"Conform Legii nr.283/2022 programul de lucru al contractului cu timp partial nu trebuie sa se suprapuna cu programul de lucru al contractului cu 8 ore, dar in cazul mai multor contracte cu timp partial ele se pot suprapune? Exemplu: in cazul unui medic care are 3 contracte cu timp partial cu acelasi program."
Raspunsul specialistului:
Potrivit art. 35 alin.(1) din Codul muncii, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv cele aduse prin Legea nr.283/2022, orice salariat are dreptul de a munci la angajatori diferiti sau la acelasi angajator, in baza unor contracte individuale de munca, fara suprapunerea programului de munca, beneficiind de salariul corespunzator pentru fiecare dintre acestea. Niciun angajator nu poate aplica un tratament nefavorabil salariatului care isi exercita acest drept.
Se observa astfel ca legiuitorul a stabilit o obligatie generala pentru situatia in care acelasi salariat exercita activitatea in temeiul mai multor CIM, fara insa sa distinga intre diferite categorii de CIM sau dupa cum respectivele CIM sunt cu durata de 8 ore sau cu timp partial.
Prin urmare, indiferent de tipul CIM-urilor incheiate, activitatea de pe niciunul din respectivele CIM nu trebuie sa se suprapuna cu activitatea derulata in temeiul celorlalte CIM.
Asadar, programul de munca pe toate contractele incheiate trebuie sa fie diferit si sa nu se suprapuna pe niciunul dintre contracte, indiferent de tipul acestora, respectiv cu program normal sau cu timp partial.
Acest aspect apreciem ca se aplica si rezulta implicit si pana la precizarea expresa in lege, intrucat la art. 119 se precizeaza ca angajatorul are obligatia de a tine la locul de munca definit potrivit art. 16^1 evidenta orelor de munca prestate zilnic de fiecare salariat, cu evidentierea orelor de incepere si de sfarsit ale programului de lucru, si de a supune controlului inspectorilor de munca aceasta evidenta, ori de cate ori se solicita acest lucru.
Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.