Angajatii din instititutiile publice NU mai pot detine functii de conducere dupa pensionare

angajatii din instititutiile publiceart.56 codul munciiangajatii pensionare functii conducere
Angajatii din instititutiile publice NU mai pot detine functii de conducere dupa pensionare
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Vesti mai putin bune pentru angajatii care doreau sa ramana in functii de conducere chiar si dupa pensionare, in contextul in care o noua propunere legislativa ar putea schimba acest demers. Concret, vorbim despre un nou proiect de lege depus recent la Senat, realizat de catre o serie de senatori si deputati USR. 
 
Asadar, propunerea legislativa privind unele masuri pentru continuarea activitatii pe functii de executie de catre persoanele care indeplinesc conditiile de pensionare prevede, in expunerea de motive, ca:
 
"In acest context, prin reglementarea pozitiei pe care o persoana ce atinge varsta de pensinare poate detine in cadrul unei institutii, se asigura o piata a muncii echitabila, in care un salariat nu poate dispune de mai multe beneficii, in detrimentul altora. Interzicerea ocuparii unei functii de conducere odata atinsa varsta de pensionare reduce din aceste beneficii nelimitate, care se cumuleaza pentru aceasta categorie a cetatenilor. Conform acestui principiu de echitate, in majoritatea statelor europene se traseaza o distinctie clara intre statutul de persoana pensi?nata si angajata, in ideea restrangerii acestui dublu privilegiu. Masura vine astfel in consonanta cu politicile din alte state membre ale Uniunii Europene (eg. Franta, Belgia), in care chiar si posibilitatea cumulului intre pensie si salariu este strict Iimitata si reprezinta mai degraba o exceptie."
 
De asemenea "initiativa legislativa isi propune sa remedieze tocmai aceste inconsistente prezente in societatea romaneasca, inconsistente care afecteaza accesibilitatea Ia oportunitati in relatiile de munca a categoriei active pe piata, dar si sa asigure o echitate si sa elimine mecanismele utilizate in practica de anumite persoane, astfel incat sa isi extinda intr-un mod dezechilibrat in raport cu ceilalti, avantajele si beneficille provenite din statutul Ior ca angajati."
 
Initiativa legislativa isi propune sa remedieze tocmai aceste inconsistente prezente in societatea romaneasca, inconsistente care afecteaza accesibilitatea Ia oportunitati in relatiile de munca a categoriei active pe piata, dar si sa asigure o echitate si sa elimine mecanismele utilizate in practica de anumite persoane, astfel incat sa isi extinda intr-un mod dezechilibrat in raport cu ceilalti, avantajele si beneficille provenite din statutul Ior ca angajati.
 
Angajatii mai tineri reprezinta idei mai noi si abordari mai adecvate timpurilor noastre. Tinerele talente sunt tinute in somaj sau duc lipsa de oportunitati de promovare din lipsa de posturi disponibile, in mod nedrept, atunci cand angajatii cu experienta pastreaza locurile de munca si influenta in cadrul unor institutii publice. Schimbarea legislativa propusa prezinta o obligatie de a introduce o noua energie si inovatie.
 
Daca legea va intra in vigoare, art. 1 Legea nr. 53/2003 Codul muncii, republicata in Monitorul Oficial aI Romaniei, Partea I, nr. 345 din 18 Mai 2011,  cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
 
1. Art. 56, alin. (4) se modifica, avand urmatorul continut:
 
Pe baza unei cereri formulate cu 30 de zile inainte de data indeplinirii cumulative a conditillor de varsta standard si a stagiului minim de cotizare pentru pensionare si cu aprobarea angajatorului, salariatul poate fi mentinut in activitate pana la implinirea varstei de 70 de ani, cu posibilitatea prelungirii anuale a contractului individual de munca.
 
2. La Art. 56, dupa alin.(4) se introduce un aIineat nou, alineatul (41-) cu urmatorul continut:
 
Salariatul care opteaza pentru continuarea activitatii conform Art. 56, alin (4) si desfasoara activitati remunerate din fonduri publice in conditiile legii, nu pot detine functii de conducere.
 
...mai multe modificari propuse se pot vedea in forma initiatorului >>> 
 
 
Atentie! Momentan, aceasta lege nu este inca in vigoare, are nevoie de votul favorabil al Parlamentului pentru a merge mai departe, la promulgare.
 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
angajatii din instititutiile publiceart.56 codul munciiangajatii pensionare functii conducere

Data aparitiei: 22 Iunie 2022
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Angajatii din instititutiile publice NU mai pot detine functii de conducere dupa pensionare Nota: 4.88 din 5 - 8 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru Inginer-sef piscicultura si vanatoareIntrebare: Caut Fisa post pentru Inginer sef piscicultura si vanatoare 131202 inginer-sef piscicultura si vanatoare
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Campul data la care produce efecte. Data inceperii activitatiiIntrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]