Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a anuntat in data de 9 februarie, in cadrul unui comunicat de presa publicat pe site-ul institutiei ca inregistrarea in Spatiul Privat Virtual (SPV) devine obligatorie incepand cu 1 martie 2022 pentru transmiterea cererilor, inscrisurilor sau a oricaror altor documente.
Cu alte cuvinte, contribuabilii care desfasoara activitati economice intr-o forma de activitate autorizata vor putea trimite DOAR in acest mod documentele necesare catre organele fiscale.
Redam comunicatul ANAF, in cele ce urmeaza:
Prin O.G. nr. 11/2021 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala si reglementarea unor masuri fiscale, a fost introdusa, incepand cu data de 01 martie 2022, obligativitatea transmiterii la organul fiscal central a cererilor, inscrisurilor sau a altor documente prin intermediul Spatiului Privat Virtual. Aceasta obligativitate revine persoanelor juridice, asocierilor si altor entitati fara personalitate juridica, persoanelor fizice care desfasoara o profesie liberala sau exercita o activitate economica in mod independent ca persoane fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale.
Ce risca acei contribuabili care NU indeplinesc cerintele ANAF?
In situatia in care contribuabilii/platitorii nu isi indeplinesc obligatia comunicarii prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta a cererilor, inscrisurilor sau oricaror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central in format letric, nu vor fi luate in considerare, urmand ca acesta sa notifice contribuabilii/platitorii cu privire la obligativitatea comunicarii prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta.
Recomandam contribuabililor sa intreprinda demersurile necesare pentru inregistrarea in Spatiul Privat Virtual, pana la data de 01 martie 2022, pentru a evita eventualele efecte negative care pot aparea in situatia in care un document trebuie depus intr-un anumit termen, iar acest lucru se realizeaza fizic si nu prin intermediul Spatiului Privat Virtual, cum ar fi: pierderea dreptului de a beneficia de o facilitate fiscala, aplicarea unor amenzi, etc.
Reamintim faptul ca Spatiul Privat Virtual este un serviciu gratuit, disponibil 24h/24h, 7 zile/7 zile, prin intermediul caruia contribuabilii depun declaratii, cereri, solicita documente, verifica situatia fiscala proprie, etc. Prin transmiterea documentelor prin mediul electronic sunt economisite atat resursele contribuabililor, cat si cele ale administratiei fiscale.
Persoanele fizice sau juridice, care detin certificate digitale calificate, pot solicita inregistrarea ca utilizatori SPV pe baza acestora, iar persoanele fizice care nu detin un astfel de certificat, pot solicita inregistrarea pe baza de nume de utilizator si parola, mai multe detalii pe site-ul
ANAF.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Varsta de pensionare. Data incetare CIMIntrebare: Salariata nascuta in 23 iulie 1962, indeplineste conditiile de pensionare limita de varsta luna aceasta, octombrie 2024. Va rog, sa-mi spuneti, cu ce data trebuie sa incetez CIM, avand in vedere ca la femei varsta de pensionare este diferita?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Concediu de odihna in functie de vechimeIntrebare: Ma puteti ajuta cu o nelamurire privind acordarea zilelor concediu pt angajati, in functie de vechimea in munca? Este aceasta o posibilitate sau o obligativitate pentru angajatori? Vechimea in munca Durata minima a concediului de odihna normal (in zile lucratoare) pana la 5 ani 21 zile de la 5 la 10 ani 22 zile de la 10 la 15 ani 23 zile de la 15 la 20 ani 24 zile peste 20 ani 25 zile
vezi AICI raspunsul specialistilor <<