Agentia Nationala de Administrare Fiscala precizeaza ca autentificarea necesara la inregistrarea in Spatiul Privat Virtual se realizeaza in mediul electronic pe baza unor documente.
Spatiul Privat Virtual (SPV) este un serviciu destinat atat persoanelor fizice, cat si persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica. SPV permite obtinerea informatiilor privind situatia fiscala, depunerea electronica a declaratiilor fiscale si primirea electronica a documentelor si a actelor administrativ fiscale. Documentele comunicate prin Spatiul Privat Virtual au aceeasi putere juridica, asemenea celor comunicate prin posta sau la ghiseu. Contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care detin certificat digital calificat pot solicita inregistrarea ca utilizator SPV.
Astfel, persoanele fizice care nu detin un certificat digital calificat pot solicita inregistrarea si pe baza de nume de utilizator si parola. Acestea, pentru a se inregistra in Spatiul Privat Virtual, fara a mai fi necesara deplasarea pentru autentificare la sediile ANAF, au posibilitatea de a opta ca autentificarea sa se realizeze in mediul electronic, in baza unor documente emise de Ministerul Finantelor Publice si/sau ANAF.
Aprobarea inrolarii in mediul electronic in Spatiul Privat Virtual a persoanelor fizice, care se inregistreaza cu nume utilizator si parola, se realizeaza prin identificarea cu numerele atribuite urmatoarelor documente: decizie de impunere - emisa incepand cu anul 2013 sau decizie referitoare la obligatii de plata accesorii - emisa incepand cu anul 2013, sau somatie - emisa incepand cu data de 1 aprilie 2015, si numarul scrisorii primita in anul 2018 de la Ministerul Finantelor Publice, referitoare la inrolarea in acest serviciu.
Astfel, incepand cu data de 1 aprilie 2020, pentru persoanele fizice care au primit de la ANAF o Somatie emisa incepand cu data de 1 aprilie 2015, aprobarea inregistrarii in SPV se realizeaza cu usurinta in mediul electronic. In acest sens, este necesar ca la momentul completarii formularului web de inregistrare, disponibil pe site-ul www.anaf.ro, in campul "Tipul de aprobare", persoanele fizice, care detin o somatie/o decizie de impunere/o decizie referitoare la obligatii de plata accesorii, selecteaza optiunea "Verificare numar document", iar campul "Numar document" sa fie completat cu numarul documentului.
Serviciul Spatiul Privat Virtual este usor de accesat, direct din site-ul www.anaf.ro, este gratuit si disponibil 24 de ore din 24.
Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)