nu au fost stabilite masurile de prevenire si protectie corespunzatoarere si persoanele responsabile;
- neautorizarea lucratorilor care desfasoara activitati prevazute de legislatia specifica (fochist, electrician etc.).
 
”Am dispus aceasta campanie pentru a ne asigura ca drepturile salariatilor entitatilor vizate de campanie sunt respectate si ca angajatorii se conformeaza reglementarilor legale in vigoare in ceea ce priveste relatiile de munca si securitatea si sanatatea in munca. Astfel, la nivel national, au fost efectuate 1951 de controale, din care 988 in domeniul relatiilor de munca si 963 in domeniul SSM, in urma carora au fost aplicate 1147 de sanctiuni, din care 100 de amenzi, in valoare totala de 647.000 de lei si 1047 de avertismente. 11 amenzi au fost aplicate angajatorilor pentru munca nedeclarata, 27 de amenzi pentru nerespectarea prevederilor privind timpul de munca si 15 amenzi in baza altor prevederi legale. Au fost depistate 22 de persoane prestand munca nedeclarata, aflate in urmatoarele situatii: 9 nu au avut incheiat contract individual de munca cel tarziu in ziua anterioara inceperii activitatii, 4 nu au avut transmise elementele contractului individual de munca in registrul general de evidenta a salariatilor cel tarziu in ziua anterioara inceperii activitatii si 9 au depasit durata timpului de munca stabilita in cadrul contractelor individuale de munca cu timp partial. Ca urmare a tuturor neconformitatile despistate, inspectorii de munca au dispus 1861 de masuri obligatorii de intrare in legalitate, cu termene precise de indeplinire”, a declarat Mihai Nicolae Uca, inspector general de stat adjunct.
 
 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inspectia muncii 2023amenzi centre de ingrijire socialainspectia muncii centre de ingrijire sociala

Data aparitiei: 31 August 2023
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Inspectia Muncii: amenzi de peste 640.000 lei in urma verificarilor in centrele de asistenta sociala Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]