Avand in vedere situatia exceptionala in care ne aflam, pe fondul crizei create de pandemia Covid-19, Departamentul pentru Situatii de Urgenta a decis ca managerii de spital pot intrerupe, la nevoie, concediile de odihna ale medicilor, pe o perioada de 30 de zile.
Aceasta masura vine in ajutorul statului roman si a celor care au nevoie de tratament medical.
Iata ce MASURI sunt prevazute, conform Ordinului Departamentului pentru Situatii de Urgenta:
"Departamentul pentru Situatii de Urgenta a intocmit 4 ordine care urmaresc de o maniera prioritara luarea unor masuri imediate in vederea gestionarii eficiente a situatiei pandemice dificile regasita in acest moment, la nivel national, avand in vedere evolutia situatiei epidemiologice cauzata de tulpina Delta, astfel:
1. Managerii unitatilor sanitare, in functie de nevoile operationale dispun intreruperea efectuarii concediilor de odihna si de odihna suplimentare aflate in derulare, precum si incetarea acordarii de noi concedii de odihna sau de odihna suplimentare, fara plata, de studii si pentru formare profesionala, pentru o perioada de 30 zile. (Concediile intrerupte sau neacordate urmeaza a fi replanificate cand evolutia situatiei epidemiologice va permite efectuarea acestora.
2. Medicii rezidenti de anul V in specialitatea medicina de urgenta care urmau sa inceapa probele pentru examenul de medic specialist incepand cu luna octombrie 2021 vor sustine aceste probe in luna decembrie 2021.
3. Cursurile pentru atestatul de asistenta medicala de urgenta prespitaliceasca si respectiv spitaliceasca se suspenda, urmand a fi reluate in luna decembrie 2021 iar medicii inscrisi se reintorc in unitatile de baza.
Totodata, in vederea luarii la cunostinta a numarului mare de solicitari de sprijin venite din partea cetatenilor pentru asigurarea misiunilor specifice si inclusiv in contextul solicitarii de transport a acestora la unitati sanitare ca urmare a cresterii exponentiale a numarului de cazuri pozitive infectate cu virusul SARS-CoV-2, echipaje medicale vor fi dislocate, dupa cum urmeaza:
1. IGSU asigura dislocarea in municipiul Bucuresti a 2 posturi medicale avansate, de categoria II cu personal aferent deservirii acestora, din cadrul unitatilor subordonate. Locatiile se vor stabili ulterior, in functie de nevoile operationale.
2. IGSU asigura dislocarea a 18 autospeciale pentru transport personal si victime multiple si a 10 ambulante B2 in municipiul Bucuresti, din cadrul rezervelor operative. Pentru fiecare autospeciala se vor asigura cate 2 echipaje complete, care sa deserveasca interventii in regim permanent, pe durata a 24 h. Locatiile se vor stabili ulterior, in functie de nevoile operationale.
3. Pentru cresterea capacitatii de raspuns la nivelul SABIF, cu sprijinul Ministerului Apararii Nationale si a Ministerului Afacerilor Interne, 6 ambulante (5 aflate in dotarea MApN si 1 in dotarea MAI -Directia Medicala a MAI) cu sofer, se vor alatura Serviciului de Ambulanta Bucuresti-Ilfov. Acestea vor deservi pentru sprijinirea SABIF in activitatile specifice de testare a cetatenilor.
In scopul gestionarii eficiente a solicitarilor survenite in urma evolutiei situatiei epidemiologice la nivel national, Inspectoratul Judetean pentru situatii de urgenta (IGSU) va dispune:
1. Intreruperea efectuarii concediilor de odihna si de odihna suplimentare aflate in derulare si incetarea acordarii de noi concedii de odihna, odihna suplimentare, fara plata, de studii si pentru formare profesionala pentru personalul IGSU si al unitatilor subordonate, pe o perioada de 30 de zile, incepand cu data de 11.10.2021. (Concediile intrerupte sau neacordate urmeaza a fi replanificare cand evolutia situatiei epidemiologice va permite efectuarea acestora.)"
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Angajare persoane cu handicap. Obligatia de informareIntrebare: ANPDPD SI ANOFM au emis Ordinul comun nr. 28/28.01.2025 privind procedura pe care angajatorii trebuie sa o urmeze pentru integrarea persoanelor cu dizabilitati pe piata muncii. In cazul in care angajatorul cu peste 50 de angajati nu are persoane cu dizabilitati angajate si, totodata, nu exista posturi vacante pentru persoanelor cu dizabilitati, are obligatia oricum sa trimita o situatie centralizata ANOFM si ANPDPD ? Sau e valabila informarea doar pentru cei care au posturi vacante?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Evaluarea angajatilorIntrebare: Societatea noastra este casa de expeditii si ritmul este foarte dinamic, motiv pentru care targhetele sunt modificate uneori si trimestrial. Din acest motiv targhetele sunt comunicate pe e-mail si nu sunt trecute in fisa postului. Daca un coleg care la evalure a luat calificativul suficient, nu indeplineste targhetele trimise pe e-mail, poate fi sanctionat? Poate fi concediat? Cu stima, Cristina Turcu
vezi AICI raspunsul specialistilor <<