Peste 2.000 de NEREGULI depistate de inspectorii de munca in urma controalelor efectuate la benzinarii din toata tara

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
29 Iulie 2022
29 Iulie 2022
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
nereguli benzinarii inspectori de muncacontroale benzinarii inspectia muncii
Peste 2.000 de NEREGULI depistate de inspectorii de munca in urma controalelor efectuate la benzinarii din toata tara
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

In perioada 15 – 22 iulie 2022, s-a desfasurat Campania nationala de verificare a modului in care sunt respectate cerintele minime pentru imbunatatirea securitatii si protectia sanatatii lucratorilor, precum si verificarea modului de respectare a prevederilor legale privind incheierea, modificarea, suspendarea si executarea contractelor individuale de munca de catre angajatorii care isi desfasoara activitati in statiile de distributie a carburantilor auto cod CAEN-4730. Campania s-a desfasurat in toate judetele si a vizat toate tipurile de intreprinderi (mici, mijlocii si mari, cu capital de stat, privat si mixt), care efectueaza activitati de distributie a carburantilor pentru autovehicule, cod CAEN 4730.
 

Ce fel de nereguli au gasit inspectorii de munca?

 
Lipsa evidentei zonelor cu risc ridicat si specific; documente neactualizate, precum acela privind protectia impotriva exploziilor si certificatul de examinare „in situ”, pentru instalatiile care functioneaza in mediu potential exploziv; neefectuarea verificarii periodice a
rezistentei de dispersie a prizelor de impamantare; lipsa instruirii adecvate in domeniul S.S.M. privind atmosferele explozive; lipsa instructiunilor privind folosirea surselor de foc deschis (inclusiv prntru fumat) si a indicatoarelor de semnalizare de securitate si a zonelor "Ex", fumatul interzis, etc.), precum si a marcajelor cailor de acces si de circulatie; neacordarea echipamentului de protectie corespunzator, din materiale care nu pot produce descarcari electrostratice, dar si neutilizarea echipamentului individual de protectie din
dotare de catre lucratori; depozitare necorespunzatoare a materialelor inflamabile si buteliile fara garda de protectie nedemontabila, manipulate manual, care nu prezentau capacul de protectie montat prin infiletare, operatori GPL neautorizat si lipsa autorizatiei ISCIR la statia GPL sunt cele mai frecvente deficiente constatate in domeniul securitatii si sanatatii in munca.
 
Angajatii dvs. cunosc ce obligatii au pe linie SSM?
 
ITM-ul controleaza foarte strict acest lucru si aplica amenzi de pana la 8.000 de lei! Va oferim MODELE DE TESTE adaptate cerintelor sectorului dvs. de activitate! Puteti dovedi pe loc inspectorilor ca v-ati verificat angajatii pe linie SSM!
Evitati din start amenda de 8.000 de lei, detalii AICI >>>
 
 
In domeniul relatiilor de munca, deficientele cele mai frecvente sunt: nerespectarea dispozitiilor legale privind durata maxima a timpului de munca, necompensarea orelor suplimentare cu timp liber corespunzator sau neacordarea sporului corespunzator la salariu, in cazul in care compensarea prin ore libere platite nu este posibila; nerespectarea prevederilor legale privind munca in zilele de rapaus saptamanal si de sarbatoare legala; neevidentierea reala, in documentele de evidenta a timpului de munca, a numarului de ore efectiv lucrate de catre salariati; nerespectarea obligatiei legale de a tine evidenta timpului de munca la locul de munca; neevidentierea in documentele de prezenta a orei de incepere, respectiv de terminare a programului de munca; inexistenta copiei contractului individual de munca la locul de munca; neevidentierea, in contractul individual de munca, a programului inegal si nerespectarea dispozitiilor legale privind registrul general de evidenta a salariatilor.
 
Pentru neconformitatile depistate in cadrul campaniei de control efectuate in perioada 15 –22 iulie 2022, inspectorii de munca au aplicat 1171 de sanctiuni, din care 1009 avertismente si 162 amenzi, in valoare totala de 702.300 lei. Pentru remedierea neconformitatilor constatate in domeniul relatiilor de munca, au fost dispuse 786 de masuri, iar in domeniul securitatii si sanatatii in munca, au fost dispuse 1038 de masuri, cu termene de indeplinire precise. Masurile dispuse de inspectorii de munca au termene concrete de remediere a neconformitatilor constatate, iar acestia vor monitoriza modul in care angajatorii indeplinesc masurile dispuse, la termenele scadente.
 
Dantes Nicolae Bratu, inspector general de stat: ”Am coordonat acesta campanie si m-am implicat direct in actiunile de control, insotind echipe de inspectori de munca din judetele Cluj, Bihor si Maramures, intrucat verificarea modului in care sunt respectate cerintele
minime pentru imbunatatirea securitatii si protectia sanatatii lucratorilor care sunt explusi riscurilor de explozie si incendiu reprezinta o preocupare permanenta a Inspectiei Muncii. Campania derulata la aceasta categorie de angajatori face parte din Programul cadru de
actiuni pentru anul 2022, iar actiuni similare care au vizat prevenirea situatiilor ce pot conduce la producerea de evenimente la angajatorii unde exista astfel de riscuri au mai fost desfasurate si in anii precedenti, cele mai recente avand loc in anul 2020. Riscul de producere a unor evenimente este legat de faptul ca, in activitatile de distributie a carburantilor auto, produsele petroliere comercializate in statiile de distributie pot forma, in combinatie cu aerul, amestecuri explozive, iar in contact cu surse potentiale de aprindere, aceste amestecuri explozive pot genera explozii cu consecinte grave, atat pentru lucratori, cat si pentru clientii prezenti in statiile de distributie a carburantilor. De asemenea, incalcarea, in domeniul relatiilor de munca, a prevederilor privind timpul de munca si de odihna, poate genera, pe fondul unei stari de oboseala, situatii de risc atat pentru lucratori cat si pentru consumatori, asa cum un risc crescut il genereaza si utilizarea muncii nedeclarate. In acest domeniu, cea mai grava abatere constatata este reprezentata de cele 8 situatii de munca nedeclarata, dintre care 3 persoane nu aveau contracte individuale de munca incheiate. Pe langa dezavantajele, mentionate de fiecare data, pe care
munca nedeclarata le produce asupra lucratorilor, de data aceasta, insist asupra unui exemplu clar de inconstienta a angajatorilor fata de situatiile foarte grave pe care le-ar putea produce un lucrator neinstruit din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca
si fata de care angajatorul este in imposibilitatea de a-l responsabiliza pentru munca prestata si pentru eventualele pagube produse sau de a-l cerceta disciplinar.”
 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

De ce salariatii indisciplinati scapa adesea nepedepsiti?


Eliminati riscul ca deciziile dvs. sa fie anulate!
Angajatorii pierd deoarece nu respecta la virgula prevederile legale privind sanctionarea abaterilor disciplinare.

Aflati ACUM care sunt greselile comise de angajatori!
GHID PRACTIC - Cercetarea si raspunderea disciplinara a salariatilor

Vezi AICI Modele de documente EDITABILE >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]